Toon posts:

[delphi] Met mailsots over de werkgroep heen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb er al even naar gezocht op GoT, maar niets relevants kunnen vinden.

Voor een programaatje op een LAN gebruik ik mailslots (om tussen de verschillende programmaatjes te kunnen commnuniceren), maar dat lukt alleen maar als iedereen binnen dezelfde werkgroep zit (bijv. WORKGROUP).

Heeft iemand enig idee hoe ik toch rond deze beperking met mailslots uit de voeten kan, want ik wil dat alle machines op het LAN bereikbaar moetn zijn (ook diegene die niet binnen dezelfde werkgroep zitten). Ze zitten wel allemaal op hetzelfde domein.

• Tom-my
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-06 09:25

Tom-my

w03iz0rz

Vraagje hoor, maar waarom mailslots gebruiken t.o.v. ip adressen?

Overigens loop je dan nog tegen het zelfde probleem aan (als je ip adressen zou gebruiken). Zie je ook niet meer dan je eigen domein, tja.

"Then there was the man who drowned crossing a stream with an average depth of six inches."

Verwijderd

werkt het ook niet als je 'n null dacl als security descriptor gebruikt?

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik mailslots omdat dat gewoon erg makkelijk is, omdat ik er een component van heb in Delphi. Ik hoef ook niet buiten het domein om, maar wel over werkgroepen binnen dat domein.

Enne eh...ik heb geen idee wat een "null dacl als security descriptor" is, aangezien ik een kant en klaar component gebruik. De beperking die ik aangaf is overigens duidelijk van het mailslotprincipe, niet van het component dat ik gebruik.

• Tom-my
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-06 09:25

Tom-my

w03iz0rz

tja in delphi zitten ook de client en de server socket, er zit zelfs een voorbeeld bij :).

"Then there was the man who drowned crossing a stream with an average depth of six inches."

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 24 december 2001 14:21 schreef FanToom het volgende:
tja in delphi zitten ook de client en de server socket, er zit zelfs een voorbeeld bij :).
Yup, maar ik wil geen gedoe met poorten en IP nummers. Ik wil namelijk ook geen server hebben, vanwege praktische redenen... :*

Verwijderd

Op maandag 24 december 2001 14:34 schreef Aegis het volgende:

[..]

Yup, maar ik wil geen gedoe met poorten en IP nummers. Ik wil namelijk ook geen server hebben, vanwege praktische redenen... :*
udp gebruiken ipv tcp

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Op maandag 24 december 2001 14:11 schreef Aegis het volgende:
Enne eh...ik heb geen idee wat een "null dacl als security descriptor" is, aangezien ik een kant en klaar component gebruik. De beperking die ik aangaf is overigens duidelijk van het mailslotprincipe, niet van het component dat ik gebruik.
als je CreateMailSlot() aanroept, moet je als laatste parameter een "lpSecurityAttributes" meegeven, waarschijnlijk geef je daar nu nil bij mee.

probeer eens iets als

var Security: TSECURITYATTRIBUTES;
begin
FillChar(Security, SizeOf(TSECURITYATTRIBUTES), 0);
Security.nLength := SizeOf(TSECURITYATTRIBUTES);
Security.lpSecurityDescriptor := nil;
Security.bInheritHandle := true;
end;

en pass die "Security" eens aan je CreateMailSlot(). Als dat niet werkt. Welke error krijg je terug als je probeert te connecteren op dat mailslot?

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor alle input! Ik heb al een oplossing gekregen van de maker van dat component. Verwijder deze maar of knal er een slotje op... :D
Pagina: 1