Toon posts:

[mysql][newbie] een mysql file? waar te downloaden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Omdat ik nog helemaal een newbie ben en momenteel alleen maar error dit en error dat op mijn scherm krijg :-), zou ik in iedergeval willen weten of mijn mysql database kloppend is. Ik zou graag willen weten of er iemand een mooi db-tje heeft die ergens te downloaden is om mee te experimenteren. Ik dacht zelf aan iets van een soort webshop geval, met als velden:
PID, naam, prijs, omschrijving, ect.ect., maar alles is welkom.

Als iemand weet waar zo'n db te downloaden is met misschien nog een kleine uitleg er bij (misschien net iets teveel gevraagd :-) ) hoor ik dat graag.

• DizzyWeb
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07:06

DizzyWeb

Ondertiteld

Maybe toch eerst maar eens de tutorials doornemen ofzo :)

Aan alleen een MySQL database heb je nog niets... je wil neem ik aan ook iets om wat in en uit die database te halen??

• tomato
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Ik snap absoluut niet wat je bedoelt :)
code:
1
2
3
4
5
6
CREATE TABLE Produkt (
   ID int(11) DEFAULT '0' NOT NULL,
   Naam varchar(50) NOT NULL,
   [etc]
   PRIMARY KEY(ID)
);

:?

Verwijderd

Topicstarter
Als ik een db kan downloaden, dan weet ik in iedergeval dat de errors die ik zou krijgen niet vanwege de db komt.
Dan kan ik in ierdergeval een beetje experimenteren. Het maakt eigenlijk helemaal niet uit welk db-tje het is. Maar ik wil gewoon ergens beginnen. De boeken zijn namelijk nog niet binnen :(

Verwijderd

Op maandag 24 december 2001 11:10 schreef vlieg02 het volgende:
Als ik een db kan downloaden, dan weet ik in iedergeval dat de errors die ik zou krijgen niet vanwege de db komt.
Als je een goeie syntax gebruikt voor het aanmaken van die db weet je dat het daar ook niet aan ligt..

http://www.mysql.com/documentation/mysql/bychapter/manual_Reference.html#Data_Definition

Zou je misschien de errors die je krijgt even kunnen posten, misschien kunnen we daar meer mee..

Verwijderd

Ik denk dat je beter effe kan wachten op de boeken dan >:)

• LuCarD
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

LuCarD

Certified BUFH

Programmer - an organism that turns coffee into software.

Verwijderd

Topicstarter
Inderdaad. Wachten is waarschijnlijk het sleutel-woord

• chris
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-03-2022
waar ben je mee bezig?
alleen mysql? of ook php.
Als je met een combinatie bezig bent, raad ik je aan de beginners-tutorials op phpfreakz te proberen...
Pagina: 1