Toon posts:

Alles naar de bliksem????

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
kan het zijn dat alles naar de bliksem is omdat ik tijdens de computer aanstond de voedingskabel van mijn tweede hardeschijf eruit heb gehaald en een poosje erna er weer in heb gedaan?? Ik dacht dat dat wel kon, maar achteraf bleek dat het niet kon dus. Maar is hierdoor alles naar de bliksem? of alleen mijn HD? Wanneer ik nu opstart begint wel mijn fan in de voeding te draaien maar krijg geen beeld e.d.
Wat nu???

Verwijderd

Alles eruit slopen, en dan 1 voor 1 erin douwen en kijken of er iets stuk is.

Ik moet wel zeggen dat het niet zo'n slimme actie is.

• zork
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-08 12:43
Op zondag 23 december 2001 15:49 schreef __Ted__ het volgende:
kan het zijn dat alles naar de bliksem is omdat ik tijdens de computer aanstond de voedingskabel van mijn tweede hardeschijf eruit heb gehaald en een poosje erna er weer in heb gedaan?? Ik dacht dat dat wel kon, maar achteraf bleek dat het niet kon dus. Maar is hierdoor alles naar de bliksem? of alleen mijn HD? Wanneer ik nu opstart begint wel mijn fan in de voeding te draaien maar krijg geen beeld e.d.
Wat nu???
|:(

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Ik had per ongeluk ook een keer een harde schijf in me pentium100(is onze smoothwall router) gestouwd toen ie nog aanstond.
Nix is er kapotgegaan gelukkig en nou draait smoothwall op die hd.

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09:38

Yucko

One clown to rule them all !

Normale HDD's zijn niet hotswappable. Wat jij dus deed is een major NO-NO.

Ik zou idd gewoon alles wat je niet perse nodig hebt loskoppelen en beetje bij beetje proberen op te starten met steeds een nieuw component erin.

Dus, moederbord + videokaart + diskette drive

Doet ie dit? Dan HDD aankoppelen en kijken of ie hem herkend en ervan wil booten.

Doet dit het ook? Dan geluidskaart of netwerk kaart erin.

Enfin, je snapt het wel :)

edit:

P.S.

Als je een nieuw component in je pc doet, wel ff de pc uitzetten en stroom eraf gooien ;)

Veel succes (en voortaan niet meer doen he :P)

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  MacBook Air M4 13" 16GB/512GB -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12:43

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
pff heb je wel mazzel
altijd comp uit en stroom deraf voordat je wat doet

Tweakers Discord

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Het kan ook zijn dat de voeding een oplazer heeft gekregen. Wat je zou kunnen proberen als het een ATX is, even een ATX resetje doen, dat kan wel eens helpen.

zelf dit trouwens ook eens gedaan met een fikker. ging gelukkig wel goed :)

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 23 december 2001 16:41 schreef terw_dan het volgende:
Wat je zou kunnen proberen als het een ATX is, even een ATX resetje doen, dat kan wel eens helpen.
het is inderdaad een atx, maar hoe doe ik zo'n resetje? Heb me bios ook al gereset, maar helpt ook niet. Heb al mijn losse onderdelen al getest in een ander systeem. Brander, cd-rom, een HD (wel de kleinste, 2,4 GB) doen het nog, maar mijn "grote" HD (6,4 GB)doet het niet meer. Ik heb ook al alles eruit gehaald en opgestart met alleen m'n videokaart en diskettestation plus geheugen, maar dat deed het ook niet, kreeg geeneens beeld. Betekent dit dat mijn moederbord is overleden? Of dat mijn processor is overleden? Of allebij? De fan van de processor draaid wel gewoon, dus er staat wel stroom op het mobo.
Wie weet wat het is?

edit:

Dit is niet op het systeem wat hieronder staat gebeurd, maar het systeem bij me pa en ma thuis. gelukkig maar.
Pagina: 1