Toon posts:

Console wars...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Welke zou jij kopen en waarom??
De NGC (GameCube)
De PS2
De Xbox
De GameBoy Advance
Of toch nog een DC (dreamcast) :?

• Gamb
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-08-2025
Gewoon sparen en alle X maanden eens een goede upgrade van je PC.
:)

• BDT
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23-10-2023

BDT

allemaal hehe

Ik wil gewoon alle Sega games gaan spelen

Ben een Dreamcast addict weetje

Sega till I die!

Verwijderd

Ja op je pc kan je (imho) de mooiste spellen spellen en ook i-netten. Eens in de paar maanden een upgrade en je zit weer goed
edit:

net te laat

Verwijderd

Topicstarter
Mensen, allemaal leuk en aardig maar dit gaat toch echt over CONSOLES ;)

• LordMithril
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 31-01 09:45
ik gaat een XboX kopen.. puur voor de arcade games die niet op de px komen (bloodwake enzo)

Bier, Whiskey en Metal!!

Verwijderd

Topicstarter
maar GT3, GTA3, Tekken 4, Max Payne (maar die is ook voor de XBox), Metal Gear Solid 2, en vele andere toppers in het vooruitzicht heeft de PS2 toch wel wat voorsprong, en Microsoft heeft niet bewezen dat ze leuk zijn...alleen dat ze blauwe schermen kunnen maken en iedereen daar 10 jaar lang voor laten betalen : toch knap van ze ;)

• LordMithril
GTA3 komt ook voor de PC >:)
tis gewoon dat er op de Xbox helemooie games komen en het ding is krachtiger dan de PS2... moet ik alleen nog een goede TV hebben....

oh en d8 je dat GT4 niet op de Xbox komt? net als GTA4 of tekken 5, want die series lopen zo goed daar gaan ze vrolijk mee door.

Bier, Whiskey en Metal!!

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 23 december 2001 18:27 schreef Lord_Mithril het volgende:
GTA3 komt ook voor de PC >:)
tis gewoon dat er op de Xbox helemooie games komen en het ding is krachtiger dan de PS2... moet ik alleen nog een goede TV hebben....

oh en d8 je dat GT4 niet op de Xbox komt? net als GTA4 of tekken 5, want die series lopen zo goed daar gaan ze vrolijk mee door.
Wat vind je dan van Bill Gates belofte: "De XBOX wordt geleverd voor een prijs beneden de 800 piek"?
Wat vinden jullie trouwens van Bill Gates >:) ?
Hoe vaak is jullie PC vastgelopen door zekere heer G.

• LordMithril
hij laat mn pc niet chrashen hoor... dat doet het team wat windows maakt :)

en ik vind dat hij het goed heeft geflickt. hij heeft veel gejat en is er mee weggekomen ook. met miljarden winst. en dat terwijl iedereen wist wat hij deed. >:)

en dat prijsie boeit niet zo... dan w8 ik ff een maandje of 2 dan koop ik voor dezelfde prijs een Xbox met 2 a 3 games.

Bier, Whiskey en Metal!!

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 23 december 2001 18:33 schreef Lord_Mithril het volgende:
hij laat mn pc niet chrashen hoor... dat doet het team wat windows maakt :)

en ik vind dat hij het goed heeft geflickt. hij heeft veel gejat en is er mee weggekomen ook. met miljarden winst. en dat terwijl iedereen wist wat hij deed. >:)

en dat prijsie boeit niet zo... dan w8 ik ff een maandje of 2 dan koop ik voor dezelfde prijs een Xbox met 2 a 3 games.
weet je dat Bill Gates Microsoft opgericht heeft ?
hij heeft de eerste MS-DOS gemaakt (gejat van PC-DOS, maar voor de 'standaard' IBM (die eigenlijk alleen als imitatie aansloeg), en de eerste windows-versies zijn onder zijn leiding tot stand gekomen, tot aan windows NT 4 (oke, NT was goed, maar 95,98,98se,me niet). XP is mooi en stabiel (tot nu toe) maar erg stroef (voor assembleerders). de combinatie Intel-Microsoft (en nu ook NVidea voor de videokaart) wordt gedwongen. Waarom draait niet elke PC of MAC-OS met een G3 (op 500Mhz al hartstikke snel) of met Linux en een DEC-Alpha ?. AMD is goed, maar jat ook alleen maar.

wou ik effe kwijt - toch nog wat geleerd op school...

