Toon posts:

cross-frame aanroepen van <div> in javascript

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
In mijn pagina zitten 3 frames: links, rechts, en top
links -> navigatieknoppen
rechts -> content
top -> titel of kop van content

Nu wil ik als ik op een navigatieknop druk in de content frame een bepaalde pagina ingeladen wordt maar ook dat bij het inladen van deze pagina de bijbehorende kop in de 'top' frame terecht komt.

Nu doe ik dit met:

<body class="iframe" onload="javascript:{if(parent.frames[0]&&parent.frames['index'].Go)parent.frames['index'].Go()}; parent.kop.document.all.indexkop.innerText='Contact opnemen';">

- het eerste deel is voor het javascript menutje
- het tweede deel voor de kop

Dit werkt niet in alle browsers en zal ongetwijfeld zo vies als de hel zijn (ik ben geen javascript-mens, html wil nog wel lukken ;)).

Wat is hier een degelijke oplossing?

Verwijderd

Wat wel werkt is als je in elke pagina, die in het content frame wordt geladen, een onload functie toepast die de juiste pagina in het topframe laad.
Dat kun je heel simpel doen met de "behaviour" functies van DreamWeaver

Verwijderd

Topicstarter
Ik was dus vergeten om te zeggen dat deze regel (<body...> in elk aangeroepen html bestand voorkomt (afgezien van de waarde die in het tweede deel staat) die word ingeladen in het content-frame. Dit aangeroepen bestand wijzigt dan de waarde in het kop-frame.

Dus wat je hier zegt doe ik al alleen NET iets te vies. Heeft er iemand Dubro?. of CIF...