Toon posts:

Hoelang gsm eerste keer opladen?

Pagina: 1
Acties:
  • 596 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een nieuwe Siemens c45 aangeschaft, en nu zei die verkoopster dat ik hem de eerste keer 24 uur moet opladen!!!!!

Dat kan toch niet, heb em vanmorge opgeladen en na 2 uur was het laad icoontje al verdwenen (dus is ie gestopt met laden denkek)!

Hij zit momenteel nog altijd in het stopcontact, maar moet die nu blijven zitte tot morge?

• marijn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-03 13:28
Als hij vol is dan is 't toch goed. Gewoon mee gaan bellen

24uur is wel erg lang. Heb ik nooit gedaan met mijn telefoon.

Verwijderd

Topicstarter
ben je zeker? want ik wil mijn batterij niet verneuken vanaf de eerste dag!

maar volgens mij issie dus ook gewoon gestopt met laden als de batterij vol was, BTW in het boekje stond 'minste,s vier uur opladen ' de eerste keer!

Volgens mij zat dat mens maar wat te loeien!

Nog iemand? want ik wil toch graag een beetje zekerheid!

• AtHomer
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Op zondag 23 december 2001 16:39 schreef Killer1 het volgende:
ben je zeker? want ik wil mijn batterij niet verneuken vanaf de eerste dag!

maar volgens mij issie dus ook gewoon gestopt met laden als de batterij vol was, BTW in het boekje stond 'minste,s vier uur opladen ' de eerste keer!

Volgens mij zat dat mens maar wat te loeien!

Nog iemand? want ik wil toch graag een beetje zekerheid!
Lijkt me toch dat dat boekje betrouwbaarder is... Ik heb mijn GSM de 1e keer opgeladen tot 'ie vol was, niet extra lang ofzo. Maar toen had ik de handleiding ook nog niet gelezen ;). Ik heb nooit accu problemen gehad.

Weet u zeker dat u de gewijzigde wijzigingen wilt wijzigen?

• freddyathlon
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-03 06:46

freddyathlon

McLaren Mercedes

Het wordt meestal aangeraden als je de batterij van je GSM een nacht aan de lader laat liggen. Dus gewoon voordat je gaat slapen erin steken en smorgens er weer vanaf halen.

Dan weet je nl zeker dat je hele accu stampvol zit en vanaf dat moment kun je hem perfect gebruiken.

En natuurlijk de gouden regel: Laad je accu pas weer op zodra ie weer helemaal leeg is, en niet halverwege...

Apple iPhone 16 Pro Max  Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200

• AtHomer
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Op zondag 23 december 2001 17:55 schreef freddyathlon het volgende:

En natuurlijk de gouden regel: Laad je accu pas weer op zodra ie weer helemaal leeg is, en niet halverwege...
Gelukkig heeft Siemens daarvoor de ontlaad functie :).

Weet u zeker dat u de gewijzigde wijzigingen wilt wijzigen?

Verwijderd

En gelukkig is dit vooral van toepassing op de oudere batterijen. Tegenwoordig hebben de batterijen heel weinig last meer van het zogeheten 'memory'-effect, waarbij de capaciteit van je batterij minder wordt als ie niet goed leeg is als je hem weer oplaadt.

Verwijderd

Ja de eerste keer dat je je accu oplaad moet je hem xtra lang opladen, dit verzekerd je van een langere levensduur van de batterij..

• Erazzzer
  • Nu online

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Op zondag 23 december 2001 23:07 schreef s0bn1b0r het volgende:
Ja de eerste keer dat je je accu oplaad moet je hem xtra lang opladen, dit verzekerd je van een langere levensduur van de batterij..
Klopt, Motorola zegt dat je de eerste keer 18 uur moet opladen, dus 24 kan wel kloppen..

• marijn
  • Laatst online: 09-03 13:28
ach ja laat hem er gewoon een nachtje inzitten dan weet je 't zeker

Ik had 't niet gedaan, maar ik lees het boekje ook nooit dat komt bij mij pas later :)

Verwijderd

Vol is vol... hij laad dan ook niet meer bij het heeft dus geen enkel nut om hem langer er in te laten..maar het kan ook geen kwaad..