PS dit is niet door de Nickhouder geschreven maar door een kameraad van hem die (nog) niet geregd is hiero. Dus vraag mij (nickhouder) niet wat hij bedoelt |:(

• LordMithril
ik weet wel hoe gates het heeft gedaan hoor...
ik vind alleen dat hij het goed heeft gedaan....
enne hij laat mn pc niet chrashen omdat hij zelf niks programeerd. hij runt microsoft niet eens meer.
en waarom niemand op alpha's draait? hebbbie de prijsjes wel eens gezien?

LOL red laat je nu al mensen voor je typen? tss slaven drijver. (voor de gast die het heeft geschreven: je mag hem slaan hoor).

maare laten we het weer ontopic zetten ok?

als ik tussen de PS2, NGC en Xbox moet kiezen neem ik de Xbox omdat hij nieuwer is en de soort games spreekt me meer aan dan die van nintendo

nintendo=pokemon= :r

Bier, Whiskey en Metal!!

• Steffie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:33

Steffie

Opaque

Op zondag 23 december 2001 18:27 schreef Lord_Mithril het volgende:
De opvolger van GT3 zal zowieso niet op de Xbox komen, om de doodeenvoudige reden dat het spel is ontwikkeld door Polyphony in samenwerking met SCE.

MGS2:SOL komt als het goed is ook niet op de Xbox, als het goed is, is die ook exclusief voor de PS2. Volgens mij heeft Konami wel plannen een MetalGear spel uit te brengen op de Xbox, maar geen SOL. Tegen de tijd dat ze die daadwerkelijk gaan releasen en Xbox only is, dan koop ik pas een Xbox

With the sun and the moon on either side of his helmet, a new star is born in the name of Valentino Rossi

• LordMithril
he Steffie... dan ken je microsoft nog niet goed genoeg hoor. If you cant beat m buy m.
ze zorgen heus wel dat er een Granturismo op de Xbox komt.
al word het GranTurismoX

Bier, Whiskey en Metal!!

Verwijderd

haha geloof je het zelf.. zo zijn ze ook weer niet hoor ventje

en wanneer heeft bill gates belooft dat de Xbox beneden de 800,- gaat liggen?

• Steffie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:33

Steffie

Opaque

En je denkt niet dat Sony een contract heeft met Polyphony waar zoiets in zal staan. Contractbreuk betekent een rechtzaak die nooit in het voordeel van MS of Polyphony kan uitpakken.

Sony zal ook niet zo gek zijn om dat contract af te laten kopen, want voor het geld hoeven ze het niet eens te doen. En het succes van de PSX (en PS2) hebben ze voor een deel te danken aan Gran Turismo.

Ow en het belangrijkste is dat Polyphony een Japans bedrijf is, met louter Japanse medewerkers.

With the sun and the moon on either side of his helmet, a new star is born in the name of Valentino Rossi

Verwijderd

Op zondag 23 december 2001 18:50 schreef Lord_Mithril het volgende:

LOL red laat je nu al mensen voor je typen? tss slaven drijver. (voor de gast die het heeft geschreven: je mag hem slaan hoor).

maare laten we het weer ontopic zetten ok?

Nee hij wilde zelf wat typen maar hij had geen account hiero dusse :P
EN idd nintendo=pokemon

<ps>Mijn nick is wat veranderd "_" is weg omdat ik alles kwijt was (WachtWoord enz)</ps>

• Marv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-05-2021
Op zondag 23 december 2001 18:50 schreef Lord_Mithril het volgende:
en Xbox=microsoft= :r ?

Laten we vooral lekker stereotype gaan doen...

Sony heeft GranTurismo dus PS2 roels. Aangezien de rest afvalt is de PS2 het aller aller beste :Z

ff serieus, ik heb nog niet op de xbox/gamecube gespeeld dus daar kan ik niet over oordelen. Zelf heb ik een PS2 en dat speelt harstikke lekker... de spellen hebben lekkere gameplay en het hangen op een bank achter de tv bevalt me stukken beter dan achter de pc.

