Catch a smile out there!
6x86 = een Pentium classic compatible CPU op 3,5V
6x86L = dezelfde CPU maar dan op dual voltage: 2.8/3.3
IMHO is de 6x86L een waadeloze CPU. Als je een Dual voltage bord hebt ga je daar niet zo'n ding in stoppen, maar een MMX processor zoals de Intel Pentium MMX, Cyrix 6x86MX of de AMD K6(/2/3)
6x86L = dezelfde CPU maar dan op dual voltage: 2.8/3.3
IMHO is de 6x86L een waadeloze CPU. Als je een Dual voltage bord hebt ga je daar niet zo'n ding in stoppen, maar een MMX processor zoals de Intel Pentium MMX, Cyrix 6x86MX of de AMD K6(/2/3)
Het zit dus zo, ik heb nog een cyrix processor liggen. Het is een socket7 processor, maar ik weet niet of het nou een dual voltage is of single voltage.
Het is een ST6x86P166+, dat is tenminste wat er op de cpu gedrukt staat.
Het is een ST6x86P166+, dat is tenminste wat er op de cpu gedrukt staat.
Catch a smile out there!
mensen, ik kom er echt niet meer uit.
Ik heb een pc staan met een cyrix ST6x86P166+, volgens de cpu op 3.52 Volt.
Echter als ik 3.52 Volt instel, en dan single voltage dan start hij niet goed op (soms wel, meestal niet).
Zet ik het ding op 3.52 volt, dual voltage dan start hij wel op, maar volgens mij is het voltage dan veel te hoog. Wat moet ik nu aan met dit ding? is het nou een single voltage ding of niet? welk voltage moet het kreng nou hebben?
Ik heb een pc staan met een cyrix ST6x86P166+, volgens de cpu op 3.52 Volt.
Echter als ik 3.52 Volt instel, en dan single voltage dan start hij niet goed op (soms wel, meestal niet).
Zet ik het ding op 3.52 volt, dual voltage dan start hij wel op, maar volgens mij is het voltage dan veel te hoog. Wat moet ik nu aan met dit ding? is het nou een single voltage ding of niet? welk voltage moet het kreng nou hebben?
Catch a smile out there!
gewoon op 2.8/3.3 dual voltage zetten....
AMD Phenom II X2 555@ X4 B55, 4GB DDR3-1333 OCZ Gold, MSI 870A-G54, Radeon HD 7770 512 MB
Maar als ik hem nu op dual voltage zet, en hij is eigenlijk single voltage, kan de cpu dan niet kapot gaan?
Het komt erop neer dat ik die computer gewoon aan de praat wil krijgen als servertje. Of het voltage klopt kan me geen r33t schelen, zolang het ding het maar doet en hij niet kapot gaat.
Het komt erop neer dat ik die computer gewoon aan de praat wil krijgen als servertje. Of het voltage klopt kan me geen r33t schelen, zolang het ding het maar doet en hij niet kapot gaat.
Catch a smile out there!
Verwijderd
Cyrix 686 ST6X86P166+ 3.52V-133MHz vond ik via Google
3.52 voor de core lijkt me dus OK. Als dual voltage de enige manier is... waarom niet ?
3.52 voor de core lijkt me dus OK. Als dual voltage de enige manier is... waarom niet ?
Pagina: 1