Toon posts:

Chello, WinME, wel MSN, geen Internet (???)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hoi allemaal,

Ik kreeg van een vriend van me het volgende probleem voorgelegd. Hij draaide onder windows98 en zit online via chello. Hij schijnt geupgrade te hebben naar Windows ME. Nu is het zo dat wanneer hij de internetverbinding maakt, hij WEL op MSN kan, maar als ie probeert te surfen naar een willekeurige pagina dan gaat dat niet (Page not found als ik het goed heb). Ik zou zelf even zijn gaan kijken als die vriend niet:
a. aan de andere kant van het land woont.
b. ik verstand van winme zou hebben.
c. ik zou weten hoe chello werkt en hoe de instellingen zijn.

Omdat MSN wel gewoon werkt en er gewoon verbinding is met de buitenwereld lijkt mij dat er ergens een instelling fout zit. Ik heb via google al gezocht, maar niets kunnen vinden. Op dit moment zijn er overal van die mooie "handleidingen" te vinden met screenshots en instructies voor windows xp en hoe je windows moet instellen. Heeft iemand, of weet iemand, dit soort documenten ook voor de combinatie Windows ME en chello te vinden?

Verwijderd

Topicstarter
Bij chello kan ik ze niet vinden in ieder geval... :'(

Moderator: Zou je deze willen moven naar NetWork Troubleshooting? Denk dat ik hem daar beter had kunnen posten.

• freddyathlon
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-05 07:32

freddyathlon

McLaren Mercedes

Het wil wel eens helpen als je het volgende doet:

Open je Internet Explorer en kies EXTRA -> INTERNET-OPTIES.

Kies daar voor tabblad VERBINDING en klik op Instellingen wat bovenin staat.

Doorloop nu weer de vragen en misschien werkt het dan weer.

Download anders even IE 6.0 en stuur hem die op CD of via mail...

Apple iPhone 16 Pro Max  Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200

Verwijderd

Topicstarter
hmm... ie 6 kan ik wel downloaden, maar das alleen de setup file... de hele versie kan ik niet vinden. En het probleem moet zonder dat toch ook op te lossen zijn? Niet een proxy of dns of wat dan ook die ontbreekt? Je zou bijna zeggen van niet.... omdat MSN het dus wel doet....

• Tha_Snail
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-08 19:26
Dit heb ik ook gehad toen ik nog niks van internet wist :P Met behulp van de helpdesk bleek het ip releasen en renewen (winipcfg) de oplossing te zijn :) Achja, in die goeie ouwe noobtijd :P De keer daarop werkte het weer niet, toen moest ik via regedit winsock2 verwijderen, mijn netwerkadapter verwijderen en opnieuw installeren.. toen deed alles het weer :)

Verwijderd

kijk ook even in je internet exlorer opties of de optie proxyserver staat uitgeschakeld.

Verwijderd

Topicstarter
tnx voor de tips... gaan we ff proberen in ieder geval :)

• SWINX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-06 23:18
Ik heb ook zo'n probleem.

WinXP Home
@Home
IE 6.0
wel MSN / FTP / Email
geen WWW / KaZaA / HotTopic / enz

sommige zeggen dat @Home (nog) geen XP ondersteund.
anderen zeggen weer van wel.

Kan iemand me duidelijkheid / oplossingen geven?

Thnx.

Mannen komen van Mars Tweakers, vrouwen van Venus Bokt

• Tha_Snail
Ik heb WinXP Home, @home en IE6, alles heeft het vanaf het begin gedaan en nooit problemen gehad :) in tegenstelling tot WinMe. Heb je de oplossingen hierboven al gehad? Anders staan er nog een boel op http://www.troublesathome.nl/xp

• Enforcer
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Kan je voorderest wel pingen naar de gateway en naar ipnr's op het internet ?
Winsock corruption misschien ? Heeft misschien met dat leuke spyware proggie te maken wat in KaZaA zit (new.net).
http://www.dslreports.com/faq/sbc/6.0+Browser+Issues#1453
optie 9 is misschien DE oplossing.
Give it a try ...

• SWINX
Op zondag 23 december 2001 22:15 schreef tha_snail het volgende:
Ik heb WinXP Home, @home en IE6, alles heeft het vanaf het begin gedaan en nooit problemen gehad :) in tegenstelling tot WinMe. Heb je de oplossingen hierboven al gehad? Anders staan er nog een boel op http://www.troublesathome.nl/xp
die site had ik al bezocht via http://members.home.nl/windowsxp/
maar is erg globaal. Heb er wel naar gekeken, maar mijn internet wil het nog steeds niet doen.