Verwijderd

Op maandag 24 december 2001 00:31 schreef Mar126 het volgende:
Vol is vol... hij laad dan ook niet meer bij het heeft dus geen enkel nut om hem langer er in te laten..maar het kan ook geen kwaad..
idd beetje rare verkoopster zit gewoon schakelknop in die na vol laden gewoon stopt :D :+

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-02 20:18
Op maandag 24 december 2001 00:31 schreef Mar126 het volgende:
Hoewel oudere generatie accu's wel laders hebben die overschakelen op druppelladen.. ik weet niet hoe het zit met nieuwere toestellen en accu's

Pvouput live

• bAdmuTs
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:10

bAdmuTs

mAzE

Je moet je accu voor het beste resultaat 1x 24 uur opladen en dan helemaal leeg bellen/maken en dan weer 24 uur en dan kan je kloten wat je wil, het verlengt de levensduur van je batterij :)

In nomine Patris, et Filii, et Spiritus Sancti

Verwijderd

Op maandag 24 december 2001 03:38 schreef bAdmuTs het volgende:
Je moet je accu voor het beste resultaat 1x 24 uur opladen en dan helemaal leeg bellen/maken en dan weer 24 uur en dan kan je kloten wat je wil, het verlengt de levensduur van je batterij :)
koop een siemens die heeft een fatsoenlijke ontlaadfunctie waardoor de batterij ook langer meegaat :) :+

Verwijderd

Waar zit die ontlaadfunctie dan op de C45?

Verwijderd

Op maandag 24 december 2001 13:49 schreef Niek het volgende:
Waar zit die ontlaadfunctie dan op de C45?
als t goed is heet die batterijonderhoud :+ :)

Verwijderd

Ik heb dat er niet op zitten :( iemand die het wel heeft :?

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 24 december 2001 13:56 schreef Niek het volgende:
Hé, die heb ik er ook niet opzitten? Bij welk type is dit dan wel?

Verwijderd

Op maandag 24 december 2001 13:56 schreef Niek het volgende:
hmmz shit.. ik d8 dat de nieuwe serie m ook had.. blijkt dat dit dus alleen bij de 35 serie is ;(
vage actie van siemens om dit af te schaffen |:(

Verwijderd

Ja echt wel. Nu kan ik iedere keer 0800-0505 bellen :(

• Timmey
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Op maandag 24 december 2001 14:29 schreef mafiasven het volgende:

[..]

hmmz shit.. ik d8 dat de nieuwe serie m ook had.. blijkt dat dit dus alleen bij de 35 serie is ;(
vage actie van siemens om dit af te schaffen |:(
Bij mij werd het afgeraden om die ontlaadfunctie telkens te gebruiken, keb er m'n hele acuu mee verkloot. Na een tijdje was ie namelijk gewoon LEEG en kon ik 'm niet meer opladen.

Misschien siemens de functie om die reden achterwege heeft gelaten.

Verder laadt ik mijn accu de eerste keer ook altijd gewoon 24 uur op, ben je altijd zeker dat je het goed doet :)
En ehm, een telefoon met Li-Ion accu is ook erg handig wat betreft het leegmaken van je accu, dat hoeft namelijk nooit ;)

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Lithium Ion accus hoef/kun je niet ontladen..NimH echter wel en dat scheelt qua levensduur aanzienlijk.

Gewoon van het boekkie uitgaan,verkopers blaaten vaak maar wat..

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

• Ace
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-02 17:00

Ace

Happy Happy Joy Joy

Op zondag 23 december 2001 17:55 schreef freddyathlon het volgende:
In de tijd van Ben Hur wel ja :P Maar met de nieuwe generatie accu's is dat echt niet meer nodig hoor. Mijn T39m zit alleen 's ochtends en 's avonds in mijn carkit (15 minuten) en verder hoef ik hem niet bij te laden.

Geen accu problemen whatsoever

Verwijderd

Op maandag 24 december 2001 15:42 schreef T het volgende:

[..]

Bij mij werd het afgeraden om die ontlaadfunctie telkens te gebruiken, keb er m'n hele acuu mee verkloot. Na een tijdje was ie namelijk gewoon LEEG en kon ik 'm niet meer opladen.

Misschien siemens de functie om die reden achterwege heeft gelaten.

Verder laadt ik mijn accu de eerste keer ook altijd gewoon 24 uur op, ben je altijd zeker dat je het goed doet :)
En ehm, een telefoon met Li-Ion accu is ook erg handig wat betreft het leegmaken van je accu, dat hoeft namelijk nooit ;)
ik gebruik de ontlaad functie ook bijna nooit.. maar tis ook niet de bedoeling om hem elke dag te gebruiken idd .. maar t zou best kunnen dat dat systeem toch niet optimaal werkte :+

Verwijderd

Wat zit er voor een standaard accu in de C45? Bij mijn weten moet dat accu onderhoud er wel opzitten... *D

Verwijderd

Batterij

Standaardbatterij NiMH 550 mAh
Standby tijd * 60-200 uur
Gesprekstijd * 100-300 minuten
Oplaadtijd < 2 uur 100 %

Verwijderd

Op maandag 24 december 2001 22:15 schreef mafiasven het volgende:
Batterij

Standaardbatterij NiMH 550 mAh
Standby tijd * 60-200 uur
Gesprekstijd * 100-300 minuten
Oplaadtijd < 2 uur 100 %
Dan moet de ontlaad functie er ook op zitten.. Maar volgens mij zit die onder het menu accesoires of zo..
Pagina: 1