Toon posts:

[WC] Koperen Leidingen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hebben jullie ook na zitten denken over koperen leidingen ipv pvc slangen??

Hierdoor blijft het water koud....

Of heb ik het mis?

Verwijderd

"Hierdoor blijft het water koud" klopt niet, het water kan alleen door het koper heen makkelijker warmte afstaan en zal daardoor misschien ietsjes koeler zijn, maar waarschijnlijk valt de warmte afdracht in het niet bij de radiator die je toch nodig gaat hebben dus zal het niet veel helpen... het ziet er alleen wel een stuk kewler uit vind ik ;).

Verwijderd

Denk er wel over na dat plastic slangen net een beetje meer flexibel zijn dan koper leidingen. Koper kan je wel weer solderen, dat is wel makkelijk.

Verwijderd

Koper is ook een beetje onhandig als je af en toe je pc moet verplaatsen. Als je je pc vol hebt met koper wordt ie best wel zwaar.

Verwijderd

Topicstarter
Volgens mij moet iedereen het gewoon proberen, het staat in ieder geval heel vet :9~

• Krankenstein
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-01 20:39
Je kan ook koper in combinatie met van die slangetje gebruiken die aan de kraan vast zitten bij wastafel etc. Dat is dan handig voor het laatste stuk naar het waterblok toe.

• Bramster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:27
Op zondag 23 december 2001 20:52 schreef Krankenstein het volgende:
Je kan ook koper in combinatie met van die slangetje gebruiken die aan de kraan vast zitten bij wastafel etc. Dat is dan handig voor het laatste stuk naar het waterblok toe.
goed idee....

ga ik eens over denken... ik ga namelijk een home-made alu case met waterkoeling maken

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Voor het 'warme' water (van cpu/gpu) kan je wel koper gebruiken, dat is dan gelijk een beetje radiator.
Als het water uit de koeler (bong oid) onder kamertemperatuur is kun je beter geen metaal gebruiken, omdat het dan weer warmte uit de omgeving opneemt.

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Verwijderd

ik heb er ook over na zitten denken.
Maar ik ben er vanaf gehaakt omdat je dan niet de flexibileit het die je normaal met flexibele slangen hebt. Je moet met alles wat je doet rekening houden met de leidingen in je kast. Je moet de leidingen ook nog eens in onnodige bochten leggen die je flow hinderen.

• marco899
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-05 18:53

marco899

Know's what he wants.

Ik had het gedeeltelijk gemaakt, maar ben hier vanaf gestapt. Het punt is namelijk, dat de gemiddelde watertemperatuur lager is dan de temperatuur in je kast. Maw ipv het water kouder maker, wordt het warmer.

Shuttle SB81P SS51G [350D Grip Canon 70-200/F2.8 1.4Ext Canon 17-55 F2.8 Canon EF-S 10-22 580Ex] PSP 1.5 [DS EZFlash] I-Mate SP5 1GB HTC Tytn

Verwijderd

Op zondag 23 december 2001 22:18 schreef marco899 het volgende:
Ik had het gedeeltelijk gemaakt, maar ben hier vanaf gestapt. Het punt is namelijk, dat de gemiddelde watertemperatuur lager is dan de temperatuur in je kast. Maw ipv het water kouder maker, wordt het warmer.
het wordt warmer doordat het warmte opneemt van IN de kast zelf, dus wordt het kouder binnenin
en dat is de bedoeling toch, niet?

• php
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

php

Mijn systeempje bestaat voor een groot deel uit koper.....

Alleen de moeilijke delen zijn van slangen. Echt aanraden doe ik het trouwens niet, tenzij je zee-en van ruimte in je kast hebt. Effe een leiding opzij duwen om je nieuwe quad-engine-super-duper videokaart te installeren is er niet bij.

Maar als je een beetje handig bent met koper, is het in een paar uurtjes helemaal klaar. Die flexibele slangen zijn trouwens wel erg lang, denk ik, ze zouden ze moeten maken van 10cm. Zelfs bij mijn keukenkraan had ik flink over.

(ik heb net een prettig uurtje onder het aanrecht gehangen om een nieuwe kraan te installeren, en voornamelijk een oude vast-gekankerde te verwijderen)

Wat ik jammer vind, is dat het meeste loodgieters-zooi zo grof is.

Verwijderd

Mijn loodgieters-vrienden waar ik m'n pvc en koper vandaan haal zijn ook nou niet bepaald subtiele lui. Elektronica solderen met een propaanbrander enzo. Liever 15mm staal gebruiken als 1mm ook voldoet. Maar ze krijgen wel alles voor elkaar!

Kun je die flexibele slangen overigens niet gewoon inkorten?
Pagina: 1