Toon posts:

Audigy icm Creative DDT2200

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga binnenkort een nieuwe pc aanschaffen en had een die Audigy met een DDT2200 speakerset + woofer op het oog. DUS verwacht ik DD 5.1 geluid, maar is dit wel mogelijk met de Audigy. Geeft deze wel een 5.1 signaal door aan de 5 boxen en woofer als ik een DVD wil gaan checken ?

Verwijderd

Ja, de Audigy heeft gewoon 3 analoge uitgangen(Front, Rear, Center) die allemaal apart kunnen worden aangestuurd.
Het enigste wat je nodig hebt is de software die de Audigy kan aansturen om analoog een 5.1 signaal uit te sturen,

Neem btw. wel de Creative Inspire 5300 en niet de DTT2200(de laatste wordt waarschijnlijk al niet eens meer geleverd), deze geeft een stuk beter geluid als z'n voorganger

Verwijderd

Topicstarter
Maar ik heb toch 6 aansluitingen nodig voor 5.1 (linksvoor+achter, rechtsvoor+achter, center en de woofer) ??? lil bit n00b.. hehe..

Verwijderd

Op maandag 24 december 2001 00:42 schreef HoTjakdeh het volgende:
Maar ik heb toch 6 aansluitingen nodig voor 5.1 (linksvoor+achter, rechtsvoor+achter, center en de woofer) ??? lil bit n00b.. hehe..
Linksvoor+rechtsvoor is 1 stereokanaal, duh

• MartNL
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:24

MartNL

Ik heb de audigy + Creative Inspire 5300
Alleen als ik muziek afspeel, komt er geen geluid uit de middelste speaker.
Is dat normaal?
Nu heb dus geen 5.1 geluid.

Verwijderd

Topicstarter
en als je dvd's afspeelt? heb je dan wel geluid uit alle 5 ?
(cd's geven ook geen dd 5.1 weer :? )

• MartNL
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:24

MartNL

Op maandag 24 december 2001 12:09 schreef HoTjakdeh het volgende:
en als je dvd's afspeelt? heb je dan wel geluid uit alle 5 ?
(cd's geven ook geen dd 5.1 weer :? )
Ik heb het al gevonden. :)
Het antwoord staat in deze review.
Je moet het centerspeaker stekkertje eruit trekken.
http://www.vr-zone.com/reviews/Creative/Audigy-Inspire/

Verwijderd

Topicstarter
Aha..
Maar iemand ervaring met deze combo, dus Audigy+DTT2200?

Verwijderd

Op maandag 24 december 2001 17:59 schreef HoTjakdeh het volgende:
Maar iemand ervaring met deze combo, dus Audigy+DTT2200?
Niet i.c.m. een Audigy, maar wel met een Live! 5.1.
In games en bij DVD's met veel effecten (The Matrix, Starship Troopers, etc.) klinken ze erg indrukwekkend.

Maar wanneer 't om goede weergave van bv. zangstemmen gaat, zit je erg snel aan de beperkingen van die satellietjes: het hoog gaat nog wel (al klinkt 't vrij snel gestresst), maar wat ik vooral mis is het laag-mid. De subwoofer neemt veel te snel de lagere frequenties van de satellieten over, en dat ding munt nu eenmaal niet uit in precisie.

Gevolg: satellieten met een "telefoon"-klank (ietwat overdreven, ik weet 't), en een wollig geluid uit de subwoofer.

De Inspire 5300 heeft die beperkingen een stuk minder, en is denk ik i.c.m. de Audigy een betere keus (wie heeft er 2 Dolby Digital decoders nodig?).
Nog steeds niet optimaal voor wat ik wil, maar 't komt een tikkie meer in de richting... :)

Verwijderd

Topicstarter
Aan de reactie van Afterlife heb ik EINDELIJK wat :) :) :) Thanks man! Dus de Audigy decode 5.1 sound en geeft dit door aan de DT2200 boxen... Dat is wat ik dus nodig heb!

Verwijderd

Op maandag 24 december 2001 18:24 schreef HoTjakdeh het volgende:
Dus de Audigy decode 5.1 sound en geeft dit door aan de DT2200 boxen...
Jep, en dan is de DD decoder van een DTT2200 setje dus overkill. Dat geld kun je beter investeren in wat betere speakers. Inspire 5300 bijvoorbeeld, maar er zijn er meer. :)

Ik ben zelf aan 't proberen om aan een Acoustic Energy Aego2 setje te komen, maar dan met 3 extra satellieten. Ben alleen bang dat me dat niet beneden de 1000 Euro gaat lukken... ;(

Verwijderd

Topicstarter
de DTT 2200-set zijn alleen de boxen en de woofer :)
(fl 249,-)

de DTT 2500-set is dezelfde set als de 2200 maar met de DD 5.1 decoder... dus anywayz.. volgens jou is de 2200 een goede keus..

Verwijderd

Oeps...
Ik had 't idd over de DTT2500. |:(
volgens jou is de 2200 een goede keus..
Dat heb ik niet gezegd! Wanneer je niet te hoge eisen stelt (en wat mag je eigenlijk eisen voor fl. 249?), doen ze 't erg aardig. Ligt je lat wat hoger, dan kost 't gewoon "ietsje" meer. (1200 piek voor een Aego2 setje, bijvoorbeeld. :+)

• PASware
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:10
short n00b question:

met die Creative Labs SBLive Player 5.1 FL 93,- (pricewatch copy) en een DDT2200 5.1 setje heb je dat gewoon echt surround geluid zonder daarvoor extra veel software te downen.

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

Verwijderd

Topicstarter
Wanneer je een SBLive 5.1 icm die DTT2000 hebt dan kun je met WinDVD of PowerDVD Dolby Digital 5.1 krijgen. Dit houdt dus in dat elke box en de woofer apart geluid weergeeft. Daar heb je geen extra software voor nodig, behalve de drivers van de Soundblaster en een WinDVD/PowerDVD. Andere programma's moeten het "alleen" doen met Dolby Prologic/Surround of EAX. (niet digitaal dus)
Pagina: 1