:'(

• SWINX
Op zondag 23 december 2001 22:23 schreef Master_of_HellSound het volgende:
Kan je voorderest wel pingen naar de gateway en naar ipnr's op het internet ?
Winsock corruption misschien ? Heeft misschien met dat leuke spyware proggie te maken wat in KaZaA zit (new.net).
http://www.dslreports.com/faq/sbc/6.0+Browser+Issues#1453
optie 9 is misschien DE oplossing.
Give it a try ...
new.net s#cks
heeft een keer mijn oude 98 systeem over de zeik geholpen :(
maar ik ga ff die URL bezoeken, kijken wat daar te doen is

pingen naar het www gaat gewoon goed...

• SWINX
ik heb geen PPP (PPPoE) adapter :?
is dat een ramp :? ;)

• Pc123
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:42
Als MSN wel werkt is het waarschijnlijk een DNS probleem, de instellingen van de DNS servers staan denk ik niet goed, die moeten gewoon op automatisch staan. Als dit ook niet werkt moet je ME er maar ns af gooien, ik heb met WinMe ook het probleem gehad dat internet het niet meer deed door de 1000en bugs in ME, met win2k nooit problemen gehad.

• Enforcer
  • Niet online
Dat is geen ramp nee.. maar ik heb het wel vaker gezien ... zodra Kazaa staat geinstalleert samen met dat spyware proggie (dat is een prog wat autom. verwijst naar de dns van dat prog, lees http://www.cexx.org/newnet.htm)
KAN (ik zeg dus niet dat dat bij iedereen gebeurt) het zijn dat je dit soort problemen krijg...
Wel pingen / maar geen internet opvragen ...
Wat je dan moet doen is een soort van winsock restore doen (dus alles wat in je register te maken heeft met die winsock, eruit halen en dan opnieuw installen) ... dan wordt dus die dns van dat spyware proggie eruit gehaalt.. en kan je weer vroluk internetten ..
Ik zeg ook niet DAT DAT het probleem is ... maar nooit geschoten is altijd mis.

• SWINX
Thnx. Dan zal ik die link van Master of Hell Sound (dslreports.com) nog eens bezoeken, want daar stonden al die keys die weg moesten.

Maar hoe installeer ik dat winsock dan weer :?

• WieMie
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

WieMie

WieMie Actief

Ik heb recentelijk hetzelfde probleem gehad.

Ik kon wel MSN en Kazaa gebruiken, verder niks. Het bleek toen een fout van Chello (Amsterdam) te zijn geweest. Inmiddels werkt alles weer. Heeft toen 2 dagen geduurd.

• Warbringer
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17:13
Uit de topic titel kon ik al afleiden dat het een DNS probleem is

probeer een van de volgende:
212.142.28.66
212.142.28.67
212.142.28.130
212.83.68.130
212.83.68.131

vul er elke keer 2 in, is automatich een primary en een secundary (backup)

I want to live forever, so far.. so good.

• mesothelioom
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-05 09:33
ik heb het zelfde probleem gehad met planet. vanalles geprobeerd dns veranderd andere inbelnummers de hele 1000 yards maar uiteindelijk verse 98 ser ipv win me en alle problemen opgelost. mischien een tip

there's no substitute for cubic inches : 472 cu cadillac

• SWINX
Onder Win98 werkt het bij mij ook niet (@home - WinXP)

Weet iemand hoe winsock is te installeren als je hem uit het register gooit?
of weet iemand ook de dns-ip's van @home.

staan bij mij nu op 213.nog.wat

Verwijderd

DNS probleem, wordt vaker veroorzaakt daar kazaa (new.net)en WinME wil hier ook een handje bij helpen (vooral als ICS aanstaat).

