E-tech intern modem 'error 629: kan poort niet

Pagina: 1
Acties:
  • 111 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Viper2k1
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23-04-2025
openen'. Iemand dit probleem onder win 2000 prof eerder meegemaakt? Iemand een oplossing? :?

Thanx!

"And folks, if you don't like a little pain once in a while, poker is probably not your game. 'Cause as you can see, you're gonna get it!" (Mike Sexton)

• Viper2k1
Sorry! Vergeten de verdere info te geven! DOM!!

AMD Athlon 1GHz (266)
Matsonic MS8137 en A-open AK73(a) geprobeerd
256 Mb geheugen
40 Gb seagate HDD
Lite-on brander 24x-10x-40x
52x A-open CD-Rom
On-Board Sound (irq 5) (irq modem is 7 en epp stand)
Powercolor Geforce 2
en FDD Mitsumi

"And folks, if you don't like a little pain once in a while, poker is probably not your game. 'Cause as you can see, you're gonna get it!" (Mike Sexton)

• tweakduke
  • Laatst online: 23:56

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
down nieuwste driver op www.e-tech.nu

Tweakers Discord

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

niet toevallig het proggie rnaapp actief?.

Maar volgens mij (en mijn lijstje met modem error codes) is 629: The port was disconnected by the remote machine.

Verwijderd

Heb je de landinstelling wel goed ingesteld.

• Viper2k1
Landinstelling is goed. Ook de providergegevens zijn goed ingevuld. Nieuwe drivers downloaden van E-tech kan ik nog proberen.
Andere vraag: Wat doet rnaap?

Verwijderd

Ik heb hetzelfde probleem met een ISDN modem.
Nieuwste drivers, alle instellingen dertig keer doorlopen en staan volgens mij goed. Suggesties?

• RammY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-08 21:35

RammY

Dát!

zijn je poorten goed geconfigureert?

Deze advertentieplaats is te huur!

• Leut
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07:41
Ik heb dit probleem gehad met winxp bij een kennis. Wat bleek: verkeerde drivers waren geinstalleerd.

Nieuwste drivers gedownload, de oude geheel verwijderd met een proggie wat je ook kunt downloaden van www.e-tech.nu en werkt het modem perfect.

suc7 ermee!

Queen - the champions of the world
"...if you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver" - Ayrton Senna
PVOutput 23x Longi 365Wp + SMA TriPower 5.0

• RRRobert
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-08 23:07

RRRobert

Fokker in ruste

Op zondag 23 december 2001 16:10 schreef Viper2k1 het volgende:
Sorry! Vergeten de verdere info te geven! DOM!!

AMD Athlon 1GHz (266)
Matsonic MS8137 en A-open AK73(a) geprobeerd
256 Mb geheugen
40 Gb seagate HDD
Lite-on brander 24x-10x-40x
52x A-open CD-Rom
On-Board Sound (irq 5) (irq modem is 7 en epp stand)
Powercolor Geforce 2
en FDD Mitsumi
Ik heb em hierboven al vet aan gezet; ik vermoed dat het een IRQ-conflict is. Je dient IRQ7 gewoonlijk gereserveerd houden voor je printerpoort (LPT1). Probeer je modem eens op een andere IRQ te zetten (bij mij zit ie op IRQ10)

Een mening presenteren als feit is geen garantie voor de waarheid

• Viper2k1
Hoe force ik dat ding op een ander irq adres? In win 2000 dan he! Ik kan me herinneren van Win 98 dat je de parallele poort op 'share irq' kan zetten. Kan dat ook in Win 2000? Hij geeft trouwens in apparaat beheer aan dat het apparaat normaal werkt en ook onder het kopje 'bronnen' geeft hij aan dat irq 7 gewoon zonder problemen te gebruiken is.
Het gekke is dat dezelfde config met win 98 draait als een tiet!

• RRRobert
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-08 23:07

RRRobert

Fokker in ruste

Probeer em eens te de-installeren, daarna in een andere PCI slot te plaatsen en opnieuw installeren. Eerlijk gezegd ben ik nog niet thuis in Win2K, ik was juist van plan pc van WinXP te voorzien deze vakantie.

Laat 't wel ff weten, ik ben wel nieuwsgierig. Suc6

Een mening presenteren als feit is geen garantie voor de waarheid

Verwijderd

Ik had gehoopt dat een Modem het wel goed deed ook al was het een E-tech. Helaas verkeerd gedacht, ook het E-shit 56K modempje deed niks. Ingeruild dus voor een Dynalink modem welke gewoon zoals het hoort in een keer wel goed installeerd met goede drivers. E-tech heeft infantiele drivers voor alles. Als tweaker zijnde ben je gewoon aangewezen op goed spul omdat vaak je systeem tot op het randje van zijn kunnen draait. Een shit merk met dito drivers kan je hele systeem in de soep gooien. Ik zeg niet dat het bij Janlul dus ook niet goed werkt die alleen maar spreadsheetjes op zijn pc maakt. Waarom wel de duurste en beste gehuigenrepen en CPU en de snelste en grootste hardeschijven gebruiken terwijl je een modem van slechts f45,- koopt, dat snapte ik niet tot nu natuurlijk. Helaas is goedkoop nog altijd duurkoop.
Ik zet E-tech dus voortaan ook in het rijtje waar onder andere ook staat.
Trust
futsijutsie-takanaki
Mmore cdr
Arita

• Viper2k1
Lui, ik ga het proberen en ik laat het zeker even horen!

Verwijderd

Ik zie dat niemand je verteld hoe het moet in W2K, dus ga ik een poging wagen om het uit te leggen:

Je start op in veilige modus (F8 voor keuze)
Gaat naar hardware en je kan je IRQ veranderen.

Met andere woorden appeltje eitje Afbeeldingslocatie: http://www.plauder-smilies.de/rough/twak.gif

• Viper2k1
Thanx mate!

Pagina: 1