monitor audio speakers

Pagina: 1
Acties:
  • 270 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnold
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:21
in de aloha van deze van januari staat wat of monitor audio speakers (de bronze serie).

zijn er hier mensen met ervaring met deze speakers?

Kan je ze naast audio ook goed voor Dolby Surround gebruiken, of zijn ze eigenlijk alleen audio speakers?

Wat moet je hebben om een goede set te krijgen.

Of raden jullie wat anders aan voor een prijs van maximaal rond de 3000,- voor een audio + surround set :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ziet er goed uit, en een importeur die ook Roksan voert kan niet verkeerd zijn.
Maar voor fl. 3000 bieden een hoop luidspreker fabrikanten prima speaker setjes... :)
Zelf gaan luisteren dus, en vergelijken met bv. B&W, T+A, DynAudio, KEF, Teufel, Quadral, Infinity, enz. enz. enz...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnold
het is wel zo dat onze huiskamer een oppervlakte van meer dan 50 m2 heeft...
Zouden deze speakers hiervoor genoeg zijn, of moet ik aan andere speakers / duurdere prijsklasse gaan denken :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-06-2021

zimbab

Personal Jesus

Op zondag 23 december 2001 19:23 schreef G-Spotter het volgende:
Zouden deze speakers hiervoor genoeg zijn, of moet ik aan andere speakers / duurdere prijsklasse gaan denken :?
nou...ik heb eens de Monitor Audio Studio 2se gehoord en die zijn echt wel klein maar ik schrok me kapot toen ik hoorde wat daar uit kwam! zijn wel goede speakers, maar hebben ook echt goede electronica nodig; dus besparen op je electronica omdat je dan Monitor Audio's kopen kan heeft niet erg veel zin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hervaz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-07-2020
Waar ga je dat mee sturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Op zondag 23 december 2001 19:23 schreef G-Spotter het volgende:
wacht ff...dit drong later pas tot mij door: jij wilde een surround set met Monitor Audio voor maximaal fl 3000,- ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnold
Op zondag 23 december 2001 19:34 schreef hervaz het volgende:
Waar ga je dat mee sturen?
JVC RX-616R
(oud alweer, een van de eerste dolby pro logic receivers die er was...)
hangen nu bose boxen aan, maar dat is gewoon niet goed genoeg.
ik post dit voor m'n vader, en die is eigenlijk van plan om binnen niet al te lange tijd een NAD o.i.d set te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnold
Op zondag 23 december 2001 19:44 schreef zimbab het volgende:

[..]

wacht ff...dit drong later pas tot mij door: jij wilde een surround set met Monitor Audio voor maximaal fl 3000,- ??
alleen boxen dus he...
Monitor Audio = zeker niet duur.
599 per box (voor Bronze set)
dus 5 x 599 + subwoofer....

maar als jij goede reden weet waarom dat meer zou moeten zijn is dat altijd te overwegen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnold
*kickje*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjorn
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Ik heb de bronze serie beluisterd en was in het begin best onder de indruk. Dit was echter aan het begin van mijn quest naar een nieuwe surround set. Na diverse speakers te hebben beluisterd (waaronder b&w, dynaudio, kef) ben ik maar snel van de monitor audio's afgestapt.
In vergelijking met vooral de b&w's waren ze erg dof, vooral op het bas georienteerd. Vooral de hoge tonen vond ik erg tegenvallen.

Mijn keus is uiteindelijk gevallen op 2x de b&w dm602 s3, 2x dm601 s3 en de lcr60 s3 als center. Nog even zonder een subwoofer.

In combinatie met een marantz sr 5200 was ik pakweg 3300 piek kwijt. Deze set met goede sub (b&w asw 1000 of een leuke rel) moet denk ik wel te doen zijn voor pakweg 3k (ex de receiver dan).

succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Op zondag 23 december 2001 19:53 schreef G-Spotter het volgende:

[..]

alleen boxen dus he...
Monitor Audio = zeker niet duur.
599 per box (voor Bronze set)
dus 5 x 599 + subwoofer....

maar als jij goede reden weet waarom dat meer zou moeten zijn is dat altijd te overwegen ;)
ja sorry....mijn fout. ik dacht even dat je ook de versterkers en decoder er nog bij moest. maar toch...als je er ook nog een sub bij wilt in ongeveer dezelfde kwaliteit denk ik toch nog dat het iets meer zal gaan kosten, maar ligt er ook aan hoe je het gaat opstellen. als je rondom kleine speakers neemt en een sub red je het misschien nog wel, maar als je zuilen als front neemt wordt het iets duurder denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnold
Op dinsdag 25 december 2001 19:19 schreef zimbab het volgende:

[..]

ja sorry....mijn fout. ik dacht even dat je ook de versterkers en decoder er nog bij moest. maar toch...als je er ook nog een sub bij wilt in ongeveer dezelfde kwaliteit denk ik toch nog dat het iets meer zal gaan kosten, maar ligt er ook aan hoe je het gaat opstellen. als je rondom kleine speakers neemt en een sub red je het misschien nog wel, maar als je zuilen als front neemt wordt het iets duurder denk ik.
zuilen als front is wel de bedoeling.
gewoon omdat dat "mooi" staat :)
maar zal eens ff bij wat zaken langsgaan :)
die B&W set zoals hierboven paar posts boven beschreven ziet er ook erg mooi uit!
Pagina: 1