Toon posts:

Pc blijft hangen tijdens

Pagina: 1
Acties:
  • 47 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Tijdens het opstarten blijft mijn pc soms hangen. Er gebeurt dan helemaal niks meer, als ik hem dan uitzet en weer aan, doet hij het gewoon normaal. Kan iemand mij vertellen hoe dit komt?
En wat ik er aan kan doen?
Ik heb intel celeron 400, mobo weet ik niet precies, op de rekening staat bxmoederbord. Waar kan ik zien wat voor een het precies is? 64mb sdram.
Hij blijft hangen bij winMe en win2000 en win98. Overal dus.
Als hij blijft hangen hoor ik helemaal niks meer en doet hij niks meer. Hij blijft telkens op het zelfde punt hangen.

Alvast thnx
grtz. rick

Verwijderd

gelukkig doe je niet 2 keer hetzelfde vragen
dit is het 2de topic wat je hierover opend

Verwijderd

Heb je 'm al eens een tijdje laten staan?

• Evi
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Evi

Lijkt me een logische vraag dan iegenlijk: Welk punt blijft ie hangen? Is het de POST, zie je al het opstartscherm van je OS? Piept ie eerst nog, zie je de "BOOT" van je videokaart wel?

Zelf 1x gehad en toen lag het aan een verkeerd ingestelde jumper voor de IDE controller en een multiplier die alle behalve zo stond als het BIOS dacht. Jumper goed gezet en BIOS geflashed en hij deed ut. Wel eens gehoord dat het aan je aarding kan liggen bij el-cheapo mobos, maar geen ervaring, m'n hele kamer heeft een eigen groep stoppen, aardlek en randaarde.

If you can't win fair, cheat!

Verwijderd

Check je bios

Verwijderd

Dit heb ik ook gehad bij mijn pc. Dit viel in mijn geval simpel op te lossen door het batterijtje te vervangen die op het moederbord zat.

Het batterijtje was nl. op.

Verwijderd

[topic=358986]
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.