dhtml menuutje werkt niet

Pagina: 1
Acties:
  • 114 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• angl2k
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-04 10:53
mijn dhtml-menuutje werkt niet in opera 5 :(

dit is de link

als ik bv. met de muis over "tosr" ga zie ik geen link-handje en kan ik niet klikken. in IE6 werkt het allemaal naar behoren.

weet iemand hoe dit komt?

• pp_
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-11-2021

pp_

Die andere :internetbrowser werkt niet met zo'n technologie.

• angl2k
huh?

het eerste menuutje news werkt toch ook?

Verwijderd

hmm tis volgens mij een redelijk simpele:

-handmatig door je HTML heengaan!!

dan had je namelijk gezien dat bij de menutjes die niet werken geen "mouseover" effect gedefinieerd wordt en dan werkt ie dus niet :)

• Jorick
  • Laatst online: 17:27
Opera 5 sucks, en als je wil weten wat er niet werkt bij Opera of andere browsers, kun je met Dreamweaver 4 easy checken, onder File -> Check Target Browsers...
En als je geen Dreamweaver 4 hebt, is er altijd nog Morpheus/Kazaa :9

• LuCarD
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

LuCarD

Certified BUFH

Op maandag 24 december 2001 11:56 schreef Jorick het volgende:
Opera 5 sucks, en als je wil weten wat er niet werkt bij Opera of andere browsers, kun je met Dreamweaver 4 easy checken, onder File -> Check Target Browsers...
En als je geen Dreamweaver 4 hebt, is er altijd nog Morpheus/Kazaa :9
Mensen aanzetten tot illegale praktijken is net zo illegaal als de daad zelf !!! :+ :+ :+

Dus hier heb je de link naar de 30 dagen trial!
http://www.macromedia.com/software/dreamweaver/trial/

Programmer - an organism that turns coffee into software.

• angl2k
pfff. dreamweaver heb ik allang ;)

maar dat terzake, hij moet het gewoon doen! bv. de tosr is toch gewoon een link, dus zou ik daar een handje moeten zien en op kunnen klikken. toch :?

mocht mijn scriptje dan helemaal mislukken kent iemand zo'n zelfde scriptje wat ik kan downen? a la t.net frontpage

edit:

ff voor de duidelijkheid: alleen news, clan info en help hebben een pulldown menuutje

ik heb bovendien zoals gezegt check target browser gedaan opera 5 staat er niet bij :(

• LuCarD
  • Niet online

LuCarD

Certified BUFH

• angl2k
Op maandag 24 december 2001 13:21 schreef LuCarD het volgende:
Probeer
http://www.brainjar.com/dhtml/menubar/
doet het niet in opera 5 :(

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-08 19:47

Bosmonster

*zucht*

Who cares? Wie Opera gebruikt kiest zelf voor een DHTML incapabele browser.

• LuCarD
  • Niet online

LuCarD

Certified BUFH

Op maandag 24 december 2001 13:48 schreef Bosmonster het volgende:
Who cares? Wie Opera gebruikt kiest zelf voor een DHTML incapabele browser.
Is dat niet een beetje kortzichtig???? :? :?

Want jij als designer probeert toch een zo groot mogelijk publiek te benaderen. En als jij dan expres een fout in je site laten zitten, waardoor je een gedeelte van je publiek niet meer de site kan bezoeken. Dan vindt ik dat gewoon fout.

Kan je het menutje niet stelen ermm ik bedoel lenen :+ van tweakers.net? >:)

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Sorry hoor.. maar wij houden commercieel gezien geen rekening met Opera. Er zijn gewoon te weinig mensen die het gebruiken en het beperkt je te enorm in je mogelijkheden als een simpel DHTML-menuutje al niet gaat werken.

Ik ben niet kortzichtig, de mensen die Opera gebruiken zijn kortzichtig. Er is zoveel beters dat nog gratis is ook. Waarom mensen dan bij zo'n stuk bagger blijven hangen waar nog voor betaald moet worden ook heb ik onoit begrepen..

Als het nou dan op zn minst een technisch goede browser was.. maar het kan niet ens wat Netscape 4 wel kan: beetje fatsoenlijk DHTML.

• Alarmnummer
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-07-2024

Alarmnummer

-= Tja =-

probeer mijn pagina maar eens in opera en in explorer. Dan zie je ook dat opera problemen heeft met dhtml. Begin er nu een beetje ziek van te worden. Opera is een hele fijne browser (beter dan mozilla of explorer of al die andere linux bagger) maar het crashed te vaak en het ondersteund niet veel.

Verwijderd

Op maandag 24 december 2001 14:58 schreef Alarmnummer het volgende:
Opera is een hele fijne browser (beter dan mozilla of explorer of al die andere linux bagger) maar het crashed te vaak en het ondersteund niet veel.
hoe kan het dan beter zijn? Mozilla ondersteund alle standaarden, staat wat dat betreft eenzaam aan de top, alleen is het DHTML gedeelte nog iets te traag. Maar ik ben het helemaal eens met Bosmonster, Opera zuigt harige kamelenballen.

• Alarmnummer
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-07-2024

Alarmnummer

-= Tja =-

Ze kennen geen gebruikers gemak zoals opera :) bv mouse gestures. Als je die 1 keer hebt gehad dan wil je niet zonder meer. En wat ik ook mis zijn tabbladen, zoals opera. Ze hebben bij mozilla een wanhopige poging gedaan om dit ook te doen, maar ze hebben er helemaal niets van begrepen :) ze openen op de haverklap toch steeds een nieuw scherm terwijl ik alles heb aangevinkt voor tabbladen in de preferences, en binnen de kortste keren heb je weer tig windows open (en dat was de voornaamste reden om op opera over te stappen). Opera is gewoon browser voor ultiem browsplezier. Maar jammer dat ze niet alles ondersteunen (terwijl dit volgend hun site wel zo is).

