Een collega van mij wil gaan beginnen met linux. Hij heeft daarvoor een Pentium 75 van Olivetti gereserveerd (Modulo M4). Helaas is dit een van de systemen waar zich het A20 probleem op voordoet. M.a.w. Linux boot, maar bij het laden van initrd wordt het scherm zwart en is het feest afgelopen. Dit is een probleem wat al een jaar of wat speelt, en behalve wat suggesties is er geen kant en klare oplossing voor.
Een mogelijk oplossing zou zijn om wat regels te commenten in de kernel-source en op die manier een aangepaste kernel te bakken. Maar nou komt 't.... Hoe krijg ik die op de rescue-disk van Debian ? We hebben inmiddels verschillende distro's geprobeerd, maar ze kampen eigenlijk allemaal met hetzelfde probleem. Het bakken van een kernel is het probleem niet, maar hoe krijgen we 'm die installatiedisk ?
Graag jullie advies, andere tips zijn ook welkom.
Een mogelijk oplossing zou zijn om wat regels te commenten in de kernel-source en op die manier een aangepaste kernel te bakken. Maar nou komt 't.... Hoe krijg ik die op de rescue-disk van Debian ? We hebben inmiddels verschillende distro's geprobeerd, maar ze kampen eigenlijk allemaal met hetzelfde probleem. Het bakken van een kernel is het probleem niet, maar hoe krijgen we 'm die installatiedisk ?
Graag jullie advies, andere tips zijn ook welkom.