• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik had vandaag zo'n Hotbag bij blokker gehaald. 5 piek per stuk.

Is zo'n kunstof zakje met een of ander vloeistof een klein metalen plaatje daarin.
Als je dat metalen plaatje even klikt, dan kristalliseert het vloeistof en wordt het rond de 50 graden warm voor een paar kwartier. (10 min in kokend water en het is weer normaal)

Ik vind dit zo'n grappig ding en vraag me af hoe het werkt?
OK,het is een thermische reactie gewoon, maar van wat voor vloeistof? En waarom wordt het allemaal gestart door even met dat plaatje te klikken? Iemand die nog iets weet van scheikundeles?

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Verwijderd

door die klik komt er energie vrij

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Op maandag 24 december 2001 00:50 schreef clvy82 het volgende:
door die klik komt er energie vrij
Ja, dat wisten we al, maar wat voor energie. Het zou een een trigger moeten zijn om dat vloeistof te laten kristalliseren, en het is niet zomaar energie, anders zou het ook moeten werken als je het zakje op de grond gooit.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Nu online
Op maandag 24 december 2001 01:17 schreef athlonkmf het volgende:

[..]

Ja, dat wisten we al, maar wat voor energie. Het zou een een trigger moeten zijn om dat vloeistof te laten kristalliseren, en het is niet zomaar energie, anders zou het ook moeten werken als je het zakje op de grond gooit.
Misschien dat door die klikdat metaal een katalysator vrijgeeft of zo, en dat die klik de (kinetische) beginenergie levert om de reactie op gang te helpen?

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

• Fried
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-03 16:24
dus het is steeds opnieuw te gebruiken?

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Nu online
Op dinsdag 25 december 2001 11:03 schreef Fried het volgende:
dus het is steeds opnieuw te gebruiken?
Als je het 10 minuten in kokend water houdt dan doet'ie het weer, maar hoe vaak dat kan weet ik niet.

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Pagina: 1