ADSL very fuckin' traag

Pagina: 1
Acties:

• OGangstah
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 04-01-2022
ik heb nu al 3 maanden ADSL basic via Zonnet(en KPN) met een ethernetmodem, deze heb ik getweaked tot een router en deed het tot voorkort perfect! maar sinds kort krijg ik als mn bak enkele uren online is, dat dan internet HEEEEELLL TRAAG! word, MSN logt niet meer in, outlook kan mail niet meer ophalen en verzenden enz enz. ik snap er niets van, heb niets verandert en het heeft tot voorkort WEL goed gewerkt. zal even wat instellingen geven van mn netwerk"

PDC: win2k server (domein: supermattie.myroom.net, MYROOM)
DHCP via router: 192.168.0.xxx / 255.255.255.0 / Zonnet DNS nummers
clients worden dus via DHCP gedonfigged

verder heb ik laatst wel een probleem gehad met het inloggen, dit duurde vreselijk lang maar nadat ik de DNS nummers van de clients had verandert van die van Zonnet naar die van mn DPC waren de inlogproblemen voorbij

Thnx

heb evt. ook als een gedacht om de boel anders te doen:
in PDC 2 nicz, een naar ADSL modem (via direct connection gedoe) en anderen op LAN en via routen de boel sharen (GEEN NAT) maar ken ik dan ook weer alles doen?? (passive mode FTP en shit???)

Verwijderd

[b]
heb evt. ook als een gedacht om de boel anders te doen:
in PDC 2 nicz, een naar ADSL modem (via direct connection gedoe) en anderen op LAN en via routen de boel sharen (GEEN NAT) maar ken ik dan ook weer alles doen?? (passive mode FTP en shit???)
dat kan gewoon ja... moet je alleen wel je modem weer ff terugbouwen

geen id wat het probleem kan zijn trouwens :(

Verwijderd

Op maandag 24 december 2001 10:33 schreef PepsterPep het volgende:
dat kan gewoon ja... moet je alleen wel je modem weer ff terugbouwen
Onzin! Ik heb het hier draaiend met tweaked modem en 2 netwerksegmenten. 1 hubje met daaraan Linux bak, ADSL modem en WinXP PC. Achter de Linux bak zit nog een hubje met daarin de rest van het huis (printserver, NT server, werkstations) en het werkt perfect.

• OGangstah
jah het WERKTE ook perfect, maar nu om de een of andere reden niet meer!!! nu doet ie het bijvoorbeeld weer strak, maar over een paar uur is de connection weer zo dood als een pier!!!

kan dit niets te maken hebben met de lease time van DHCP ofzo??

greetz

Verwijderd

Bel eerst eens naar je provider om na te kijken of het netwerk in orde is en laat ze eens naar je lijn kijken , bij ons ging het ineens ook sucky en wij hadden een kortsluiting in de telefoonkabel ...

• OGangstah
zal ik idd eens doen, maar verder iemand nog een idea?

Verwijderd

Nou, niet je provider bellen, maar KPN (0800-0407, optie 4, optie 2 voor zover ik me herinner ;)). Laat hun je telefoon lijn nakijken. Na 10 minuten hun terugbellen (0800-0407, optie 4, optie 1) en vragen wat ze gevonden hebben.
Ik vermoed niks...

ISP bellen is duur tegenwoordig. En meestal kun je op hun site wel bij mededelingen kijken of er iets mis is, als ze die service tenminste bieden. Kijk anders op Planet's site.

Jouw bak, is dat de server? Zo ja, is iemand anders aan het downloaden/uploaden? Zo nee, heb je een ftp server draaien? Heb je en Think, en G@H en Seti draaien? Hoeveel geheugen in je 'bak'? Hoeveel geheugen en schijfruimte vrij op de server?

Ik laat het hier maar even bij ;)

Verwijderd

Op maandag 24 december 2001 13:02 schreef thaduck het volgende:

[..]

Onzin! Ik heb het hier draaiend met tweaked modem en 2 netwerksegmenten. 1 hubje met daaraan Linux bak, ADSL modem en WinXP PC. Achter de Linux bak zit nog een hubje met daarin de rest van het huis (printserver, NT server, werkstations) en het werkt perfect.
Ben ik nou gek, of heb je dan nog steeds te maken met NAT?? Dat is wat hij juist niet wil.... :)

• OGangstah
neeh wil eigenlijk geen NAT meer, maar jah als dit weer fatsoendelijk zou werken was ik ookal blij!

Verwijderd

Ik waarachtig BIJNA dezelfde config (geen NAT, m$ proxy 2.0), en tadaa, ik heb dat probleem ook gehad, bleek dat als internet traag werd, de service "inetinfo.exe" op de server op 99% cpu stond. Alleen een reboot van de server was de uitweg, tot sp2 erover ging. Nooit meer gezien daarna!

Verwijderd

Op maandag 24 december 2001 17:47 schreef PepsterPep het volgende:
Ben ik nou gek, of heb je dan nog steeds te maken met NAT?? Dat is wat hij juist niet wil.... :)
Daarvoor is defserver uitgevonden. Andere simpele oplossing is DHCP Spoof truuk. Dan krijg je machine gewoon het echte buiten IP toegewezen.

• OGangstah
maar dan kunne wel geen meerdere pcz of wel??

Verwijderd

Op dinsdag 25 december 2001 05:45 schreef OGangstah het volgende:
maar dan kunne wel geen meerdere pcz of wel??
Jawel hoor, als je alles daarna achter de machine hangt die de internet connectie heeft.

Verwijderd

Moet je lekker eens een keer kabel ofwel Chello overwegen.

hahahahahahahahahahahahahahahahahaha

• Pc123
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:41
rudivrol, je hebt al 2 nutteloze topics geopend over het "geweldige chello" en nu ga je ook nog eens in topics over verbindingsproblemen nutteloze chello reclame maken. Als Chello bij jou goed werkt vind ik dat fijn voor je maar dat is dus NIET overal zo, in sommige regio's zijn er veel problemen met Chello. Ga asjeblieft niet in elk topic Chello reclame maken want daar heeft niemand iets aan, als we chello reclame willen zien kunnen we ook gewoon op www.chello.nl kijken.

• Ruudjah
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 15:35

Ruudjah

2022

Heb je je modemsoftware geflasht naar de nieuwste versie? toen ik de oudere versie had moest ik ook om de 3 dagen resetten, na de upgrade was het verholpen. Windows95/95B/98/98SE/ME wil ook wel eens het euvel zijn.

BTW: ik weet niet hoe het gaat als je je modem 'gehackt' hebt, en hem dan flasht. Het veiligste is natuurlijk weer gewoon terugzetten, flashen, 'hacken'.

TweakBlog

Verwijderd

Op maandag 24 december 2001 20:13 schreef Flipke het volgende:
Ik waarachtig BIJNA dezelfde config (geen NAT, m$ proxy 2.0), en tadaa, ik heb dat probleem ook gehad, bleek dat als internet traag werd, de service "inetinfo.exe" op de server op 99% cpu stond. Alleen een reboot van de server was de uitweg, tot sp2 erover ging. Nooit meer gezien daarna!
Kijk , een antwoord , en niemand die er naar kijkt ...

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
heb je mischien Kazaa draaien op de achtergrond, en iemand is flink aan het downloaden bij je? (als je upstream hapert dan is ook de downstream traag)

check dit dus even,

A wise man's life is based around fuck you

Pagina: 1