Toon posts:

Router probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een router binnen mijn Lan. Vanuit iedere computer van het Lan kan ik het internet op. Maar signalen van het Internet naar het Lan komen niet door. Dus als ik een webcam draai op mijn homepagina kan ik de webcam zelf op mijn site niet zien terwijl iedereen op het internet het wel kan zien. Dit ligt waarschijnlijk aan NAT wat de router gebruikt. Is er een manier waarop ik wanaf mijn computer deze cam wel kan zien?

Verwijderd

Kwestie van de poort voor dat bepaalde verkeer toestaan aan een bepaald (intern) ip lijkt mij. Dan is het wel makkelijk trouwens als je de IP's vast inklopt en niet laat toewijzen door de DHCP server. (intern) IP kiezen, subnet opgeven & het IP van de router als gateway opgeven. Dat is alles!

Verwijderd

Topicstarter
Dank je wel snars...maar ik kan mijn router niet benaderen. De router heeft IP adres 192.168.1.1 en mijn Lan heeft 192.168.0.1 Alle poorten op de router staan open...wordt er moedeloos van.

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-08 22:18

ThaHandy

Discovery Channel

dat probleem net NAT+ webcam heb ik ook en heb et nog nie kunnen oplossen..wel de poorten geforward..nog nix...et werkt gewoon nie met NAT

Verwijderd

Topicstarter
Dank je wel Tahandy...dan stop ik maar met zoeken...ga mijn abonnement opzeggen bij Zon Breedband Plus...Ben het zo zat!!