Redhat 7.0 icm NVidia Geforce 2 mx 64MB

Pagina: 1
Acties:

• prutsger
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-08 16:15
Het volgende probleem doet zich bij mij voor tijdens de installatie van RedHat 7.0, de installatie kan geen scherm vinden... en start daarom die oude lelijke installatiemodus en erna kan ik geen xwindows draaien.

Komt dit omdat RedHat 7.0 nog geen 64 mb videokaarten ondersteund? Ik kon tijdens de installatie namelijk kiezen uit het aantal mb van de videokaart en dat ging maar tot 32 mb.

Is er een nieuwere versie waarbij het wel goed zou moeten gaan? Of een geheel andere linux distro?

Verwijderd

We zijn alweer bij v7.2. Binnenkort komt 7.3... zie redhat.com

• prutsger
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-08 16:15
I know I know...

Maar heeft het zin om die te installeren? Als het daarbij ook niet werkt heb ik het nog voor niks geprobeerd dus probeer ik eerst uit te zoeken of iemand hier ervaring mee heeft... ik ben toch heus niet de enige?

Verwijderd

7.0 had een bugje waardoor je geen kernels kon compilen, dus ik zou zeker een nieuwere nemen. Wat betreft de combo: gebruik de search, je bent zeker niet de eerste.

Verwijderd

RH 7.0 is berucht om de keuze van de compiler. Een echte AFrader. Neem 7.1 of 7.2, die zijn een stuk beter. Ik heb een GForce 2MX400 met 64Mb en deze doet het gewoon onder X. De hoeveelheid videogeheugen kun je aangeven in je XF86Config file.

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik heb een tijdje een GF2MX Classic 32MB gehad, die werkte gewoon onder RH 7.1, w.s. ook onder RH 7.0 (7.0 nooit gedownload, vele bugs zitten in deze versie).
Pagina: 1