Toon posts:

comp start niet meer op

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
mijn systeem:
750mhz Athlon
128MB pc100/133 ram
MSI 6330 K7T mobo

ik krijg mijn computer niet meer aan de praat, en die "diagnostic LEDs" geven aan dat me processor stuk is, en dat lijkt me stug omdat m'n processor pas 14 maanden oud is(toen kocht ik me comp) en ik heb hem nooit overgeclockt
maar ik heb een paar maanden trug bijna hetzelfde gehad( maar toen niet in systeemkast gekeken) en toen bleek het dat het aan de voeding lag, maar jah, nu kom ik eropuit dat het aan 3 dingen kan liggen: me mobo, me processor of me voeding, heeft iemand hier meer ervaring mee, dit soort problemen dan, me computer krijgt wel stroom maar me bios blijft haken in "processor initialization" fase, en als ik hem dan snel aan en uit zet, blijft ie in fase beschreven dat ik me "lithium battery" moet ontladen.......
gaarne hulp ;(

*edit* ik heb gisteravond er een 7200rpm 40 gb hd bijgezet, zou het kunnen dat die me 230watt voeding heeft overbelast of zoiets dergelijks?

• Korras
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-07 16:50
1) m'n, en niet me, aub.
2) probeer toch 's een andere CPU(als je die hebt liggen)
3) probeer een andere voeding (als je die hebt liggen)
4) indien 2 + 3 niet de oorzaak zijn, kan de mamaplank de oorzaak zijn...

7D | 30D | grips | flitslampjes | lensspul
Te Koop: A-Mount Sigma 20MM F1.8

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07 16:34
ligt meestal aan de voeding

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

• pimpimmers
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Op maandag 24 december 2001 03:55 schreef Bamibal het volgende:
ligt meestal aan de voeding
Kort maar krachtig :P

Verwijderd

Op maandag 24 december 2001 00:30 schreef pyrodog het volgende:
en toen bleek het dat het aan de voeding lag
Hoe heb je toen het probleem opgelost, en zou dat nu niet nog eens werken :?

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 24 december 2001 05:08 schreef didaaf1 het volgende:

[..]

Hoe heb je toen het probleem opgelost, en zou dat nu niet nog eens werken :?
toen heb ik er een nieuwe voeding in laten zetten, maar het lijkt me stug als na 4 maanden weer m'n voeding kapot is......
owja, en ik typ gewoon plat op t inet :)

• HielkeJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
haal de extra HD es los :)

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 24 december 2001 10:16 schreef Hielkej het volgende:
haal de extra HD es los :)
heb ik inmiddels al geprobeerd, ook geprobeerd alle pcikaarten behalve videokaart eruit, maar dat werkte ook niet....

• Ed.
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-09-2022

Ed.

Vervang gewoon ff je voeding. Ik weet niet hoe het zit bij andere winkels, maar als je een norrod bij je in de buurt hebt, kan je daar gewoon ff een nieuwe (beter) voeding kopen en ff testen of ie dan werkt (als je geen voeding nog thuis hebt liggen in een andere comp of gewoon los). Als het dan alsnog niet werkt, weet je dat het niet aan je voeding ligt maar aan iets anders alhoewel dit me een typisch voorbeeld lijkt van een voedingoverbelasting, probeer es een hogere watt voeding misschien houdt die het dan langer uit als je huidige, want zoals je al zei, het kan best zijn dat je door je HD de voeding overbelast hebt.

iig suc6 ermee
Pagina: 1