Toon posts:

scratchen(of hoe je het ook schrijft)

Pagina: 1
Acties:
  • 127 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
ik zie altijd de dj's met een draaitafel scratchen. nu is mijn vraag wat staat er op zo'n plaat. het nummer zelf niet want dat kan je er niet opzetten.(want ik heb nog nooit van een draaitafelbrander gehoord ofzo :P ) kan iemand mij dit uitleggen

thnx

• GeJe
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 02-08 21:14

GeJe

Je...

Als je een willekeurige plaat neemt met een bas erin. Dus ...boem ... boem Bijvoorbeeld in de intro van een rap nummer.

Als je die boem dan door te scratchen heen en weer onder de naald haald krijg je dat scratch geluid. Dat is een simpel techniekje, en is onafhankelijk van wat er voor plaat gedraaid wordt.

Was dit een goed antwoord? :?

Vandaag is het feest en morgen ook.

Verwijderd

Topicstarter
nee ik wil graag weten hoe ze dat op een plaat zetten. want zelf kan je dat niet doen. of draait er ondertussen een cd ofzo en dan word er doorheen gescratched

Verwijderd

M'kay, ehmm where were you like... the past 50 years... |:(

Vraag maar is aan je ouders wat die grote zwarte pannekoeken zijn die ze vroeger kochten en hoe de muziek daar dan op terecht kwam ;)

Verwijderd

Het kan heel goed hor dat het nummer zelf erop staat, de dj kan namelijk al scratchend aan het mixen zijn, dan is het wel handig dat als je de plaat hebt die je wil laten horen ;)

Maar goed je kunt tegenwoordig, heel veel nieuwe muziek op platen kopen, er wordt dus geen cd gebruikt... Ken je namen als Mid-town of Basic-beat, dat zijn platen zaken, vol met lp's maar dan met muziek die je ouders niet meer motten :D
Er zijn dus wel degelijk producenten van platen e.d. Wist je dit echt niet?! :? nou goed kijk eens op www.mid-town.nl

• Funk414
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-01-2022
Probeer eens wat duidelijker te formuleren wat je eigenlijk weten wil.

Verwijderd

Topicstarter
ja in de winkel duh maar je kan niet zomaar de freerec*rd shop binnenlopen ja ik wil de nieuwe gramafoon plaat van PPK.

ik wil weten hoe je een nummer op een plaat krijgt dat is alles

• Brahman
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 24-07 11:53
Op maandag 24 december 2001 00:11 schreef computerdude het volgende:
ja in de winkel duh maar je kan niet zomaar de freerec*rd shop binnenlopen ja ik wil de nieuwe gramafoon plaat van PPK.

ik wil weten hoe je een nummer op een plaat krijgt dat is alles
nou, die koop je gewoon in de wat betere platenwinkel, en dat is dus niet de Free Record Shop, want dat is de meest verrotte winkel die je kan opnoemen

Verwijderd

nou ga een fabriek bouwen, pleur er machines in... etc etc |:(
je bent wel erg vaag...

Verwijderd

Topicstarter
ok thnx dus gewoon een goede platenwinkel opzoeken

Verwijderd

of je koopt een platensnijder of je laat ze persen...waarom je dit wilt weten is mij een raadsel :)

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Op maandag 24 december 2001 00:19 schreef Mries! het volgende:
of je koopt een platensnijder of je laat ze persen...waarom je dit wilt weten is mij een raadsel :)
Hij wil een illegale vinyl perserij maken waar hij alle nummers gaat kopieeren. CD's doet namelijk iedereen al ;)

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

Verwijderd

Topicstarter
shit betrapt. . . . . :P

• flat
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Op maandag 24 december 2001 00:30 schreef Reind het volgende:

[..]

Hij wil een illegale vinyl perserij maken waar hij alle nummers gaat kopieeren. CD's doet namelijk iedereen al ;)
lijjkt me trouwens wel cool hoor, zelf vinyls "branden"
alleen die zooi is zo fucking duur! :(

"Happiness is a way of travel, not a destination."
--Roy Goodman

• w00Dy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:58

w00Dy

Make soap, not war

weet je wat een bakeliete plaat kost voor te maken ?
150,- !!! |:(

Verwijderd

er bestaan apparaten om inderdaad op plaat op te nemen....zijn meestal wel aan de prijzige kant

deze vond ik bv http://www.roadogz.com/stories/downunder/vrx.htm

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:59
Op maandag 24 december 2001 13:45 schreef Flat© het volgende:

[..]

