[FreesCo] wil niet werken...

Pagina: 1
Acties:

• SEFje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-03 11:51
Ok, vast een hele standaard topic titel, maar ik wilde gewoon even vragen wat je moet doen zodra je gewoon vastzit bij Freesco.

Ik ben bezig voor een thuisnetwerk (chello)internet door te sturen via freesco, daarvoor heb ik 2 netwerkkaarten in de freesco server gedaan, een 100 mbit, en een 10mbit, op de 10mbit komt chello binnen, en hij krijgt de chello ip, en hij kan pingen.

Er komen geen errors, ik heb DNA enabled, en ik heb de tweede netwerkkaart het IP 10.0.0.1 gegeven.

-

Maar internet doet het dus niet op de andere computers, dus ik vraag me af waar het aanligt.

De meeste dingen staan op standaard, en DHCP staat aan. Ik heb wel "extra services" draaien, terwijl de computer volgens mij maar 8 MB geheugen heeft.

-

naar welke dingen moet ik eens gaan kijken voordat ik verde ga?

Verwijderd

misschien moet je de DNA ondersteuning uitzetten, en DNS aanzetten :+

• ThePriest
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-01-2024

ThePriest

the one, the only

Ik weet niets van Free af, maar weet wel dat IK hetvolgende probleem heb.
Server: 1x10mb NIC, 1x100mb NIC. 10mb NIC=Chello, 100mb NIC=lokaal. Op deze manier kan ik prima intern netwerken, maar internet krijg ik NIET gedeeld. (Win98, Win2k Pro, Win2k Server, WinNT 4.0, allen geprobeerd als server) Zet ik daarentegen de 100mb NIC geforceerd op 10mb werkt hij prima. Ik HEB mij laten vertellen dat dit komt door Chello, maar geloof dit niet. Misschien heb je geen zak aan dit verhaal, maar it's just my story, hope it helps...

• SEFje
Op zondag 23 december 2001 17:48 schreef ehm het volgende:
misschien moet je de DNA ondersteuning uitzetten, en DNS aanzetten :+
:z...

ben niet echt zo scherp vandaag... :P

en ik heb met 10MBit geprobeerd, werkt ook niet. :'(

Verwijderd

Op zondag 23 december 2001 17:45 schreef SEFje het volgende:
Ok, vast een hele standaard topic titel, maar ik wilde gewoon even vragen wat je moet doen zodra je gewoon vastzit bij Freesco.

Ik ben bezig voor een thuisnetwerk (chello)internet door te sturen via freesco, daarvoor heb ik 2 netwerkkaarten in de freesco server gedaan, een 100 mbit, en een 10mbit, op de 10mbit komt chello binnen, en hij krijgt de chello ip, en hij kan pingen.

Er komen geen errors, ik heb DNA enabled, en ik heb de tweede netwerkkaart het IP 10.0.0.1 gegeven.

-

Maar internet doet het dus niet op de andere computers, dus ik vraag me af waar het aanligt.

De meeste dingen staan op standaard, en DHCP staat aan. Ik heb wel "extra services" draaien, terwijl de computer volgens mij maar 8 MB geheugen heeft.

-

naar welke dingen moet ik eens gaan kijken voordat ik verde ga?
Heb je locaal ook een dhcp server draaien dan? Anders kun je beter je pc's allemaal met het handje een ipnummer in dezelfde range geven en met het handje het interne ipnummer van je freesco opgeven als gateway. DNS zet je op het ip van je provider.

• SEFje
Op zondag 23 december 2001 17:56 schreef janjanjansen het volgende:

[..]

Heb je locaal ook een dhcp server draaien dan? Anders kun je beter je pc's allemaal met het handje een ipnummer in dezelfde range geven en met het handje het interne ipnummer van je freesco opgeven als gateway. DNS zet je op het ip van je provider.
Maar dan moet ik dus DHCP in freesco uitzetten, of hoeft dat niet?
en verder; ik neem aan dat de rest van de netwerkkaarten dan hetzelfde IPrange moeten gebruiken als de netwerkkaart richting het netwerk? (bij mij dus 10.0.0.xxx ?

Ik zal het eens gaan proberen.

Verwijderd

Kijk maar eens of je windows bakken een ip krijgen en de goede gateway.
Je dhcp uitzetten is niet eenduidig: je chello kaart krijgt een ip met dhcp, dat werkt , dus niet uitzetten. Je kunt ook een dhcp server draaien. Als je die goed instelt kan je de rest op dhcp laten staan. Heb je die echter niet zullen je clients dus geen ip krijgen en zal de boel niet werken. Dan kun je je bakken statisch instellen zoals ik beschreef. En ja ik bedoelde iprange. :)

• SEFje
Op zondag 23 december 2001 18:07 schreef janjanjansen het volgende:
Kijk maar eens of je windows bakken een ip krijgen en de goede gateway.
Je dhcp uitzetten is niet eenduidig: je chello kaart krijgt een ip met dhcp, dat werkt , dus niet uitzetten. Je kunt ook een dhcp server draaien. Als je die goed instelt kan je de rest op dhcp laten staan. Heb je die echter niet zullen je clients dus geen ip krijgen en zal de boel niet werken. Dan kun je je bakken statisch instellen zoals ik beschreef. En ja ik bedoelde iprange. :)
Ok, ik denk dat ik snap wat je bedoelt.

ik ga het eens proberen, ik heb gelukkig nog een statisch ip netwerkje "liggen" :P

• SEFje
Sorry voor het spammen maar:

Het werkt!!!

Ik kan m'n geluk niet op :D :D

Verwijderd

en weer een blije twiekert *D
Pagina: 1