Toon posts:

Adsl inet-sharing en switch/hub

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
sorry ik ben een beetje lui, mag ook wel een keer :)
maarre ik heb 3 pc's, 1 adslmodem en wil met alle drie les internet op, maar ik wil wel dat m'n interne netwerk op 100mbit blijft lopen, nou heb ik daar dus een switch neem ik aan voor nodig. Kan ik dan de adsl modem op de uplink aansluiten zonder dat ik 'm eerst moet patchen naar pro versie. Is er geen andere manier om dit werkend te krijgen. Ik wil 'm namelijk niet patchen omdat íe geen garantie meer heeft, heb 'm 2ehands gekocht. (btw de aansluiting is er nog niet maar gewoon voor alvast :))

heb een vermoeden dat dit in de faq staat maar wie weet zijn er nieuwe frisse gedachten omtrent dit onderwerp :)

Verwijderd

dan heb je een router nodig.... heb je al voor 350 piek (dacht ik) bij Mycom...

ik heb trouwens zelf wel m'n modem getweakt... werkt prima en scheelt 350 ballen!! :)

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 23 december 2001 23:00 schreef PepsterPep het volgende:
dan heb je een router nodig.... heb je al voor 350 piek (dacht ik) bij Mycom...

ik heb trouwens zelf wel m'n modem getweakt... werkt prima en scheelt 350 ballen!! :)
ik wil 'm ook wel tweaken, alleen is die kans er op falen en er schijnen nogal wat probleempjes bij te komen erna, met icq, ftp etc services. Maar een router does the trick, moet ik dus een switch = 150 piek + een router = 350 piek aanschaffen, nogal duur eigenlijk.

Verwijderd

Op zondag 23 december 2001 23:07 schreef _JUSTICE_ het volgende:

[..]

ik wil 'm ook wel tweaken, alleen is die kans er op falen en er schijnen nogal wat probleempjes bij te komen erna, met icq, ftp etc services. Maar een router does the trick, moet ik dus een switch = 150 piek + een router = 350 piek aanschaffen, nogal duur eigenlijk.
die switch is niet noodzakelijk... je kunt ook een dual speed hub nemen (scheelt trouwens niet veel qua prijs)

ik wil je trouwens niet aanzetten tot het tweaken van je modem... maar ik kan icqen, ftpen (ook ftp server), http server. Je moet alleen weten hoe je naar je modem moet telnetten maar dit is prima op internet te vinden.

Het enige wat hier eigenlijk niet werkt is het hosten van spellen :(

De kans op falen is er ja... maar een beetje risico nemen kan ook best leuk zijn! >:)

Verwijderd

je kunt trouwens natuurlijk ook gewoon een internetservertje neerzetten... Plukt ergens een ouwe Pentium 75 vandaan, propt er 2 netwerkkaarten in, zet Sygate erop en gaan...
Dan heb je alleen een 100 mbit hub nodig (en natuurlijk 2 100 mbit kaartjes)

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-08 10:53
100 mbit hub nodig (en natuurlijk 2 100 mbit kaartjes)
Een dual speed 10/100 Mbit hub of switch en twee 10/100 Mbit kaartjes bedoel je :)

DIT IS MIJN WEBSITE

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-08 10:53
Overigens staat het volgende in de FAQ
Daarnaast kun je heel eenvoudig internet delen door het modem in een hub te prikken (je hebt dus geen PC meer nodig die als verdeelserver fungeert). Je kunt ook je getweakte modem aan een 10/100 Mbit switch (dus niet een 10 of 100 Mbit only switch) prikken, zodat je lokale netwerk op 100 Mbit kan werken :) Bij een hub is dit maximaal 10 Mbit.

DIT IS MIJN WEBSITE

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-07 16:25

Ook

Yes I can!

Op zondag 23 december 2001 23:07 schreef _JUSTICE_ het volgende:

[..]

Die router heeft al 4 poorten (switch, 10/100) aan boord dus je hoeft dan niet nog een aparte switch te kopen.
In principe ga je met die "losse" hardware router dezelfde problemen (ftp, games, ICQ) tegenkomen als je je kabelmodem als router gebruikt, alleen de hardware router is (volgens mij) net iets handiger in te stellen. In beide gevallen moet je dus wel iets van port forwarden weten.

Wees consequent, maar niet altijd

Verwijderd

Op maandag 24 december 2001 08:36 schreef havana het volgende:

[..]

Een dual speed 10/100 Mbit hub of switch en twee 10/100 Mbit kaartjes bedoel je :)
t was al laat :)

Verwijderd

Topicstarter
thanx voor de reply's jongens, waarschijnlijk gaat ik het risico na ongeveer twee maanden nemen, ik moet natuurlijk wel eerst even 'genieten' van de modem, alvorens die naar de eeuwige jachtvelden verdwijnt :) Maar routers schijnen nogal goedkoop te worden de laatste tijd. Anyway 1 van de 2 wordt 't. Een pc als gateway is ook niet gek maar dan moet ik altijd 2 pc's aanhebben voor internet, en misschien zelfs 3.
Pagina: 1