ik heb nu al 3 maanden ADSL basic via Zonnet(en KPN) met een ethernetmodem, deze heb ik getweaked tot een router en deed het tot voorkort perfect! maar sinds kort krijg ik als mn bak enkele uren online is, dat dan internet HEEEEELLL TRAAG! word, MSN logt niet meer in, outlook kan mail niet meer ophalen en verzenden enz enz. ik snap er niets van, heb niets verandert en het heeft tot voorkort WEL goed gewerkt. zal even wat instellingen geven van mn netwerk"
PDC: win2k server (domein: supermattie.myroom.net, MYROOM)
DHCP via router: 192.168.0.xxx / 255.255.255.0 / Zonnet DNS nummers
clients worden dus via DHCP gedonfigged
verder heb ik laatst wel een probleem gehad met het inloggen, dit duurde vreselijk lang maar nadat ik de DNS nummers van de clients had verandert van die van Zonnet naar die van mn DPC waren de inlogproblemen voorbij
Thnx
heb evt. ook als een gedacht om de boel anders te doen:
in PDC 2 nicz, een naar ADSL modem (via direct connection gedoe) en anderen op LAN en via routen de boel sharen (GEEN NAT) maar ken ik dan ook weer alles doen?? (passive mode FTP en shit???)
PDC: win2k server (domein: supermattie.myroom.net, MYROOM)
DHCP via router: 192.168.0.xxx / 255.255.255.0 / Zonnet DNS nummers
clients worden dus via DHCP gedonfigged
verder heb ik laatst wel een probleem gehad met het inloggen, dit duurde vreselijk lang maar nadat ik de DNS nummers van de clients had verandert van die van Zonnet naar die van mn DPC waren de inlogproblemen voorbij
Thnx
heb evt. ook als een gedacht om de boel anders te doen:
in PDC 2 nicz, een naar ADSL modem (via direct connection gedoe) en anderen op LAN en via routen de boel sharen (GEEN NAT) maar ken ik dan ook weer alles doen?? (passive mode FTP en shit???)