Chello met router

Pagina: 1
Acties:

• Abu
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-06 10:28
Ik heb chello en zit met 2 pc's achter een Linksys router. Nu ben ik afgesloten omdat ik een server zou draaien. Dat doe ik dus niet. Ik heb die router omdat ik zo een firewall heb en bestanden kan uitwisselen tussen mijn pc en mijn laptop. In de praktijk zit ik met die Laptop niet eens op het internet. Hoe komen zij er nou bij dat ik een server draai? Maar goed, ik heb ze dit gewoon eerlijk verteld en nu word ik weer aangesloten, maar moet ik mijn router er tussenuit halen. Dit wil ik niet. Hoe kan ik dit doen zonder dat ze erachter komen. Ik doe volgens mij niets dat niet mag namelijk. Alvast bedankt.

Insanus sum

Verwijderd

:? :? vaag... wist niet dat ze dat ook al konden zien... internetservertje lijkt me dan de oplossing (maar waarom niet gewoon 2 netwerkkaarten in je pc... 1 voor internet en 1 voor communicatie met je laptop??)

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 31-07 21:25

Bergen

Spellingscontroleur

En die LinkSys router gebruikte NAT ??

• B-BRAIN
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-12-2025
dat probleem heb ik ook gehad
heb nu weer de server met linux draaien met iptables

alles word van buiten gedropt naar de server dus ze kunnen wel scannen maar krijgen niks terug

• Warbringer
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17:13
Op zondag 23 december 2001 18:13 schreef Abu het volgende:
Ik heb chello en zit met 2 pc's achter een Linksys router. Nu ben ik afgesloten omdat ik een server zou draaien. Dat doe ik dus niet. Ik heb die router omdat ik zo een firewall heb en bestanden kan uitwisselen tussen mijn pc en mijn laptop. In de praktijk zit ik met die Laptop niet eens op het internet. Hoe komen zij er nou bij dat ik een server draai? Maar goed, ik heb ze dit gewoon eerlijk verteld en nu word ik weer aangesloten, maar moet ik mijn router er tussenuit halen. Dit wil ik niet. Hoe kan ik dit doen zonder dat ze erachter komen. Ik doe volgens mij niets dat niet mag namelijk. Alvast bedankt.
Er is een FAQ Internet delen met een gedeelte over Chello & routers.. misschien dat daar iets bij staat?

maar misschien dat ze een fout hebben gemaakt, en dat je buurman een server draait? heb zoiets hier al eens eerder voorbij zien komen, dat er zo'n fout gemaakt was.

anders haal je je router er even tussenuit, en pleur hem erna weer terug.. zal wel weer een hele tijd duren voordat ze bij jouw uitkomen.

I want to live forever, so far.. so good.

• Abu
Als ik nou op beide computers een firewall draai, zou dat ze niet tegenhouden? Die router wil ik er graag tussen houden namelijk.

Insanus sum

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Volgens mij kunnen ze niet zien dat je een router draait, hooguit aan het MAC adres. Mijn Vigor spooft gewoon het MAC-adres van mijn Chello kaart :Y)

• Abu
Op maandag 24 december 2001 21:39 schreef Bigs het volgende:
Volgens mij kunnen ze niet zien dat je een router draait, hooguit aan het MAC adres. Mijn Vigor spooft gewoon het MAC-adres van mijn Chello kaart :Y)
Dat doet mijn linksys ook. Volgens mij zien ze de router ook niet, maar de pc's die ermee verbonden zijn.

Insanus sum

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Op maandag 24 december 2001 21:42 schreef Abu het volgende:

[..]

Dat doet mijn linksys ook. Volgens mij zien ze de router ook niet, maar de pc's die ermee verbonden zijn.
Dat kan niet. Die router maakt gebruik van NAT (Network Adress Translation oid), waardoor de buitenwereld maar 1 computer ziet, de router houd intern een tabel bij welk pakketje voor welke computer bestemd is, net zoals Linuxdozen die ook vaak gebruikt worden.

• Abu
Op maandag 24 december 2001 21:46 schreef Bigs het volgende:

[..]

Dat kan niet. Die router maakt gebruik van NAT (Network Adress Translation oid), waardoor de buitenwereld maar 1 computer ziet, de router houd intern een tabel bij welk pakketje voor welke computer bestemd is, net zoals Linuxdozen die ook vaak gebruikt worden.
Maar ik heb wel het MACadress gekloond, hoe weten ze dan dat ik mijn Chello netwerkkaart niet gebruik?

Insanus sum

• Fakir
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-08 19:51
Wat een stom systeem, dus als je bijv kabels aan het testen bent en af en toe een andere pc aansluit, denken ze die heeft een server. Hoppa afsluiten. Mooie boel :(

• Abu
Op maandag 24 december 2001 22:02 schreef Fakir het volgende:
Wat een stom systeem, dus als je bijv kabels aan het testen bent en af en toe een andere pc aansluit, denken ze die heeft een server. Hoppa afsluiten. Mooie boel :(
Ja zo werkt het helaas. Als ze op dat moment een scan uitvoeren heb je pech.

Insanus sum

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 31-07 21:25

Bergen

Spellingscontroleur

Op maandag 24 december 2001 22:02 schreef Fakir het volgende:
Helaas wel ja, maar als je van computer (dus netwerkkaart) wisselt zul je toch eerst het mac-adres van je netwerkkaart moeten vrijgeven voor de wissel. Zodra je Chello op je nieuwe kaart hebt aangesloten vraag je weer een lease aan. En dat heeft niets met een router te maken, dus wordt dat daar ook niet mee in verband gebracht.
Pagina: 1