Is de powerleap converter de enige die je hiervoor kun gebruiken en waar kan ik die in Nederland krijgen. Wat is het alternatief?
PPGA (Plastic Pin Grid Array) -> FCPGA (Flip Chip Pin Grid Array)
Hiervoor zijn verschillende converters voor.
o.a. :
ASUS
MSI 6905
Powerleap
Het schijnt dat Powerleap ook een converter heeft naar FC-PGA2 (Tualatin processoren). Deze converter werkt nog niet helemaal naar behoren, anders zou die ook wel op mijn P2B werken. Helaas is de standaard Asus P2B niet hiervoor geschikt (voorlopig?)
En doe altijd eerst alsof je de search hebt gebruikt (of gebruik hem echt) dat werkt veel beter!
Hiervoor zijn verschillende converters voor.
o.a. :
ASUS
MSI 6905
Powerleap
Het schijnt dat Powerleap ook een converter heeft naar FC-PGA2 (Tualatin processoren). Deze converter werkt nog niet helemaal naar behoren, anders zou die ook wel op mijn P2B werken. Helaas is de standaard Asus P2B niet hiervoor geschikt (voorlopig?)
En doe altijd eerst alsof je de search hebt gebruikt (of gebruik hem echt) dat werkt veel beter!
“The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.“
ik bedoel geen slot1 naar fc-pga maar een ppga naar fc-pga dus van socket naar socket. Die msi heb ik zelf thuis liggen, maar die was zo goedkoop dat ik me moeilijk voor kan stellen dan deze fc-pga ondersteund
Je kan natuurlijk ook gaan solderen, het is een relatief simpele ingreep.
Powered by Solarfrontier 3060 Wp
Houd dit dan nooit op?Op maandag 24 december 2001 15:01 schreef MXL het volgende:
Je kan natuurlijk ook gaan solderen, het is een relatief simpele ingreep.
FCPGA CPU'S WERKEN OOK IN PPGA MAINBOARD, INDIEN HET MAINBORD DIE CPU ONDERSTEUND!
Ik heb al eens voor iemand een celeron 700 (FC-pga) in elkaar gezet op een PPGA mainboard. JE HOEFT ER NIET AAN TE SOLDEREN!
Socket 370 is socket 370 blijkt...echt oudere borden kunnen geen fcpga cpu's meer aan, maar daar bied het bios dan ook geen support voor en daar kun je met geen soldeerbout wat aan doen! Misschien wel met een bios update!!
Verstuurd vanaf mijn Computer®
Verwijderd
Ja, dat dacht ik dus ook, W3ird_N3rd.
Maar wat ik me dan wel afvraag, waarom bestaan er zulke convertors??
Maar wat ik me dan wel afvraag, waarom bestaan er zulke convertors??
Grappig dat je dit zegt... ik ga gelijk twee Pentium III's scoren voor op me BP6!Op maandag 24 december 2001 15:37 schreef W3ird_N3rd het volgende:
[..]
Houd dit dan nooit op?
FCPGA CPU'S WERKEN OOK IN PPGA MAINBOARD, INDIEN HET MAINBORD DIE CPU ONDERSTEUND!
Ik heb al eens voor iemand een celeron 700 (FC-pga) in elkaar gezet op een PPGA mainboard. JE HOEFT ER NIET AAN TE SOLDEREN!
Socket 370 is socket 370 blijkt...echt oudere borden kunnen geen fcpga cpu's meer aan, maar daar bied het bios dan ook geen support voor en daar kun je met geen soldeerbout wat aan doen! Misschien wel met een bios update!!
zou ik er eerst es 1 of 2 lenen ipv geklijk te kopen
De Som van de Momenten ten opzichte van punt " A " = NUL
In principe indersteund elk BXmoederbord elke pIII of CelII (Tualatin daargelaten) alleen heeft Intel wat pinnetjes gewijzigd zodat wij allemaal naar de winkel zouden rennen om een bordje met een intel815 chipsetje te halen. Er is idd met een paar wijzigingen een fc-pga processor op een ppga bordje te zetten. De processor verteld het moederbord wat zijn multiplier is, en hier is verder geen beperking voor
Nope.. En je hoeft niet zo te schreeuwen!!Op maandag 24 december 2001 15:37 schreef W3ird_N3rd het volgende:
Dan kon dat mobo dus al fcpga aan...Ik heb al eens voor iemand een celeron 700 (FC-pga) in elkaar gezet op een PPGA mainboard. JE HOEFT ER NIET AAN TE SOLDEREN!
