Toon posts:

Vaag hoor, dat moderatie-systeem, want ...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
... als ik op topic reageer, en daarmee moderatiepunten verdien, kan ik die niet eens gebruiken, omdat ik niet mag reageren in een topic waarin ik gemodereerd heb.

Dus stel dat ik iets zinnigs zeg in een topic, dan ontneem ik daarmee mijn mod-rechten. Dus die modpunten blijven zo bijna altijd ongebruikt. Vreemd hoor.

Zoals het systeem nu in elkaar zit kun je alleen modereren als je niks zinnigs te zeggen hebt. En niet modereren als je wel iets zinnigs zegt.

Hmmzz ..

Verwijderd

Als ik een interessante thread tegenkom, lees ik die eerst door, modden, en dan reageren... :)

Verwijderd

Topicstarter
Kan dat weer wel dan?

• Jaymz
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:03

Jaymz

Keep on moving !

Misschien zou er iets moeten komen, om te checken of mensen 'terecht' modereren, om hiermee dit soort mensen ook het recht te geven in draadjes waarin ze al gereageert hebben.

Hoewel ik de huidige gang van zaken best wel kan begrijpen; je _zou_ reacties die een andere mening tentoonspreiden dan je jouwe omlaag kunnen modereren. Misschien weet je voor jezelf dat je objectief kan modereren in een draad waarin je zelf al gereageert hebt, maar hoe weten de adjes dat? wordt best lastig denk ik

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11:14

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Als mensen kunnen modereren in de threads waarop ze zelf reageren is alle objectiviteit zoek. Dan gaan er weer allerlei rellen ontstaan en dat gezeik willen we nu voorkomen. Daarom zijn er afgezien van admins geen über moderators. Deze über moderators zijn ongetwijfeld weer het mikpunt zijn geworden van allerlei flamebaits van mensen die het niet eens zijn met de score van hun reacties.

Verwijderd

Die mensen weten toch niet dat ze gemod zijn door zo'n übermoderator :o)

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Nee, maar dat boeit ook niet. Het onterechte vermoeden dat ze genaaid worden is al genoeg om een mass troll te starten.

Verwijderd

Das waar...
Het onterechte vermoeden dat ze genaaid worden
Yep... helemaal mee eens

BTW misschien is het wel een goed id om niet zomaar iedereen te laten modden, maar mensen die een karma hoger dan 20 (wannabe-tweakes) hebben.

• Aaargh!
  • Laatst online: 18-02 11:21

Aaargh!

Bow for me for I am prutser

Mischien een idee om een soort meta-moderatie te maken (zoals slashdot) , als veel mensen je moderaties als onterecht aangeven worden je mod. rechten ontnomen .

Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.

• Jaymz
  • Laatst online: 14:03

Jaymz

Keep on moving !

Aaargh!:

Zodat je op den duur een grote groep modder eters overhoudt die redelijk objectief modder kunnen eten. Wat denk ik beter is dan iedereen te kunnen laten modereren.

Het enige wat ik me nog afvraag, wat ik niet ben tegengekomen is: Hoe bouw je je Modereerpunten op (waar komen ze vandaan)?? (had 54, kom na uur of wat terug => 66)

• Aaargh!

Aaargh!

Ze komen geloof ik van de punten die je toegewezen krijgt als je een goeie reactie plaatst, je mod. punten komen dus van moderatie.

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Mischien een idee om een soort meta-moderatie te maken (zoals slashdot) , als veel mensen je moderaties als onterecht aangeven worden je mod. rechten ontnomen .
Da's een idee dat ik in de komende dagen kan doorvoeren. Op die manier zou je de corrupte moderators er automatisch uit kunnen filteren.
Het enige wat ik me nog afvraag, wat ik niet ben tegengekomen is: Hoe bouw je je Modereerpunten op (waar komen ze vandaan)?? (had 54, kom na uur of wat terug => 66)
Als ik tijd heb finish ik m'n FAQ met een mooie flowchart waarin de herkomst van je modpoints worden weergegeven.

Verwijderd

Elke pageview = 1 modpoint (muv de hoofdpagina)

[How2getmanymodpoints]
Open een willekeurige nieuwsposting en zet je muis ofzo op de F5 toets
[/How2getmanymodpoints]

Of dat nog niet genoeg is hebben we ook nog tweakotine (is ongeveer hetzelfde)

karma (kent iedereen wel)

karmapunten (behaalde karma van de afgelopen week waarmee je je post op een hoger niveau kan lanceren)

Verwijderd

Op een of andere manier klopt het niet (correct me if i'm wrong):

Als je een post interessant vind en je weet wat van het onderwerp af, dan reageer je erop.
Als je nix (of niet veel) van een onderwerp afweet dan reageer je er niet op (je kan er gewoon nix zinnigs over zeggen).

Je kan alleen modderen als je niet gereageerd hebt, dus in een topic waar je niks van afweet. Hoe kan je dan goed modderen??

(snapt iemand wat ik denk te begrijpen? :P )

Verwijderd

Topicstarter
Da's zo'n beetje precies wat ik zeg in mijn post .. (helemaal bovenaan)

• Aaargh!

Aaargh!

Het is niet eerlijk als je kan modereren in een topic waar je zelf ook in reageert.

Verwijderd

HlpDsK, dan begrijp jij dus wat ik denk te snappen :)

• dualspeed
  • Laatst online: 01-11-2025
Ok dan Sappie, het is al laat zullen we maar zeggen :)

Maar goed je hebt daar wel een puntje te pakken, maar het systeem is op deze manier imo wel objectiever. Ik wil niet beweren dat het nu objectief is, maar wel objectiever dan in het andere geval.

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Je kan alleen modderen als je niet gereageerd hebt, dus in een topic waar je niks van afweet. Hoe kan je dan goed modderen??
1) Bij de resterende 2000 moderators lopen er vast wel een paar rond die de moderaties willen doen

2) Je kunt ook modereren voordat je gaat posten.

3) Hetzelfde 'probleem' deed zich voor bij het vorige systeem, alleen waren er toen maar een stuk of 20 actieve moderators.
Pagina: 1