voeding benchmark?

Pagina: 1
Acties:

• beat
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
is het mogelijk om je voeding te benchmarken?
dus zegmaar kijken welke beter is

kheb namelijk een 300 watt gekocht maar die maakt ontzettend veel lawaai dus heb ik mijn oude 240 watt erin gedaan. maar nu wil ik weten of die 300 watt nu ook beter is dus zegmaar dat m'n systeem er sneller van gaat lopen (ofzo). misschien beter gezegd: of dat die 240 watt het nog trekt (komt uit me oude pc)

anders breng ik die 300 watts voeding gewoon weer terug naar de winkel en heb ik weer wat geld bespaart

als je voeding niks met de prestaties van het systeem te maken heeft dan moet je deze post maar negeren en lekker verder gaan met waar je mee bezig was

tia

edit:
amd athlon xp 1600+
epox 8kha+
256 ddr pc2100 apacer
ibm 45GB 7200
CdWriter HP 8x
Ethernet kaart @home
Geforce 2 mx400 64mb

• Praetorian
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-08 23:33
|:(

• Heideroosje
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-03-2024

Heideroosje

Welcome To Paradise

|:( Stomme vragen worden niet beantwoord ;(

• Krankenstein
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-05 12:04
In principe heb je alleen een sterke voeding nodig als je een erg volle systeemkast hebt met veel hd's, veel cdromspelers e.d.

Men raadt bij een Athlon altijd wel een 300 watt voeding aan maar dat kan meestal nog prima met 230 watt voedinkje.

Andere stroomslurpende dingen zijn bijv:
Geforce 1 videokaart
Voodoo 5 videokaart
Dual Athlon systeempje

Het ligt dus meestal aan de systeemconfiguratie.

[edit]
In jouw geval kan het prima met 240 watt d8 ik zo. Wat ook een methode is, is een multimeter tussen de 220v toevoer zetten en het aantal amperes meten dat er loopt. Dat maal 220 is dan het aantal watt dat er gebruikt wordt.
[edit]

[edit2]
Zie jij dit Praetorian2k:
dan moet je deze post maar negeren
Dat is misschien wat voor jou :( :( :(
[/edit2]

• cooolkast
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

cooolkast

Meeeh

De voeding heeft een bepaald aantal amperes per voltage(+3.3,+5 etc.) Hoe hoger hoe beter. Voor je processor maakt het verder niet uit hoeveel watt je voeding geeft als het maar genoeg is en het belangrijkste een STABIELE toevoer.
En er zijn verder geen benchmarks voor.

Sloop anders(als je die 300w echt te lawaaerig vind) die fan eruit en zet er een andere stillere in.

Ik hoop dat ik je hiermee heb geholpen