Welk MPX Mobo het beste?

Pagina: 1
Acties:

• BOUBOU
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-08 09:52

BOUBOU

668:The Neighbour of the Beast

Topicstarter
Ik ben van plan een mpx mobo te kopen zo gauw die uit komen.

Ben alleen benieuwd welke julie het beste vinden.

Asus
Epox
MSI
Tyan

En verder zou ik graag de verschillen willen weten tussen de MPX en de MP moederborden....MP werkt wel met XP processors....MPX niet...is het het wel waard om een MPX te kopen met de veel duurdere MP processors?

Gr. BOUBOU

server: DUAL 1800+mp 3x80gb raid 5 +2x40+1x10 2 x 300gb maxtor HD, Nvidia Gforce3 128MB DDR

• igg
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-10-2025

igg

waar een wil is ben ik weg

het enige zinnige wat ik je kan zeggen, is dat ik erg tevreden ben over m'n tyan tiger mp, over de mpx moederborden is nog erg weinig bekend......

NUON: sponsored by igg (xp2600+, xp1600+, dual duron1000, dual pI, pII, 3x celeron)

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:57
Ja, hier valt helemaal niets zinnigs op te zeggen; niemand heeft ervaring met al die MPX borden. Het enige verschil tussen de MP en MPX is de southbridge: de MP heeft een AMD-766 welke 64bit/33MHz ondersteund, en de MPX heeft een AMD-768 welke maximaal twee 64bit/66MHz PCI sloten ondersteund. Northbridge is exact the same. Wat de MP ervaring betreft; ik sluit me volledig bij de vorige schrijver aan :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Ridge
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 30-07 16:29

Ridge

From the Bold & the Beauti

Ik heb toch ook gekozen voor de tyan tiger mp en ik moet zeggen bent super tevree, Tjeesus wat is die bak snel

Dual Athlon Xp 1600+
Tyan Tiger MP
256mb DDR PC2100 registered

www.tradealliance.nl

• Dreamstar
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-03 10:34
Ik denk niet dat er veel verschil in de borden zal gaan zitten. Er zal hoogstens een aansluitinkje meer of minder opzitten.

Wacht even met kopen tot ze allemaal een flinke review gehad hebben, en ga die review's dan met elkaar vergelijken. Dat lijkt mij het meest zinvolle om te doen.

edit:

Het was btw toch mogelijk om op de Asus A7v266-D gewone XP's te drukken, en dan de bios aan te passen.
Misschien dat de search dat weet.

• DarkHelmet
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 17:11
Ik denk dat Tyan zowiezo het beste zal zijn.
Tenminste daar kan je vanuitgaan, als zij in het begin als enige van AMD met de MP chipset mogen stoeien.
En met hun reputatie en produkten verleden, maar valt ook in een andere categorie als bijv. een Epox oid.

"A study in the Washington Post says that women have better verbal skills than men. I just want to say to the authors of that study: Duh."

Pagina: 1