Verwijderd

Op maandag 24 december 2001 15:48 schreef Alarmnummer het volgende:
Maar jammer dat ze niet alles ondersteunen (terwijl dit volgend hun site wel zo is).
slechte implementatie is veel erger dan het niet implementeren. Voor javascript geldt dit nog meer dan voor andere dingen.

• angl2k
niemand een oplossing/alternatief?

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Denk het niet Angel..

Een dynamisch gegenereerd menu vereist technieken die Opera gewoon niet ondersteund. Nu zijn er wel andere mogelijkheden, maar die zijn een ramp om te programmeren en waar andere veel meer gebruikte browsers weer snel van over hun nek gaan (NS4).

Als het gaat om een heel simpel menuutje heb ik misschien nog wel wat voor je.. maar die werkt waarschijnlijk niet onder de nieuwere browsers (is nogal oud).. maar ik kijk ff.

http://www.xs4all.nl/~pcvandam/TNET/DynObj1.zip

Daar zit een simpel uitklapmenuutje in dat geloof ik ook in Opera werkt. Kijk me niet aan op de code.. tis uit mijn DHTML- n00b13 tijdperk :P

• angl2k
het kan wel degelijk.

hier

alleen het menuutje is mij te uitgebreid en te ingewikkeld om aan te passen :(

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Dat zeg ik .. het kan wel, maar niet echt lekker.. (het menu is ook rete traag dat je laat zien).

Je moet namelijk super lelijk iedere laag met "document.write" naar je scherm schrijven.. Nu is dat met de huidige browsermogelijkheden gewoon bullshit.

En ik ga echt niet zo superlelijk en inefficient programmeren alleen voor die 0.1% Opera gebruikers..

• angl2k
moah ik wel.

• oh,when?
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

oh,when?

...

Op maandag 24 december 2001 16:37 schreef Bosmonster het volgende:
Een dynamisch gegenereerd menu vereist technieken die Opera gewoon niet ondersteund. Nu zijn er wel andere mogelijkheden, maar die zijn een ramp om te programmeren en waar andere veel meer gebruikte browsers weer snel van over hun nek gaan (NS4).
je loopt maar een beetje te brabbelen, vinnik. Als ik die link zo volg, zie ik een simpel dropdown menu die _ook_ zeer makkelijk in Opera te maken is. Ik weet niet op welke 'technieken' jij doelt, of andere mogelijkheden die 'een ramp zijn om te programmeren' want ik volg het ff niet...

maar goed..dat terzijde..deze jongen zet zijn computer uit en die gaat de komende paar dagen ook niet meer aan...fijne kerstdagen allemaal, en blijf van die oliebollen af, voor je het weet ben je misselijk ;)

"You're only as good, as what you did last week."

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Jaja.. ik brabbel :P

Ik heb eigenlijk niet eens zin om het uit te leggen aan iemand die zelf blijkbaar geen moer van DHTML en de technische beperkingen van Opera afweet...

Verwijderd

Op maandag 24 december 2001 16:57 schreef Bosmonster het volgende:
Jaja.. ik brabbel :P

Ik heb eigenlijk niet eens zin om het uit te leggen aan iemand die zelf blijkbaar geen moer van DHTML en de technische beperkingen van Opera afweet...
Erm, lieve schat, ( >:) ), je hebt schijnbaar geen goed idee van wat Oh, When? kan met DHTML, en je zet jezelf op dit moment nogal erg voor l*l.... maar aangezien het kerst is geven alle /13'ers je vast wel vergiffenis...

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

So?

met document.write kan het, maar dat is lelijk..

Dat het kan heb ik laten zien, en heb hem zelfs een download aangeboden met dat het kan in Opera.

Geavanceerder kan ook wel, maar mooi DHTML programmeerwerk is het niet.. Het komt er op neer dat je speciaal voor Opera je moet beperken tot dit soort technieken. (document.write's)

En tja.. als die dan zo'n guru is waarom vraagt ie dan welke technieken ik bedoel? Iedereen die weet waar die het over heeft weet dan toch dat ik het heb over createElement().

• MoBi
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 12-08 14:19
deze doet het volgens mij wel in opera 5 (6 werkt ie zo ie zo in):
Javascript:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
var DHTML = (document.getElementById || document.all || document.layers);
function getObj(name)
{
    if (document.getElementById)
    {
        return document.getElementById(name).style;
    }
    else if (document.all)
    {
        return document.all[name].style;
    }
    else if (document.layers)
    {
        return document.layers[name];
    }
}

// Zichtbaar / ontzichtbaar maken van menu comp: ie 5.0 & 6 ns 4.7 & 6.1 & Op 5
function invi(name, flag)
{
    if (!DHTML) return;

var x = getObj(name);
    x.visibility = (flag) ? 'hidden' : 'visible'

}

weergeven van divs:
code:
1
invi('nieuws',0);

verbergen
code:
1
invi('nieuws',1);

Volgens mij zit je te lullen, want ik voel nattigheid....

• Jorick
  • Laatst online: 17:27
Op maandag 24 december 2001 12:00 schreef LuCarD het volgende:

[..]

Mensen aanzetten tot illegale praktijken is net zo illegaal als de daad zelf !!! :+ :+ :+

Dus hier heb je de link naar de 30 dagen trial!
http://www.macromedia.com/software/dreamweaver/trial/
In het land van de duifjes heeft de havik altijd voordeel :P
Pagina: 1