keyboard --> externe buttons

Pagina: 1
Acties:

• newx
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-01-2022
Ik ben bezig een eigen gamebox te bouwen(lees arcade kast, met ingebouwde monitor etc., het game programmeer ik in flash, maar nu de besturing.... ik zou op de kast 3 grote buttosn willen plaatsen voor de besturing, maar hoe breng ik dit over naar de kast, via flash kan ik enkel toetsaanslagen detecteren dus,... is er iemand die weet hoe ik bvb die schakelaars parallel over een keyboard button kan aansluiten, helaas gaat solderen niet :-(

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07 16:34
je hebt toch speciale arcade joysticks voor de pc :?

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

• Tim
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23-07 15:18

Tim

gewoon toetsenbord er onder leggen en dan met 3 stokjes een toets in laten drukken :P

Verder zijn er ook wel keyboard drivers die toetsaanslagen emuleren..

• newx
antwoord voor bamibal ;-)

het spel zal in Flash zijn en die kan jammer genoeg geen yostick uitlezen...

die keyboard drivers ?..... enige hint waar ik dit kan vinden ??

• Vorlon
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 06-08 15:10
Een keyboard is een matrix met draadjes. 6 rijen met 22 kolommen meestal. Is heel makkelijk om een oud toetsenbord te slopen en daar de controller van te gebruiken. Je moet alleen ff kijken welke contactjes welke toets zijn.

"You are not ready for immortality yet" - Kosh Nararek

• newx
thx voor de info...van het matrix wist ik , maar ik dacht dat het meer was... dus in extremis zou ik dat matrix kunnen nabouwen met die controller van dat toetsenbord.

er moet toch nog al eens iemand deze vraag hebben gesteld, zou er geen firma zijn die zo'n speciaal toetsenbord verkoopt waar je desnoods gewoon parallel over de key toetsen een externe switch kunt plaatsen ?

• sjuk425
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

sjuk425

blah.

http://www.conrad.nl/cgi-bin/conshop/ConShop.pl?TK_PAR[USER_ID]=0208069111009395490&TK_EV[SHOWPAGE]=&TK_PAR[PAGEID]=6641&TK_PAR[MEDIUM]=

lekker link wel :)
maar die moet je hebben, dan een keyboard slopen en de 4 schakelaars die erin zitten elk aan de aansluiting van een toets solderen :9
moet niet zo moeilijk zijn denk ik.

• newx
coool stikkie zeg..... die moat ik hebben...helaas is het solderen niet zo evident, maar er meot een manier voor zijn

Verwijderd

Is er geen schakelschema voor op een LPT poort of weet ik veel wat, dat je bijv 3 of meer buttons kan aansturen mbv een simpel proggie???

• newx
dit heeft nog ooit iemand beweert dat er zulke progies bestaan maar ik weet ze niet te vinden, dat zou wel de max zijn natuurlijk
Pagina: 1