"Everything I've ever done or said is the complete opposite of what I've wanted" -- George

Verwijderd

Op woensdag 26 december 2001 19:05 schreef Marv het volgende:

[..]

en Xbox=microsoft= :r ?

Laten we vooral lekker stereotype gaan doen...

Sony heeft GranTurismo dus PS2 roels. Aangezien de rest afvalt is de PS2 het aller aller beste :Z

ff serieus, ik heb nog niet op de xbox/gamecube gespeeld dus daar kan ik niet over oordelen. Zelf heb ik een PS2 en dat speelt harstikke lekker... de spellen hebben lekkere gameplay en het hangen op een bank achter de tv bevalt me stukken beter dan achter de pc.
Precies pilsje erbij en gamen maar :)
Xbox verwacht ik niet te veel van, want microsoft heeft bij mij een niet al te beste reputatie opgebouwd. Kan ook aan mij liggen hoor :D

Verwijderd

Ik ben net zoals BDT een grote Dreamcast fan :)
Mijn favoriete spel is Shenmue, ben nu 2 aan het spelen, en bomberman online is ook wel kewl :7

Maar om ff ontopic te komen vindt ik het gewoon zwaar klote dat die Gates de rechten van Shenmue heeft :'(

Het gevoel dat je bij een DC hebt heb je gewoon niet meer bij de huidige consoles, het mooie van een DC is dat je gewoon de lokale arcade hal thuis hebt en dat je goeie fun hebt als je met zijn vieren gaat Ready2Rumble of Soul Calibur gaat spelen.

nee, tegenwoordig moet men van elk goed PC spel ook een zonodig een console editie hebben :? Om een maar meteen met een kut voorbeeld in huis te vallen: Black and White! Maar ook shooters zoals Quake, UT ik heb zelf Quake III gespeeld op de PS2, sorry hoor maar ik vindt er echt geen reet aan, geef mij maar liever een muis en toetsenbord :)
Zulke gamez horen gewoon niet op een console thuis.

Ik koop een console om lekker onderuit gezakt op de bank een mooie RPG of een coole racegame te spelen, maar ja dat is mijn mening natuurlijk :)

daarom als ik een nieuwe console zou kopen uit de huidige generatie dan zou ik een PS2 of een Cube kopen. Die Xbox is helemaal een computer.

Verwijderd

Ik heb mijn console (ps2) gekocht
ten eerste: om games te spelen (rpg, racing, sport, adventure)
en ten tweede: omdat ik het een uiterst geschikte dvd-player vind

Verwijderd

Op woensdag 26 december 2001 19:47 schreef TheRed het volgende:
..
en ten tweede: omdat ik het een uiterst geschikte dvd-player vind
yep, daarom zou ik hem ook kopen :)
Maar ik heb toch maar besloten om een P4 te nemen inplaats van een console.

Verwijderd

Op woensdag 26 december 2001 19:49 schreef MM het volgende:

[..]

yep, daarom zou ik hem ook kopen :)
Maar ik heb toch maar besloten om een P4 te nemen inplaats van een console.
Een p4 met ingeboude DVDspeler natuurlijk :)

Verwijderd

hehe :)

voor console wars mogen jullie ook hier heen gaan >:)

• GZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-05-2025

GZ

!!

GameCube all the way. Eens Nintendo fan altijd Nintendo fan denk ik. Wat de N64 tekortschoot zal worden verbetert door de GC. Dingen als 3rd party support, makkelijk proggen enz. En het beste is, volgens mij worden er nog helemaal geen Pokemon games voor gemaakt.

Correct me if I'm wrong. :P

PSN:GZXX | NEX5 | CCNA | Wii | PS3 | 3DS | Wii-U NNID: MasterPrikkebeen | 2 kids

Verwijderd

eh jawel toch??? ze zouden wel gek zijn als ze dat niet doen

• Rocco
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 26-01 20:21

Rocco

nightlife

xbox komt pas over 3 maanden en gaat bijna 1100 kosten. Koop net als mij nu voordelig een ps2 en mocht de xbox gaan rulen dan verpats je hem toch en koop je een xbox als de prijs wat gezakt is. Niet teveel denken en wachten, gewoon gamen!

