PHP en PDFLib geeft errors --> oplossing

Pagina: 1
Acties:

• a3konijn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-08 19:21
Gisteren zitten rommelen met PHP en PDF. Voorbeeld code uit PHP-manual werkte perfect, maar zodra ik hier wat aan ging rommelen kreeg ik ongeveer de volgende foutmelding van Acrobat zodra ik de pagina opvroeg:

Error in opening file. Unexpected end / Format incorrect.

Dus ik proberen en proberen en wat bleek nou. Wat includes die ik zelf bovenin gezet had om een database te benaderen veroorzaakten problemen, echter niet allemaal. Toen nog eens goed gaan kijken naar de code van die includes en het bleek dus dat het maken van PDF's misgaat zodra er na de sluit-tag van PHP nog lege regels/tekens staan in zo'n file die je include. De reden hiervan weet ik niet, maar het was wel de oplossing van m'n probleem.

Dus na:

?> waren er nog 1 of meer regels en dit ging mis.
Zodra ik al deze regels verwijderd had werkte m'n code wel. Dus voor alle mensen die ooit met PDF en PHP willen gaan rotzooien leek me dit een goed advies.

• Nielsz
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Yep, dat is ook zo met GDlib. Daar mag je ook geen \n na de ?> tag neerzetten.

• a3konijn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-08 19:21
Ik kwam er net achter dat hierdoor ook een probleem met het viewen van andere files opgelost is.
Dus met header( ....);

Hij gaf eerst alleen *.txt files weer en de rest gaf problemen. Nu werkt de weergave van alles. Komt het dan toch omdat je lege regels mee gaat geven in je http-headers en hij hier niet mee om kan gaan.

• Nielsz
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
ik heb het ff bekeken, maar in principe werkt het zo (imho):

zethierjecode();
\n
dieerinmoet();
stuurPDFdoor();

Nu wil je dus in het pdf een lege regel sturen. En staat er dus letterlijk een witregel in je pdffile. Daar kan de pdfconverter dus niet mee omgaan. (geen geldige pdfcode)

:)