Toon posts:

Geen vloeiende overgang tussen tracks.... :'(

Pagina: 1
Acties:
  • 215 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

ik heb een plextor 12x10x32x, maar wat hij niet kan is een vloenende overgang creeeren tussen 2 audiotracks. Bijvoorbeeld als je een live-cd hebt, dan hoor je geen mooir overgang van track naar track. Ik heb verschillende brandprogramma's geprobeerd, zoals WinOnCD, Nero 5, Easy CD creator, maar het lukt met ze allemaal niet! ;(

Kan iemand me hierover tips geven?

Kool J

• -Stef-
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-04 16:22

-Stef-

Slainthe!

Tuurlijk. In de eerste plaats kan je Plex het natuurlijk wel. Je moet het alleen wel goed aanpakken. Gebruik EAC voor het rippen van CD's. Vooral met live CD's heb je hier profijt van doordat je geen trackovergang hoort. EAC ript met ALT F7 (copy image and create CUE sheet) de CD naar 1 grote WAV file met een bijbehorende CUE sheet. Dit laatste is een txt bestandje dat je met bv notepad kunt inzien en wijzigen mocht je dat willen. In de CUE sheet staan alle indices en tijdstippen waarop de diverse tracks aanvangen en eindigen. Brand de CUE sheet ook met EAC en als dat niet lukt met bv CDRWin (die tenslotte de CUE sheet heeft uitgevonden). De CUE sheet wordt ingelezen en je brander "weet" zo exact waar de nummers overgaan. Resultaat is een perfecte kopie. Perfekt doordat EAC een errorcorrectie toepast waarop ik hier niet in zal gaan. Succes! O ja, te vinden op www.exactaudiocopy.de

Yamaha - Chario - MJ Acoustics - Squeezebox - Trends Audio - Beresford

Verwijderd

Topicstarter
Hartstikke bedankt voor je supersnelle reactie, maar....

stel dat je nou zelf de rip niet hebt gemaakt maar gewoon een stel mp3 bestanden hebt, is het dan helemaal niet meer te doen?

• -Stef-

-Stef-

Slainthe!

Niet zo goed als EAC. Door het formaat van mp3 is een perfecte overgang niet haalbaar. Wel kan je met een editor als CoolEdit of SoundForge (of zelfs met WinOnCD wat je hebt) de mp3's inlezen en de overgangen eruit knippen. Zo krijg je 1 groot mp3 bestand. Waar de tracks overgaan kan je dat aangeven zodat je CDRom speler naar de diverse tracks kan zappen.

• JumpStart
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Erhh, open deur intrappen hoor, maar gebruik je wel de optie ŽDisc at OnceŽ ??

De optie ŽTrack at OnceŽ moet je NIET gebruiken bij doorlopende nummers, want dan wordt tussen de nummers de laser eventjes uitgezet, wat dus gegarandeerd een pauze veroorzaakt tussen de nummers. Disc at Once doet dit niet.

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

• -Stef-

-Stef-

Slainthe!

Goeie aanvulling die ik inderdaad vergat. DAO moet aanstaan.

• et36s
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-04 09:43
Op zondag 23 december 2001 20:04 schreef koolJ het volgende:
Hartstikke bedankt voor je supersnelle reactie, maar....

stel dat je nou zelf de rip niet hebt gemaakt maar gewoon een stel mp3 bestanden hebt, is het dan helemaal niet meer te doen?
Je plextor kan het en Nero kan het ook perfecte vloeiende overgangen ;)

Disc at Once aanzetten + alle mp3 files selecteren rechtermuisknop eigenschappen en instellen dat hij een 0 seconden delay moet gebruiken.

Daarna als je gaat branden komt hij met de melding eerste track blablablaat. Kies Ja

Weer wat geleerd :P

ps je kan zelfs faden en normalizen !! Normalizen raad ik sterk aan zodat je het geluidsniveau altijd hetzelfde is

• -Stef-

-Stef-

Slainthe!

Hij wil een perfecte overgang. Met 0 sec in Nero is nog een tik hoorbaar.

• Skinkie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-06-2020

Skinkie

Op naar de 500

Vloeidende MP3's kunnen ook wel. WinAMP crossover plugin gebruiken en er zelf een cue sheet voor maken.

Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

vloeiende mp3s kan wel, maar dan moet je wel goede mp3s hebben natuurlijk

en dat zijn ze 9 van de 10 keer niet, dus een perfecte overloop wordt moeilijk dan :{

ligt in elk geval niet aan je brander

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• et36s
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-04 09:43
Wazig ik hoor bij mij toch echt geen tik je doet wat verkeerd :z

• Skinkie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-06-2020

Skinkie

Op naar de 500

Als je in nero 0 sec opgeeft dan kun je ook nix verkeerd doen... moet nog ff uitvogelen hoe ik het in linux mét pauze kan doen :P who cares ;)

Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!

Verwijderd

Topicstarter
hey stinkie,

hoe werkt die winamp crossoverplugin dan? Haalt ie bijvoorbeeld ook de laatste paar milliseconde van stilte weg?
Pagina: 1