Ooit van slotconverters gehoord? En ook ooit het verschil van slot1=>ppga en slot1=>fcpga geprobeert? Een coppermine in een slot1=>ppga converter gaat dus gewoon niet werken.. (en ja, dat is ook gebaseerd op ervaring!)
Jij haalt dus duidelijk 2 dingen door elkaar.. Socket370 is en blijft socket370 inderdaad.. Maar socket370 zegt alleen dat de processor 370 pinnetjes heeft, en dat die pinnen op een bepaalde afstand van elkaar geplaatst zijn, en in een bepaalde vorm.. Dat zegt helemaal niks over de functie van de pinnen..Socket 370 is socket 370 blijkt...echt oudere borden kunnen geen fcpga cpu's meer aan, maar daar bied het bios dan ook geen support voor en daar kun je met geen soldeerbout wat aan doen! Misschien wel met een bios update!!
En laat Intel nou net zo leuk even wat pinnetjes veranderd hebben bij de fcpga-processoren.. En daarom kun je dus een ppga-socket geschikt maken voor fcpga met wat aanpassingen..
(overigens is ppga of fcpga ook alleen maar de behuizing, en dat zegt wederom niks over de pinout!)
Zo.. Dan is dat ook weer duidelijk!
Hmm.. Met de BP6 is er nog wel wat meer aan de hand.. Abit heeft behoorlijk gerommeld met de pinbezetting in de BP6 (jammergenoeg!)Op maandag 24 december 2001 17:20 schreef Thorne het volgende:
Grappig dat je dit zegt... ik ga gelijk twee Pentium III's scoren voor op me BP6!
Maargoed, die is ook aan te passen.. 't is alleen wel wat meer werk
Er stond toch echt PPGA op de socket
Verstuurd vanaf mijn Computer®
Verwijderd
Hoi allemaal, op de volgende site staat hoe je een PPGA socket geschikt maakt voor FCPGA cpu`s.
Ik heb dit zelf nog niet geprobeerd , maar wil dit wel gaan doen.
Ik heb n.l. een notebook met een PPGA socket en wil hier een FCPGA cpu in doen.
mocht ik meer info hierover vinden post ik het ff.
Ik heb dit zelf nog niet geprobeerd , maar wil dit wel gaan doen.
Ik heb n.l. een notebook met een PPGA socket en wil hier een FCPGA cpu in doen.
mocht ik meer info hierover vinden post ik het ff.
Verwijderd
Hoi all
sorry dat ik dit oude topic ff omhoog haal , maar het is voor veel mensen misschien toch wel interessant.
het is inderdaad mogelijk om de mod te doen zodat je een FCPGA cpu in een PPGA mobo kan laten werken.
Ik weet niet 100% zeker of het voor alle borden lukt , maar mij is het in een socket370 notebook wel gelukt.
zit alleen met het probleem dat de fsb niet veranderd kan worden , die is 66 , heb er een celly 850/100 in gedaan maar hij gaf in het post screen PentiumIII@550E aan.
Dus eenieder die een beetje klein soldeerbout heeft en het ook durft kan het proberen.
Kijk wel uit , een verkeerde verbinding op je mobo en het is waarschijnlijk afgelopen.
Suc6
sorry dat ik dit oude topic ff omhoog haal , maar het is voor veel mensen misschien toch wel interessant.
het is inderdaad mogelijk om de mod te doen zodat je een FCPGA cpu in een PPGA mobo kan laten werken.
Ik weet niet 100% zeker of het voor alle borden lukt , maar mij is het in een socket370 notebook wel gelukt.
zit alleen met het probleem dat de fsb niet veranderd kan worden , die is 66 , heb er een celly 850/100 in gedaan maar hij gaf in het post screen PentiumIII@550E aan.
Dus eenieder die een beetje klein soldeerbout heeft en het ook durft kan het proberen.
Kijk wel uit , een verkeerde verbinding op je mobo en het is waarschijnlijk afgelopen.
Suc6
Pagina: 1