Aargh mijn PC blijft crashen en weet nie wat er is

Pagina: 1
Acties:

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:08
Yo

mijn pc blijft sinds een paar dagen de hele tijd crashen, ik draai XP Professional (final, engelse versie).. tijdens games en ook gewoon in windows zelf .. ik heb al geprobeerd met terug klokken etc etc. maar 't werkt niet, ik heb al m'n optimized defaults geladen in de bios .. en nope ... hangt nog steeds iedere keer, en niet gewoon om de zoveel tijd ofzo, maar gewoon wanneer ie der zin in heeft... ik merk et meteen als ie gaat crashen, dan gaat ie ff heel traag doen, alles reageerd ff niet, dan kan ik nog ff met de muis bewegen en dan freezed ie. nou overhitting lijkt me sterk, ik heb m'n kast open staan, met een bureau ventilator er recht in gemikt. ... heb trouwens uit wanhoop maar eens XP opnieuw erop gepleurd, leek goed te gaan, maar opeens hing ie weer .... iemand ideeen???

• HielkeJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
brakke drivers?
wat zijn de specs??

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
format c: :)

maar zou idd ook driverprobleem kunnen zijn, of misschien wordt bv je videokaart iets te heet, of staat je vcore iets te laag :?

• De_Bastaard
TB 1.2ghz
MSI k7t266 Pro-R
leadtek GF3 Ti200
256mb Hyundai ddr geheugen
SB64
SiS Netwerkkaartje

en ik heb tijdens de setup van XP de hele HD, ofja de partitie waar XP op geinstalleerd werd, geformatteerd..

owja, ik heb nadat ie begon te crashen, om te proberen of het zou werken, nieuwe drivers geinstalleerd:
- Detonator 23.11
- Via 4in1 4.37v(a)

• internetinfo
  • Laatst online: 13:44
Op zondag 23 december 2001 17:45 schreef

en ik heb tijdens de setup van XP de hele HD, ofja de partitie waar XP op geinstalleerd werd, geformatteerd..
als NTFS of als FAT

dat maakt nogal wat uit namelijk!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Op zondag 23 december 2001 17:48 schreef internetinfo het volgende:

[..]

als NTFS of als FAT

dat maakt nogal wat uit namelijk!
en hoezo maakt dat uit? Onderbouw jouw Zegge eenz.?

3-fase Victron 3x MP 6.5kVA | 30kWh Voltsmile LFP | MPPT 450/100 + 2x MPPT | VM-3P75CT Grid Meter

• De_Bastaard
NTFS natuurlijk

Verwijderd

Ntfs is sneller en speciaal voor xp.
Ik raad je aan om Linux er op te zetten (of erbij). 8-)

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12:43

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
is je geheuge niet aan puin?
daar kan die ook behoorlijk van crache

Tweakers Discord

• De_Bastaard
Daar dacht ik ook al aan ja, ik kreeg vaker van die blauwe schermen in XP ... fatal error , blablabla iets met eh
NON PAGED .... dat heeft toch betrekking tot het geheugen? :)

en jup ik ga morgen denk ik Slackware of openlinux installeren :) alleen moet ik nog drivers voor mijn UATA/100 hd's vinden, die vind ik nergens :((

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Op zondag 23 december 2001 18:06 schreef De_Bastaard het volgende:
Daar dacht ik ook al aan ja, ik kreeg vaker van die blauwe schermen in XP ... fatal error , blablabla iets met eh
NON PAGED .... dat heeft toch betrekking tot het geheugen? :)
Doe maar eens een geheugentest idd...

K' snap alleen niet hoe Linux een probleem met je H/W oplost, maar whatever floats your boat is fine with me.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• De_Bastaard
vroeg ik me ook al af, maarja tis wel stabieler als wind00s hoor ik tenminste overal :) maarja ik doe strax ff 'n geheugen test .. en dan doe ik morgen die geheugenstreep terug in bank 3 .. want bank 1 is dood volgens mij en bank 2 is halfdood ... hehe en nu zit ie in bank 2 ... ben al bij de winkel geweest maar die zeiden alles werkt gewoon? Tsss maarja ik ga toch weer terug, proberen om zo'n Pro2-RU te krijgen >:)

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Als jij zegt dat je bank 2 halfdood is en je geheugen in bank 2 zit lijkt het mij vrij duidelijk wat er aan de hand is :z

Verwijderd

heb hetzelfde. Komt waarschijnlijk door mobo. Vandie 'spontane boots' komen bij mij oo wel eens voor (als dat het is). Vooral tijdens het spelen van spellen e.d.
Kijk dus ff in andere draad

• De_Bastaard
Dat spontane rebooten heb ik ook een tijdje gehad, maar nu is het opeens weg, en zit ik hier met die kl*te geheugenbanken. btw is mijn geheugen anygood? er staat op Twinmos maar de chips zijn van hyundai
Pagina: 1