Partitioneren voor Linux

Pagina: 1
Acties:

• ImPrEzA
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-05 07:51

ImPrEzA

</breezah> Impreza

Topicstarter
Ik zit met het volgende probleem:

In Windows XP wil ik met Partition Magic Pro 7 een Linux-partitie aanmaken (Ext2) om SuSE Linux 7.0 te installeren.
Dat wil in principe wel, maar hij raadt dan ook aan een extra Linux Swap partitie te maken. Dit wil ik wel, maar ik kan dan alleen kiezen voor Logical. Dat doe ik dus, dan krijg ik de melding "There are no partitions on selected drive" te lezen. Waar ligt dat aan?

Blackbird singing in the dead of night, take these broken wings and learn to fly... all your life... you were only waiting for this moment to be free. ][ Wanna fight for human rights? www.amnesty.nl

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:02

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Als ik jou was zal ik gewoon een deel leeg maken en dan linux zelf laten partitioneren

• ImPrEzA
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-05 07:51

ImPrEzA

</breezah> Impreza

Topicstarter
Wat bedoel je met leeg deel? Unallocated space? Of een aparte Ext2-partitie?

Maar kan SuSE dan tijdens de installatie partitioneren?

Blackbird singing in the dead of night, take these broken wings and learn to fly... all your life... you were only waiting for this moment to be free. ][ Wanna fight for human rights? www.amnesty.nl

• odysseus
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Gewoon unallocated laten. SuSE kan tijdens de installatie partitioneren.

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:02

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Op zondag 23 december 2001 23:09 schreef ImPrEzA het volgende:
Wat bedoel je met leeg deel? Unallocated space? Of een aparte Ext2-partitie?

Maar kan SuSE dan tijdens de installatie partitioneren?
Lijkt me wel he zou een beetje stomzijn als linux windows nodig zou hebben om zijn partities in elkaar te klussen

Verwijderd

Op zondag 23 december 2001 23:32 schreef TrailBlazer het volgende:

[..]

Lijkt me wel he zou een beetje stomzijn als linux windows nodig zou hebben om zijn partities in elkaar te klussen
hahaha >:) dat zou wat zijn idd :P

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Een swap partitie heb je sowieso wel nodig, tenzij je aan asociaal grote hoeveelheid geheugen hebt. In tegenstelling tot Windows, gebruikt Linux een speciale partitie om dingen neer te schrijven die in het geheugen hadden gemoeten, maar daar niet meer passen omdat het vol is. Overigens, naar mijn mening kun je het beste nog een aparte partitie maken met als mount point /home en eventueel ook /usr. Op die manier blijven je documenten en programma's netjes staan als je je OS gaat upgraden.

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

Pagina: 1