Wat je kan proberen is om je tcp/ip een keer te herinstallen. werkt dat niet...format c:

• Tha_Snail
Het rijtje met @Home DNSen dat ik heb:

212.120.80.4
212.120.80.5
213.51.129.70
213.51.129.69
213.51.129.68
213.51.129.67

• Enforcer
  • Niet online
Je kan gewoon je nic opnieuw installen wat in je netwerkomgeving staat ... die zet dan ook je winsock terug (als het goed is, ik heb het nl. alleen maar getest met een externe toegang verbinding erbij).
Wat je evt. wel kan doen dat is gewoon je externe toegang opnieuw installeren ... als het probleem daarna is verholpen .. externe toegang erweer uithalen maar als het goed is moetie zowiezo je winsock terugzetten zodra je je nic opnieuw hebt geinstalleert.
FF in't kort:
1. Netwerkomgeving helemaal leeg halen.
2. Register openen en die sleutels weghalen die staan beschreven op die ene site (alleen alle winsock sleutels moet eigenlijk ook voldoende zijn, maar doe de rest er ook bij om er zeker van te zijn dat het goed gaat).
3. Je nic / externe toegang opnieuw installeren.
4. Rebooten en het probleem moet verholpen zijn.

Typisch een geval van winsock corruption (als dit de oplossing is.

Verwijderd

Topicstarter
Hmm... bedankt voor alle replies, ik was ff niet aanwezig omdat mijn HD het begeven had... But i'm back! MET nieuwe HD ;) Ik weet overigens echt niet wat het is... ik heb alle instellingen zo gelaten, en hem de setup.exe van IE6 gestuurd. Geinstalleerd, opnieuw geboot, verbinding gemaakt, wel msn, geen internet. Hetzelfde nog eens geprobeerd met Netscape 6 et voila.... internet werkt gewoon... je ne comprends pas! Werkt overigens alleen via Netscape op dit moment, IE laat het nog afweten. Maar goed, het is in ieder geval een werkbare oplossing voor voorlopig. Nogmaals, heel hartelijk bedankt voor de tips! :)

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 31-07 21:25

Bergen

Spellingscontroleur

Yeps, lekker standaard probleem dit. Als je wel kunt MSNen en ICQen en niet kunt internetten ligt de DNS-server er hoogstwaarschijnlijk ff uit (wordt ie gereboot misschien ofzow)

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 25 december 2001 04:56 schreef GerbenW het volgende:
Yeps, lekker standaard probleem dit. Als je wel kunt MSNen en ICQen en niet kunt internetten ligt de DNS-server er hoogstwaarschijnlijk ff uit (wordt ie gereboot misschien ofzow)
Nah.... ook de server waar je op inlogt bij msn wordt via DNS gevonden. Alle tracerts en pings werken wel. Netscape nu ook. Alleen IE niet. Zal tijdens die upgrade wel gewoon 1 of ander filetje vernaggelt zijn denk ik.

• SWINX
Op maandag 24 december 2001 22:48 schreef Master_of_HellSound het volgende:

[..]

3. Je nic / externe toegang opnieuw installeren.
ehh :?
Hoe doe ik dat dan?
Gewoon alle TCP/IP settings enzo weer in de netwerkomgeving zetten, of moet ik nog meer doen? (@home)

• SWINX
Op dinsdag 25 december 2001 12:17 schreef SWINX het volgende:

[..]

ehh :?
Hoe doe ik dat dan?
Gewoon alle TCP/IP settings enzo weer in de netwerkomgeving zetten, of moet ik nog meer doen? (@home)
een schop na 6 uur vind ik wel kunnen...

• Tha_Snail
Probeer het eens zou ik zeggen :P Adaptertje verwijderen en opnieuw installeren denk ik?

• SWINX
Op dinsdag 25 december 2001 18:46 schreef tha_snail het volgende:
Probeer het eens zou ik zeggen :P Adaptertje verwijderen en opnieuw installeren denk ik?
Ja dat kan ik wel proberen, maar als ik ook al die winsock registery weg gooi, komt die dan vanzelf door windows weer terug of moet ik daar iets apart voor installeren. Dat is de vraag.

Anders zit ik dadelijk nog verder in de shit als die winsock files helemaal niet meer terugkomen.

That's why...

• Enforcer
  • Niet online
Zoals ik al zei, als je het gewoon doet volgens die site is het probleem opgelost. Als je je nic opnieuw installeert dan zettie alle winsock settings weer terug. Mocht je daar toch niet zeker van zijn, installeer dan EERST je externe toegangsadapter, daar weet ik in ieder geval zeker van dattie alle winsock settings terug zet.
Die externe toegangsadapter kan je gewoon later weer eruit halen omdat je die toch niet nodig heb (als je geen gebruik maakt van een evt. 56k modempje).
Pagina: 1