lijjkt me trouwens wel cool hoor, zelf vinyls "branden"
alleen die zooi is zo fucking duur! :(
en zo nar de haaien. 3x scratchen en de volgende keer scratcht'ie zelf :)

12x 280Wp ZO, 9x 280Wp + 8x 465Wp ZW, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

Verwijderd

Op maandag 24 december 2001 16:55 schreef P5ycho het volgende:

[..]

en zo nar de haaien. 3x scratchen en de volgende keer scratcht'ie zelf :)
whahahaahahahahahhha, hier moest ik effe heel erg om lachen :D

• DJTimo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:14

DJTimo

Cuyoapart.mza

Op maandag 24 december 2001 14:25 schreef MrShaggy het volgende:
er bestaan apparaten om inderdaad op plaat op te nemen....zijn meestal wel aan de prijzige kant

deze vond ik bv http://www.roadogz.com/stories/downunder/vrx.htm
Wat een 8-) apparaat. alleen voor die $10.000 hou ik het toch maar bij mn 8x cd-bakplaat.

vakantiewonng huren in Mendoza? www.airbnb.com/h/cuyoapartmza

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Op maandag 24 december 2001 00:18 schreef computerdude het volgende:
ok thnx dus gewoon een goede platenwinkel opzoeken
Je kan dus wel gewoon vrijwel iedere (nieuwe) trance, hiphop, wat dan ook voor plaat op vinyl kopen, gewoon ff in de diepere hoeken en meestal dieper weggestopte stegen zoeken.

Wat denk jij? Dat alle DJ's stiekem een cd'tje hebben lopen en gewoon interresant staan te doen met pannekoeken?

zie ik hier een heleboel DJ's door de mand vallen? >:)

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:59
Op maandag 24 december 2001 22:54 schreef Lietsj het volgende:

[..]

whahahaahahahahahhha, hier moest ik effe heel erg om lachen :D
geloof dat ik me roeping heb gemist :)

12x 280Wp ZO, 9x 280Wp + 8x 465Wp ZW, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

Verwijderd

Ja euh neem een Winamp scratch plug-in ofzo (bestaat vast wel). Neem je platenspeler en zet je PC ernaast. Dan interface van plaat naar PC aanleggen zodat jouw manual input door Winamp naar scratchen wordt omgezet :-)

Verwijderd

Op dinsdag 25 december 2001 03:46 schreef D-Lynx het volgende:
Ja euh neem een Winamp scratch plug-in ofzo (bestaat vast wel). Neem je platenspeler en zet je PC ernaast. Dan interface van plaat naar PC aanleggen zodat jouw manual input door Winamp naar scratchen wordt omgezet :-)
ik hoorde laatst iemand vertellen dat zoiets er dus inderdaad was....een platenspeler (of dus eigenlijk alleen een controller) die je op je pc aan kon sluiten waarmee je daadwerkelijk geluidsfiles zo aan kon sturen

maar ben vergeten wat het precies was

Verwijderd

Op dinsdag 25 december 2001 13:35 schreef MrShaggy het volgende:

[..]

ik hoorde laatst iemand vertellen dat zoiets er dus inderdaad was....een platenspeler (of dus eigenlijk alleen een controller) die je op je pc aan kon sluiten waarmee je daadwerkelijk geluidsfiles zo aan kon sturen

maar ben vergeten wat het precies was
Ja, die bestaat idd...
Kwas laatst op de site van die lui.
Wel een mooi geval hoor. Laptopje derbij met BeOS derop.
Errug prijzig, dat wel... ff kijken of ik het linkje nog in m'n history kan vinden.

Verwijderd

Final scratch oid, heette dat systeem. Best veelbelovend, kzo het weleens willen proberen; net als CDN88/CDJ1000....

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

een systeem waarbij je mp3's op standaard draaitafels kan afspelen ! het fijne hiervan weet ik niet percies, maar het werkt ongeveer zo :

je krijgt bij aanschaffing 2 speciale platen, een software paket en een apparaat wat tussen je pc en je draaitafels/mixer komt.

dus je speelt eigelijk gewoon een mp3tje af, maar als je dan een scratch geeft op een van de platen dan hoor je die realtime erdoorheen.

Info Final scratch

Pc 500,64 mb ram and 2.5 GB harddisk,usb port

Two special vinyl records
Scratch amp interface box

FINALSCRATCH software

Tech specs
latency :12 ms
Audio cd quality : 44.1 KHz,16 bit stereo

Audio formats : MP3,WAV and AIFF

bron: djforum.nl
Kost 7500 piek ofzo, krijg je er een laptop bij, prijs zonder laptop is nog onbekend.

Zie ook http://www.finalscratch.com

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

Pagina: 1