Verwijderd

Op woensdag 26 december 2001 23:53 schreef Rocco het volgende:
xbox komt pas over 3 maanden en gaat bijna 1100 kosten. Koop net als mij nu voordelig een ps2 en mocht de xbox gaan rulen dan verpats je hem toch en koop je een xbox als de prijs wat gezakt is. Niet teveel denken en wachten, gewoon gamen!
Indeedie, het is nog een beetje vroeg om de X-box af te schrijven of op te hemelen. Ik heb er nu drie spellen opgespeeld die er wel goed uit zien, grafisch is ie erg sterk en met name DOA3 vind ik tof, maar er zijn nog maar weinig spellen. Ps2 heb ik al en daar komen steeds meer supergoede spellen voor uit. NGC heb ik ook even op gespeeld omdat ik Pikmin gewoon even MOEST spelen...superverslavend spelletje trouwens. Maar ook voor de NGC: nog weinig spellen.

Verwijderd

GCN voor mij:

Redenen?

1. Zelda
2. Mario
3. Super Smash Brothers: Melee
4. Star Fox adventures
5. Pikmin
6. Metroid Prime
7. Donkey Kong
8. Resident Evil 0, 1 en 4
9. Eternal Darkness
10. Moet ik nog doorgaan?
11. Star Wars: Rogue leader
12. Mario Kart
13. Soul Caliber II
14. Too human
15. Kameo: Elements of Power

Oh, Als jij de meeste van deze games niet kent dan heb jij je ook niet verdiept in de console wars.

Meer dan genoeg redenen dus. Ik snap het niet. De Xbox heeft eigenlijk alleen maar tweederangs spellen.

Doa3? Haal de grafische update weg en je hebt Doa2.
Conclusie: Koop dan een dreamcast en bespaar jezelf 1000 piek. (Of ben jij zo'n graphics wh0re?)

Halo? Ik neem aan dat iedereen hier wel een krachtige PC heeft staan.
Conclusie: Wacht op de PC versie. Meer opties + speelt plezieriger. Bespaar jezelf 1100 piek.

PGR? Koop een echte racegame.
Conclusie: PS2 + GT3 (700 piek). Bespaar jezelf 500 piek.

Project EGO? Dit spel willen de mensen ook nog wel een must-have noemen voor de Xbox. Ik denk dat de meeste mensen Black&White nog wel herinneren (zelfde maker). Werd gigantisch de hemel ingeprezen, spel zoog verschrikkelijk. Eerste punt geldt ook voor EGO. Hier verwacht ik dus niet veel van. Mocht het spel wel goed worden, wacht dan op de PC versie.

MP3-ripper? Welke games ondersteunen dit nou dan? 4 in totaal ofzo? Sorry hoor, leuk optie, alleen je hebt er niks aan. Zelfs Halo ondersteunt dit niet.

DVD-speler? 100 piek voor een remote controller voordat je er gebruik van kan maken. Achja, kan er allemaal nog wel bij. Maak je MS tenminste nog blij.

Multiplayer? Broadband-only: kleine markt op dit gebied voor de Xbox. Nog maar 2% in de VS heeft broadband. Daar gaan de Developers vast hun geld aan uitgeven! (Een gat in de markt!). Nu maar hopen dat MS gelijk krijgt dat dit flink gaat stijgen in 1 jaar tijd anders ziet het er somber uit.

Zo, nu heb ik alles wel weerlegt d8 ik zo..

PS2 en NGC gaan prima naast elkaar. Waarom? De meeste Xbox spellen komen ook op de PS2 (en/of PC) uit. De GC koop je natuurlijk voor de Nintendo exclusives. Nu heb ik vooral gekeken naar mijn budget (wat niet al te veel is) en wat je voor de GameCube betaald en wat je ervoor terugkrijgt, is natuurlijk een koopje!

Oh, voor de record: alles wat hierboven staat is natuurlijk: IMO
Pagina: 1