Computer rateld na het instl. van mobo en zooi

Pagina: 1
Acties:

• Alpha-sphere
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-12-2021
He gasten.

Ik ben m'n oude computer in een andere kast aan het zetten voor m'n zusje. Ik start m'n op nadat ik alles hebt geinstalleerd en ik hoor alleen maar een ratelende geluid uit die computer speaker komen. Beeldscherm blijft ook de hele tijd standby staan. Weet ieman waardoor dit komt.
Ik dacht eerst dat dit kwam omdat de IDE kabels verkeerd zaten maar deze zitten goed.

Help :(

Assume there are no rules and it's one big free for all

• Alpha-sphere
Iemand? :(

Verwijderd

geheugen brak ? videokaart niet los ?
Anders kan je dat ding in de GFT bak pleuren

• Alpha-sphere
Geheugen is niet brak want hij telt het gewoon tijdens het starten. Videokaart was los maar nu niet meer. Maar hij maakt nog steeds dat rare ratelende geluid.

Ik heb de HD al losgekoppeld en hij doet dat nog steeds. Ligt dus niet aan de HD

Ik heb de cdrom losgekoppeld. nog steeds dat rare geluid. Ligt dus ook niet aan de cdrom.

waar za het nou aan kunnen liggen? de voeding misschien????????? :(

• Frankie02
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 31-08-2025
DMA / IRQ probleem? Geheugen brak?

• Tonnes746
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-01-2022
Beschrijf nog even precies waar het fout ging want het lijkt er nu op dat ie het goed heeft gedaan, inclusief de installatie (waar ook reboots nodig zijn neem ik aan), en dat het pas fout ging toen ie 'af' was. In dat geval zou het een software-probleem moeten zijn maar dan moet je video het toch wel doen. Vreemd ook dat je weet of je geheugen goed wordt geteld terwijl je geen beeld hebt, tenzij je hem laat ratelen :?

Bij het ombouwen van kast naar kast kan soms een (deel van een) voedingsstekkertje los zitten of een suspend switch niet goed aangesloten, of maakt deze slecht contact. Heel verneukeratief zijn de schroefjes die je voor je bord gebruikt. Afgezien van het feit dat je er per ongeluk nog eentje in kan hebben laten vallen en vergeten (:)) kunnen ze ook te groot zijn voor het bord; als die een slechte layout heeft en er loopt een baantje te krap langs dan kan er (soms pas 10 minuten na je installatie..) kortsluiting ontstaan, of de schroefjes hebben nog een isolatieringetje nodig.

Enne.. 'rateld' is een niet bestaand woord, of je neus zit heel erg verstopt ;)

bash: exec: /bin/Laden: cannot execute: No such file or directory

• Alpha-sphere
Ok.
Ik krijg nu wel beeld. dus ik kan zien dat de geheugen geteld wordt. de videokaart was los waardoor ik eerst geen beeld kreeg. Met instaleren bedoel ik dus niet software maar hardware. Installeren hoeft niet perse software te zijn. Ik heb windows nog niet eens op kunnen starten(er stond al windows op de HD, was eerst van een oudere 166 pc). Ik heb alle stekkertjes van de kast wel 6 keer nagekeken die zitten wel goed vast. isolatie ring voor de mobo schroefjes heb ik al.

Ik denk nog steeds dat het aan de voeding ligt, want als dat ding begint te ratelen dan gaan de ledjes van de toetsenbord helemaal flippen.

• Tonnes746
En hij begint dus te ratelen en flippen na een correcte geheugencheck, op het bootmoment?

• Alpha-sphere
niet altijd. soms begint dan ding gelijk te ratelen als ik op de power switch druk.

o ja, ik hoor ook een rare tik uit de voeding komen. niet een keer maar meer achter elkaar.

• Tonnes746
Mja, ga ik toch ook aan de voeding denken. Vage klachten zijn niet leuk. :) De herrie kan ook de fan in de voeing zijn, maar ik kan me niet voorstellen dat ie bijvoorbeeld aanloopt of vaststaat zodat ie je 5V blokkeert. Probeer het even met een andere en begin met zo min mogelijk kaarten. Desnoods nog even de schroefjes van je bord loshalen, en bios defaults enzo. Dat flippen van je keyboard leds doen echter weer vermoeden dat er iets niet goed zit aangesloten zoals een reset switch ofzow..

• Alpha-sphere
het geratel komt uit de speaker. 100% zeker weten. ik zal het later wel weer proberen heb er nu even geen zin meer in.

Pagina: 1