Toon posts:

identificatie gewenst

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste allemaal. voor een oom moet ik ff een pc ugraden.
hij wil meer geheugen en een sneller modem.

alleen weet ik zou snel niet wat voor geheugen erin moet. samen met mijn neef zijn we tot de conclusie gekomen dat het waarschijnlijk om edo Dram gaat (lekker cheap 32 MB Fl 28,-) maar we zijn er niet zeker van. ik acht namelijk dat je verschillinde soorten EDO-ram had/hebt.

het gaat om een Acer Aspire N5166 Dat is zo'n groen design ding van 4 a 5 jaar terug. (vette kast om een Standalone DivX player van te bouwen by the way) weet iemand welk motherboard hier in zit. Volgens mij wel een ATI althans dat heb ik gelezen (gebruik search namelijk altijd eerst)

Mischien handig voor achtergrond info
AMD K6 @166
16 MB EDO
2,1GB
16 sp CD-rom speler
12 bits 3d sound
win 95

b.v.d.

Verwijderd

Topicstarter
oh ik vergeet te vragen of hier PCI kaarten in gaan of is dit nog ISA of wat de fuck dan ook voor een museum stuk

• OldButNotSoWise
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-02 01:07

OldButNotSoWise

TUFKAHBM

Simm of Dimm
Bij Simm moet je er minimaal 2 gelijke bijzetten.
Zijn er nog 2 banken vrij of zit er 4x4Mb in ?
Simm+Dimm werkt niet samen of je moet aan een 5V EDO Dimm zien te komen (not cheap ;( )

• AlterEgo
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
meer geheugen en een sneller modem?
Stel eens de volgende vraag: wat wil ie er precies mee gaan doen?
En kom dan nog eens vragen (no offence) :)

Verwijderd

Topicstarter
hij gebruikt hem zelden. maar af en toe om te e-mailen of om ff wat info op te zoeken op I-net. en heel af en toe om een Briefje te typen (voor de verzekering ofzo weet je wel.) dus leekt het ons slim om een beetje extra geheugen te halen en een sneller modem 56K6 ipv 33K3

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
moet je ff het biosnummer (staat meestal linksonder tijdens het opstarten) opzoeken op www.wimsbios.com .. daar kun je vinden wat de fabriknat en het type is..

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11:40
33K6 is nog makkelijk te doen. 56K modems zijn meestal maar iets van 40K, en doen dan ook nix anders dan de hele tijd snelheid naar beneden bijstellen. Zonde van z'n geld dus.

• AlterEgo
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
in dat geval:
Opera erop (gratiz; adware)
als je geld over hebt: 56k modem (80 piek ofzo),
en als je dan denkt: het modem loopt nog steeds niet aan zijn maximum speed (iets van 4.5kB/sec): prik er eens wat geheugen bij.

Bovendien: tweaken die 166 MHz!!! dat kan harder >:)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Op zondag 23 december 2001 23:24 schreef robbb het volgende:
in dat geval:
Opera erop (gratiz; adware)
als je geld over hebt: 56k modem (80 piek ofzo),
en als je dan denkt: het modem loopt nog steeds niet aan zijn maximum speed (iets van 4.5kB/sec): prik er eens wat geheugen bij.

Bovendien: tweaken die 166 MHz!!! dat kan harder >:)
80! piek voor een modem 30-40 piek zul je bedoelen.

• OldButNotSoWise
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-02 01:07

OldButNotSoWise

TUFKAHBM

Op zondag 23 december 2001 23:58 schreef terw_dan het volgende:

[..]

80! piek voor een modem 30-40 piek zul je bedoelen.
Nee 80 voor een externe, houd je nog xtra CPU power over voor andere zaken.

Verwijderd

Op zondag 23 december 2001 23:18 schreef Dramamaster het volgende:
dus leekt het ons slim om een beetje extra geheugen te halen en een sneller modem 56K6 ipv 33K3
Koop dan een EXTERN hardware-matig modem, dat je aan je COM-poort zet (wel even andere modem-kaart er eerst uit halen en uninstallen). De meeste interne modems zijn software-matig en hebben dan altijd MMX processor-instructies nodig, en die heb je niet. Met een extern modem zit je altijd goed.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11:40
Als jij kennis activeert weet ik niet waar dat vandaan moet komen... Een K6 is een MMX CPU nml...

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Op maandag 24 december 2001 10:45 schreef _JGC_ het volgende:
Als jij kennis activeert weet ik niet waar dat vandaan moet komen... Een K6 is een MMX CPU nml...
in de praktijk blijkt wel dat pc met < P2 cpu vaak problemen opleveren met softwaremodems.. ik zou voor die bak ook gewoon een hardwarematig modem nemen, het liefst een externe.

Verwijderd

Op maandag 24 december 2001 10:45 schreef _JGC_ het volgende:
Dat hij MMX heeft: leesfoutje! Dacht dat er Intel stond.
Maar blijft nog steeds dezelfde aanbeveling gelden, zoals "rick_h" schreef:
in de praktijk blijkt wel dat pc met < P2 cpu vaak problemen opleveren met softwaremodems.. ik zou voor die bak ook gewoon een hardwarematig modem nemen, het liefst een externe.
Bovendien scheelt het je een enorme processor-load van een software-matig 56k modem.

Verwijderd

Topicstarter
weet iemand of er PCI kaarten ingaan of isa... ik heb namelijk nog geen tijd gehad hem ff open te halen

p.s. wat is opera?
Pagina: 1