Toon posts:

[FS 2002] Het grote tips topic

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Omdat het 'mooiste screenshot' topic nogal begint te lijken op een chat channel (...), én omdat die pagina's door alle screenies nogal zwaar zijn, dacht ik:laat ik eens proberen een nuttig topic op te starten, waar iedereen zijn tips kan posten, zodat anderen er van kunnen leren.

Hier volgt mijn eerste tip (een herhaling van eentje uit dat screenshot topic):

Tip voor newbies die met de heavies willen vliegen: je moet absoluut eens het volgende lezen:

Flying the FS 2002 Autopilot Tutorial

Volgens de schrijver is het een tutorial die de werking van de autopilot uitlegt voor mensen die FS2K zijn gewend en problemen hebben met de FS2K2 versie. Maar door alle extra informatie tussendoor die wordt gegeven, is het eigenlijk een complete tutorial over hoe je een heavy (in dit geval de 777) moet vliegen.
Allerlei info ( die schande, schande niet in de manual is te vinden) over verschil tussen Course en Heading, het gebruik van de Approach AP (je moet de Hdg en Alt aan laten!), en ga zo maar door.

Na het doorlezen van het hele (lange) verhaal, heb ik in één keer een uitermate succesvolle IFR vlucht met ATC gedaan van Schiphol naar Parijs. Daarvoor had ik geen idee hoe je allemaal moest, en vloog ik die heavies alsof het een Cessna was... Nu ken ik de 777 al haast als op m'n broekzak.

Een absolute aanrader, dus.

• KIMBLE
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:53
Nu ken ik de 777 al haast als op m'n broekzak.
en nu de pss777 :7

Verwijderd

Topicstarter
Ik had eerder al eens gevraagd, hoe je bepaalde schermpjes (bijv. GPS, radio stack) een andere vaste plek en grootte kunt geven.
In de hierboven genoemde tutorial is daarop het antwoord te vinden, maar ik vind het de moeite waard het hier even aprt te vermelden.

Als je een flight bewaard en je zet een vinkje voor 'Make this the default flight', dan is de volgende keer, na het opstarten van FS 2002, alles ingesteld zoals je het had ingesteld.

Ik dacht eerst dat deze functie er alleen voor zorgde dat je automatisch gelijk in dezelfde vlucht terecht kwam. Maar dat klopt niet: je komt gewoon weer op het standaard start scherm, alleen zijn de instellingen (vliegtuig, weer, tijd, plaats) zoals jij het zelf wilt! En bovendien (!), zodra je een vlucht start (en dat kan een hele andere, net gemaakte zijn) zitten alle schermpjes (GPS etc.) precies op die plek die jij zelf wilt! Superhandig. Zelfs de instelling van de radio is bewaard. Je kunt ook standaard met alle engines uit starten en zo.

Al met al is dit DE manier om FS 2002 helemaal naar je hand te zetten. Ideaal.