Maken die mobo's? Want er beweert iemand dat een Packard Bell club 1450 een Packard Bell mobo heeft, een Miami. Maar volgens mij maakt packard bell helemaal geen mobo's...
ze maken geen mobo's
ze drukken er gewoon een japans goedkoop ding in en zetten de naam PB erop dacht ik ofzoiets
ze drukken er gewoon een japans goedkoop ding in en zetten de naam PB erop dacht ik ofzoiets
Kan je me toevallig zegen welk mobo?Op zondag 23 december 2001 16:15 schreef firstwollie het volgende:
juist msi klopt
heb ik nl.
- tweakduke
- Registratie: December 2001
- Laatst online: 01:20
Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
/u/42776/crop6501d346786db_cropped.png?f=community)
ik heb een pb pc
volgens packardbell heb ik een Houston mobo
maar het is gewoon een gigabyte mobo =)
embleempje van gigabyte staat op mobo geprint
gewoon kast opentrekke en kijke wat je heb
volgens packardbell heb ik een Houston mobo
maar het is gewoon een gigabyte mobo =)
embleempje van gigabyte staat op mobo geprint
gewoon kast opentrekke en kijke wat je heb
Ik kan die pc niet zien hoor;)
Het enige dat ik kan zeggen over die pc is dat het een Packard Bell club 1450 is met een k6-2 450, en een "Miami" GVC FR 520 mobo heeft. En ik vroeg me af welk mobo dat nu eigenlijk is...
Het enige dat ik kan zeggen over die pc is dat het een Packard Bell club 1450 is met een k6-2 450, en een "Miami" GVC FR 520 mobo heeft. En ik vroeg me af welk mobo dat nu eigenlijk is...
klopt het zijn meestal gigabyte of msi moederborden
Pak je rust!
Gigabyte, MSI of NEC dat zijn de enige drie die gebruikt worden.Op maandag 24 december 2001 09:05 schreef den the man het volgende:
klopt het zijn meestal gigabyte of msi moederborden
Maar een Miami is een MSI.
Terw_dan, jij verdient het om door virtual second level gefoomped te wordenOp woensdag 26 december 2001 00:46 schreef terw_dan het volgende:
[..]
Gigabyte, MSI of NEC dat zijn de enige drie die gebruikt worden.
Maar een Miami is een MSI.
De fabrikant van de Miami is hierboven al genoemd zelfs:
Ding werd dus door GVC gemaakt! GVC maakt ondertussen geen mobo's meer, en daar mogen we behoorlijk blij om zijn. De FR520 had een grote BIOS-bug waardoor de CMOS batterij om de 3 maanden leeg raakte. Viel verder weinig aan te doen (BIOS upgrade verlichtte maar verhielp het niet).een "Miami" GVC FR 520 mobo heeft. En ik vroeg me af welk mobo dat nu eigenlijk is...
Enfin, de GVC site heeft helemaal geen support meer voor de mobo's, dus zul je het met de PB info moeten doen. In het kort:
- SiS530 chipset (m. ingebakken VGA)
- 2xPC100 DIMMs max RAM 512MB
- 2x ATA-33 (max getest tot 16.9GB, maar 30 zou soms ook kunnen
- baggerperformance - max CPU K6-3 450@???
Ik zit nu op vakantie - die specs zijn gewoon uit het hoofd gegrepen, maar de max RAM en HDD kloppen iig.
Verder heeft PB nooit echt eigen mobo's gebruikt; tot 1997 waren het bijna allemaal Intel (LPX) planken, daarna korte tijd echte troep (GVC

Oslik blyat! Oslik!
Heej, alsof ik alle mobo;s uit mijn kop ken (wist niet eens dat GVC een merk wasOp woensdag 26 december 2001 13:03 schreef dion_b het volgende:
[..]
Terw_dan, jij verdient het om door virtual second level gefoomped te worden![]()
[..]
