Toon posts:

Nieuwe server nodig...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu een P1 233MHz op een Asus TXP4 met 128MB SDRam en 2 maal 20 GB HD's, hierop draait Win2K Server NL. Ik wil echter een wat snellere, zodat ik ook mijn CD-writer er gewoon in kan gebruiken(dit gaat nu ook, maar dan is ie een beetje TE traag). Alleen ik wil nu wel weer een stabiel systeem, want dat is het wel.

Enige suggesties(moet 2de hands namelijk vanwege de kosten) voor een stabiel systeem?? Zoek iets vanaf 400 MHz, wat voor een Mobo(liefst met video en sound onboard) en wat voor een proc kunnen jullie mij aanraden?

• reapher
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 15-08 15:31

reapher

Z POWER

mooie bp6 + 2x celly 500 en 800mb ram :) dat moet wel lukken dacht ik zo

Click hier niet

Verwijderd

Op zondag 23 december 2001 17:07 schreef reapher het volgende:
mooie bp6 + 2x celly 500 en 800mb ram :) dat moet wel lukken dacht ik zo
pas alleen op dat je van de BP6 geen rev1.01 hebt die is helaas niet zo stabiel...

een ASUS p2b(-ls) met een leuke celly doet het ook wel goed, altans bij mij wel.. ook W2K draaiend...

Verwijderd

Topicstarter
Weet er iemand ook een leuk "oud" bordje met video en sound onboard?

Verwijderd

Topicstarter
Helemaal niemand?? Een nieuw mobo kan ik wel uitzoeken, maar de oude bordjes niet. Of heeft er misschien iemand een pagina waar de specs van verschillende mobo's overzichtelijke staan?

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
een p2-400 met een bx mobo is een gouden classic. niets voor jou?

ik zou gaan zoeken naar een Intel mobo, die intel mobo's met intel bx chipsets vind ik nogal goed. anders is een supermicro ook niet verkeerd of een asus p2b ofzo.

nieuw kan je gaan voor een duron + een sis based all in one mobo (liever sis dan via, dan heb je vaak ook nog eens aan agp slot)

Verwijderd

of misschien een goed amd moederbord met een simpele duron cpu. ik heb zelf een msi kt7 pro2a met een duron 700 als server. goed betaalbaar, stabiel en toch lekker snel.

Verwijderd

Topicstarter
Probleempje is dat hij niet teveel herrie mag maken, Enermax voeding heb ik al, maar de processor moet dus echt zo weinig mogelijk koeling vergen. Duron dan n iet zo'n succes, of kan dat wel?

Verwijderd

Een duron wordt lang niet zo heet als een athlon en bovendien sneller dan een celly. Ik zie het probleem niet.

• SG
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-08 12:04

SG

SG surft naar info hardewaren

Morgan DURON 1,0 Ghz of hoger
of Tulatin Cellie 1,2 256KB L2

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-08 17:07
Op maandag 24 december 2001 12:51 schreef rAvers het volgende:
Probleempje is dat hij niet teveel herrie mag maken...
Neem een BX met een ondergeclockte PII/P!!!, die dingen worden niet zo warm :) Zet er een groot koelblok op met een langzaam draaiende fan and you're home free.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Topicstarter
En zoiets, is dat niks? Met 2 celerons of 2 pentiums (II of III)...

http://www.msi.com.tw/products/mainboard/mainboard.php?model=MS-6120

• flat
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
MSI-bordjes zijn in ieder geval super-stabiel
(zeg ik uit ervaring)

"Happiness is a way of travel, not a destination."
--Roy Goodman

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Op maandag 24 december 2001 16:50 schreef abbadon het volgende:
Neem een BX met een ondergeclockte PII/P!!!, die dingen worden niet zo warm :) Zet er een groot koelblok op met een langzaam draaiende fan and you're home free.
zelfs alleen een groot koelblok is genoeg bij een P3 Slot1, zeker als de CPU vlakbij de voeding zit kwa een beetje airflow, dus een simpel mini/midi towertje...

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

Topicstarter
Zijn er eigenlijk nog ergens nieuwe Pentiums 500 MHz of Celeron 500's te koop, wie weet een adresje? Liefst een internetshop...

Verwijderd

Topicstarter
Niemand die daarop antwoord kan geven?

Verwijderd

2e hands staan er wel een paar celerons bij

Verwijderd

weet iemand trouwens waar de Supermicro P6DBE nog te verkrijgen is?

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-08 18:49

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

Bij http://www.abgcomputers.nl/ hebben ze een Tyan dual PII / dual Celeron (PPGA) moederbord wat natuurlijk voor weinig centen een leuke server kan worden.

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

Verwijderd

Topicstarter
Maar nergens dus nieuwe Pentium's of Celeron's 500 te krijgen??

• HermeS
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-08 17:57
Op donderdag 27 december 2001 21:16 schreef rAvers het volgende:
Maar nergens dus nieuwe Pentium's of Celeron's 500 te krijgen??
gek he als je om 2e hands spul vraagt :P
Pagina: 1