heb iemand het weleens geprobeert om het geluid van je ventilatoren met een microfoon naar een fase draaier en dan naar een versterker te leiden en die weer op een speaker in je pc neer te zetten waardoor het geluid van je pc minder wortd.
niet geprobeerd, maar zoals jij 't zegt gaat 't waarschijnlijk ook niet lukken, tenzij je een supersnelle computer hebt, en je speakers veel dichterbij staan dan je computer
daarnaast moet je je hoofd op exact de goede plek houden...
daarnaast moet je je hoofd op exact de goede plek houden...
"Happiness is a way of travel, not a destination."
--Roy Goodman
nou ik ga het gewoon proberen en dan zie ik het wel
maar volgens mij moet de speaker dicht bij de geluidsbron staan
maar volgens mij moet de speaker dicht bij de geluidsbron staan
Ik heb hier weleens topics op gezien (weet niet zeker of ook op GoT), maar er werd steeds gedacht dat dat niet zomaar kon lukken.
Ohja, het was op het Natuur & Techniek site forum..
Het kwam er op neer dat door de vertraging die het geluid loopt (microfoon > electronica > speaker) je nooit precies het zelfde geluid in de goede tegenfase hebt. Je moet dus een patroon gaan herkennen en dat als het ware synchroniseren om zo het geluid te kunnen voorspellen.
edit:
En je hebt inderdaad last van interferentie, dus om het geluid in een groot gebied te dempen gaat nog moeilijker worden..
Ohja, het was op het Natuur & Techniek site forum..
Het kwam er op neer dat door de vertraging die het geluid loopt (microfoon > electronica > speaker) je nooit precies het zelfde geluid in de goede tegenfase hebt. Je moet dus een patroon gaan herkennen en dat als het ware synchroniseren om zo het geluid te kunnen voorspellen.
edit:
En je hebt inderdaad last van interferentie, dus om het geluid in een groot gebied te dempen gaat nog moeilijker worden..
Expanding the inexpandable
Dat heb ik voor school eens moeten onderzoeken. Antigeluid het dat.
we hadden 2 boxjes en dan op verschillende labda's ertussen het geluid opnemen met een microfoon. Dan viel wel tezien dat wanneer de golven op een bepaalde manier samen vielen er minder geluid was. Maar feitelijk was dat alleen op het computerscherm tezien. je hoort het verschil niet
helaas
we hadden 2 boxjes en dan op verschillende labda's ertussen het geluid opnemen met een microfoon. Dan viel wel tezien dat wanneer de golven op een bepaalde manier samen vielen er minder geluid was. Maar feitelijk was dat alleen op het computerscherm tezien. je hoort het verschil niet
WAZZAAPP!!! | Visit the greatest website of all time: Q2u
mja hoe hoger 't volume, hoe beter het zal werken natuurlijk, en als je 't goed uitvoert moet het duidelijk hoorbaar zijn hoor!
maar zoals dennievg 't wil gaan toepassen lijkt me lastig...
maar zoals dennievg 't wil gaan toepassen lijkt me lastig...
"Happiness is a way of travel, not a destination."
--Roy Goodman
Op Discovery Channel was het ook een keer. Volgens mij is het idee een microfoon om te polen naar een speaker (met versterker)... wie zoekt zal vinden. suc6
Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!
Verwijderd
Ennuh...
Als er dus ook nog ander geluid is (je toetsenbord om maar iets geks te noemen), wordt dat waarschijnlijk ook opgevangen door die mic en dan OP EEN VERKEERDE manier versterkt...
De enigste oplossing zou dus kunnen zijn om je kast in een geluidsdichte kamer te zetten... MAAR WAAR HEB JE DAN DAT GELUIDDEMPING VOOR NODIG???
Gr. Rob
Als er dus ook nog ander geluid is (je toetsenbord om maar iets geks te noemen), wordt dat waarschijnlijk ook opgevangen door die mic en dan OP EEN VERKEERDE manier versterkt...
De enigste oplossing zou dus kunnen zijn om je kast in een geluidsdichte kamer te zetten... MAAR WAAR HEB JE DAN DAT GELUIDDEMPING VOOR NODIG???