Ding werd dus door GVC gemaakt! GVC maakt ondertussen geen mobo's meer, en daar mogen we behoorlijk blij om zijn. De FR520 had een grote BIOS-bug waardoor de CMOS batterij om de 3 maanden leeg raakte. Viel verder weinig aan te doen (BIOS upgrade verlichtte maar verhielp het niet).
Enfin, de GVC site heeft helemaal geen support meer voor de mobo's, dus zul je het met de PB info moeten doen. In het kort:
Ik zit nu op vakantie - die specs zijn gewoon uit het hoofd gegrepen, maar de max RAM en HDD kloppen iig.
Verder heeft PB nooit echt eigen mobo's gebruikt; tot 1997 waren het bijna allemaal Intel (LPX) planken, daarna korte tijd echte troep (GVC), recenter veel MSI en GigaByte, sinds kort ook PC-Chips. Enige wat in de buurt kwam van een eigen ontwerp was een speciale NEC slimtower BX mobo voor in de eerste Spirit bakken- PB is onderdeel van NEC.

GVC zoog idd
heb er ook nog wel eens wat bordjes van gezien
zwaar brak
heb er ook nog wel eens wat bordjes van gezien
zwaar brak
Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.
Klopt grotendeels. Waarschijnlijk werken ze tot 550 mhz. De club 1500 die ik had kon K6-2 500 aan, en het nieuwere model kon tot 550 (club 1550Op woensdag 26 december 2001 13:03 schreef dion_b het volgende:
[..]
Terw_dan, jij verdient het om door virtual second level gefoomped te worden![]()
[..]
Ding werd dus door GVC gemaakt! GVC maakt ondertussen geen mobo's meer, en daar mogen we behoorlijk blij om zijn. De FR520 had een grote BIOS-bug waardoor de CMOS batterij om de 3 maanden leeg raakte. Viel verder weinig aan te doen (BIOS upgrade verlichtte maar verhielp het niet).
Verder heeft PB nooit echt eigen mobo's gebruikt; tot 1997 waren het bijna allemaal Intel (LPX) planken, daarna korte tijd echte troep (GVC), recenter veel MSI en GigaByte, sinds kort ook PC-Chips. Enige wat in de buurt kwam van een eigen ontwerp was een speciale NEC slimtower BX mobo voor in de eerste Spirit bakken- PB is onderdeel van NEC.
Verder zat er nog een onboard geluidskaartje op: ess-solo 1969 (volgens XP)
Ik heb nooit m'n batterijtje hoeven vervangen, dus mischien in de latere series opgelost
Verder is mijnes van de week overleden, toen vervangen door een Asus K7M + Athlon 600, en die werkt ietsjes sneller
Intel C2Q 9450@3.3 | Gigabyte P35-DS4 | Sapphire R280x | 4x 2GiB PC6400 Kingston DDR2 | 1x Intel 320SSD 240GB | 2x Spinpoint F1 320GiB
Hmmm, er zijn volgens mij wel progjes om je mobo te identificeren. Ik weet er zo geen speciaal progje daarvoor, maar ik zag het pas toevallig met XL-R8R (madonion.com), bleek wat ik vermoedde : mijn PB heeft een MSI bord met 440BX chipset, en ik kreeg zelfs een serienummer waarmee ik mijn mobo op de site van MSI terugvond...precies dezelfde...
Misschien kan het ook met Sisoft Sandra ofzo
ik heb dat prog niet zo lang gebruikt, vond het niet zo'n leuk prog.
Misschien kan het ook met Sisoft Sandra ofzo
Verstuurd vanaf mijn Computer®
Packard Hell gebruikte vroeger trouwens een heel vaag merk FPU?? ofzo. Dat was nog in de Pentium I tijd trouwens, zat eerst een Cyrix 300M-2 @ 225MHz. Hè, toen had ik nog geen verstand van computers, had toen ook geen geld dus was overal blij mee