Op maandag 24 december 2001 15:13 schreef warp het volgende:
PicoBSD (BSD license, open source)
Eej, die kende ik nog niet...
NeXTSTEP (proprietary)
Ik dacht dat NeXTSTEP alleen op m68k CPUs draaide...
OpenStep (proprietary)
En volgensmij was dit geen compeet OS maar slechts een NeXTSTEP alike grafische omgevinge...
Minix is geen open source software AFAIK. Je kan de source wel krijgen maar dat maakt het nog geen open source software. Je moet n.l. wel betalen voor het hele spul (ook voor de binaries).
Mja, en dus lopen we tegen de vage definitie van open source aan... Je krijgt source, ook al moet je ervoor betalen, dus in principe is het open source.
Het is niet 'open source' zoals je van GNU/Linux gewend bent. GNU/Linux is namelijk Free Software, wat inhoudt dat je het zonder restricties mag kopieren, dat de source avaiable moet zijn enzo...
Maar dat is weer een discussie op zich.
Op maandag 24 december 2001 17:10 schreef habo het volgende:
Op wat voor platform draait AIX dan?
Op Power CPUs en PowerPC CPUs.
Op maandag 24 december 2001 17:21 schreef odysseus het volgende:
* odysseus wacht op de eerste persoon die gaat inbrengen dat OS'en als GNU/Linux, GNU/Hurd en Minix geen Unices zijn. Is inderdaad zo, maar daar zijn al genoeg discussies over geweest...
Technisch gezien minstens voor 99.9% dus dat vindt ik een beetje irrelevant voor deze discussie. Tis ook zo'n langdradig verhaal

[edit: overigens draait AIX op computers gebaseerd op de POWER-processorreeks van IBM en op Intels Itanium.]
Ook op ia64 ja?