Gr. Rob
Een microfoon + fase draaier + versterker+ speaker kost bovendien waarschijnlijk een stuk meer dan stille koeling (zallman, papst)
Hail to the guardians of the watchtowers of the north
nou, een fase draaier is niets meer dan een toretje en een paar c'tjes
voor een microfoon gebruik je gewoon zo'n condensator dingetje
speakers en versterkers hebben we op me werk nog dozen vol van
dus aan de kosten zal het niet liggen
voor een microfoon gebruik je gewoon zo'n condensator dingetje
speakers en versterkers hebben we op me werk nog dozen vol van
dus aan de kosten zal het niet liggen
beetje offtopic :
maar als je een kastje vacïum zuigt, kan er zich toch ook geen geluid voortplaatsen ? en de compressor die alles moet "leegzuigen" zet je in de kamer ernaast ofzo ?!
Of is dit maar een domme opmerking ?
maar als je een kastje vacïum zuigt, kan er zich toch ook geen geluid voortplaatsen ? en de compressor die alles moet "leegzuigen" zet je in de kamer ernaast ofzo ?!
Of is dit maar een domme opmerking ?
Verwijderd
alleen moet je wel in de geval van vacuum alles met b.v watercooling gaan coolen dus heb je weer geen fans nodig dus ben je weer af van de probleem dat je juist probeert op te lossen
Hmm,
volgens mij bestaan er ook van die kastjes met microfoon en elektronica die je om je nek hangt en een hoofdtelefoon op je oren. Dan zou dat apparaat hinderlijke achtergrondgeluiden aanzienlijk moeten verhinderen.
Weet alleen niet meer waar ik die heb gezien (in één of andere folder waarschijnlijk).
volgens mij bestaan er ook van die kastjes met microfoon en elektronica die je om je nek hangt en een hoofdtelefoon op je oren. Dan zou dat apparaat hinderlijke achtergrondgeluiden aanzienlijk moeten verhinderen.
Weet alleen niet meer waar ik die heb gezien (in één of andere folder waarschijnlijk).
Expanding the inexpandable
dat heb ik ook in conrad zien staan
dus het is wel degelijk mogelijk
morgen toch maar is wat onderdelen halen bij de plaatselijke electroboer
dus het is wel degelijk mogelijk
morgen toch maar is wat onderdelen halen bij de plaatselijke electroboer
Geluid dempen met een voorgecalculeerde terugkoppeling werkt vooral met monotone geluidsbronnen.
Een brom of hi-freq-pitch. Muziek wordt al veel moeilijker.
Een HSP-fan zou in theorie redelijk te temmen moeten zijn met een anti-geluid.
Als het ooit iemeand lukt, dan horen we't graag op GoT.
(Universiteits techies?)
Een brom of hi-freq-pitch. Muziek wordt al veel moeilijker.
Een HSP-fan zou in theorie redelijk te temmen moeten zijn met een anti-geluid.
Als het ooit iemeand lukt, dan horen we't graag op GoT.
(Universiteits techies?)
Intel Z97, i5-4670K, 8GB Corsair DDR3@1600, nVidia 780Ti, SSD M2 256GB, Obsidion 250D Case, K95
ik zou het geluid dus eerst digitaal moeten maken
daar een buffer tussen en dat weer analoog maken
dat heb ik ergens gelezen maar ik weet niet of het voor zoiets was
daar een buffer tussen en dat weer analoog maken
dat heb ik ergens gelezen maar ik weet niet of het voor zoiets was
Verwijderd
Hep eens ergens gelezen dat ze het ook in vliegtuigen wouden doen, maar bleek alleen het vliegtuig zo vol met boxjes te komen dat het niet meer practisch uitvoerbaar of rendabel zou worden
Gaat 't toch ook niet om?Op zondag 23 december 2001 18:12 schreef dennievg het volgende:
mijn pc is geen vliegtuig hor
Verwijderd
Mischien moet je noppenschuim gaan proberen, of zo'n progje voor je HD waarmee je m in silent mode kan zetten. Je PSU fan kun je vervangen door een stille papst fan oid. Zalman koelers schijnen ook goed te werken, en lekker stil.
oke
maar die dingen heb je volgensmij ook bij de gamma en daar zitten ze in zo'n oorbeschermer
of is dat weer wat anders
maar die dingen heb je volgensmij ook bij de gamma en daar zitten ze in zo'n oorbeschermer
of is dat weer wat anders
achja, dan kopen we maar zo'n grote koptelefoon die mensen van de gemeente ook op hebben wanneer ze een baan gaan uitbreken
Pagina: 1