Toon posts:

Linksys WAP11 Output Hack

Pagina: 1
Acties:
  • 64 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Op de seattle wireless page is te lezen dat de linksys wap11 via een patch om te zetten is van een 30mw, naar een 100mw AP, wat het bereik aanzienlijk bevorderd.

In de loop van de week heb ik zelf beschikking over een wap11 en zal dan een poging wagen om dit truukje uit te proberen.

Eventuele verbeteringen in bereik zal ik uiteraard hier even posten.

Groeten,

ps weet iemand waar in nederland 18dBi omni's te verkrijgen zijn ?

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:25

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

:?
Heb je ook een link? No offence, maar het klinkt bij mij in de oren als de bekende hoax dat je je GSM als radardetector kunt gebruiken.

Tijd voor een nieuwe sig..

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan me goed voorstellen dat je denkt dat dit een hoax is, het heeft er namelijk alle kenmerken van. :)

Hier alvast de link naar het artikel:
www.seattlewireless.net/index.cgi/Wap11Hack

Maar aangezien deze aanpassing voor de linksys wap11 geschreven is door een gerenomeerd lid van de seattle wireless community kan ik me haast niet voorstellen dat hij dit als grap bedoelt heeft, plus het feit dat een handjevol wap11 bezitters reeds met succes de output hebben omgezet naar 100mw.

Ik heb zelf net m'n wap11 binnen, en probeer in de loop van de middag de resultaten te posten.

Groeten,

ps ik heb ook de beschikking over een linksys befw11s4 (router/ 4point switch en AP), hierop werkt de output hack niet, dat heb ik gister al kunnen testen.

• rene_404
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-03-2007

rene_404

Owh Jah!

Twee weken geleden heb ik de hack met succes uitgevoerd. Ik heb nog echt kunnen testen omdat beide WAP11's op een vast plaats staan. Wel merk ik dat hij minder storing heeft van omliggende apparaten.

huh, heb ik dat gedaan?

Verwijderd

Topicstarter
Het schijnt dus ook (ja lekker vaag allemaal) dat als je de wap11 aansluit op een 18dBi antenne, dat het bereik met een straalantenne enkele kilometers bedraagt.

Daarom dus ook mijn vraag waar ik in nederland (of elders) goedkoop een straalantenne en/of een omni antenne kan kopen, 2.4ghz uiteraard.

Groeten,

Verwijderd

Topicstarter
Omzetten van 30mw naar 100mw ging vrijwel vlekkeloos, na het veranderen van een aantal hex waardes (7a (30mw) naar 80 (100mw)) steeg het signaal duidelijk.

Allereerst een plaatje van de Linksys WAP11 die van 30mw naar 100mw gaat.
Afbeeldingslocatie: http://picserv.mediamonks.nl/pics/EMROAHASHHE

Vervolgens een Linksys BEFW11S4 die onveranderd op 30mw uitzend.
Afbeeldingslocatie: http://picserv.mediamonks.nl/pics/EPEMAHASHHE

Het werkt dus wel degelijk, plus dat er nu gebruik kan worden gemaakt van kanaal 14, wat voor zover ik weet alleen in japan beschikbaar is. ( dus vrijwel geen dataverkeer om dit kanaal omdat deze in nederland niet gebruikt word)

Groeten,
<blockquote><font size="1" color="FF0000">Modbreak</font><hr color="FF0000"size="1"><font size="1">Plaatjes even geresized. Klik op de plaatjes voor een full version.</font><hr color="FF0000" size="1"></blockquote></XMP></BODY></HTML>

• BIM
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-04 13:19

BIM

Nothing interesting

Perfect dit topic...
Wij hebben sinds een paar maanden een wap11 + 3 orinoco kaartjes om te internetten (kabel).

Ik ben blij dat deze hack gevonden is.. Ik had het toevallig van 't weekend gelezen en ik ga het denk ik maar vanmiddag proberen.
We redden de afstand namelijk NET niet (60 meter "bijna" zicht). (af en toe wel/niet verbinding)

btw: de volgorde van werken vind ik wel een beetje vaag... Doe je het nu met de USB connectie of met SNMP via UTP??

Dat "setup a read/write community string in the USB util" begrijp ik niet helemaal..
Gewoon de usb util starten? (dus met usb kabel)
En dan met de Atmel SNMP util de wijzigingen doorvoeren?

Ik hoop dat jullie ff kunnen helpen, want ik volg het niet helemaal meer. (btw: de pics zijn weg 404)

• JeroenT
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-04 14:37

JeroenT

hoi!

kickje.. ik ben zelf van plan om een WAP 11 te kopen , en dit komt goed van pas :P kun je de pics nog eens opnieuw uploaden naar endoria ?

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:10

Predator

Suffers from split brain

Dit is een oud topic en er is veel kans dat de topicstarter deze toch niet meer ziet.
Stuur hem even even een mailtje oid...

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.