Toon posts:

netwerkgepruts (nu in het goede forum)

Pagina: 1
Acties:
  • 34 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben de laatste tijd bezig geweest om een netwerk te maken, maar het wil niet lukken.....van alles geprobeerd.
situatie: 2 pc's:
1. PIII 450 Mhz, 64 MB Ram, 10 Gb, W98 en met chello internet (3com kaartje)
2. PI 166 Mhz, 32 MB Ram, w98, ook met netwerkkaartje, alleen geen cdrom speler....
ik kan door chello niet kijken bij 'volledig netwerk'.
Wie kan mij nu eens vertellen wat ik moet doen om die twee stukken plastic/metaal met elkaar te koppelen zonder fysiek geweld?

Verwijderd

Ik snap je probleem niet.. kan je het wat beter uit leggen ?

• Blizard
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Wat doen de netwerkkaartjes wel al (branden de lichtjes .. etc ?)
Wat doen ze niet (zien ze elkaar dmv een ping, zien ze elkaar niet in het netwerk ?)

Heb je de juiste drivers geiinstalleerd ? De juiste ip's aan de juiste netwerkkaar gehangen ?

Verwijderd

Topicstarter
ik probeer twee pc te koppelen via een netwerk....en dat heb ik aleens eerder gedaan, toen lukte het wel.
maar volgens mij zit chello nu dwars ofzo. Als ik een nieuwe TCP/IP protocol aanmaak, met dns etc, verandert de DNS instelling van het andere protocol (chello) ook...
wat moet ik eiegnlijk als host en domein invoeren bij het protocol van chello?

Verwijderd

Topicstarter
hoe voer ik een ping uit?

• SenZatioN
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-02-2025

SenZatioN

Improvise...

DOS-box en dan 'ping IP-nummer' misschien?

My software never has bugs, it just develops random features...

Verwijderd

Topicstarter
ik krijg een time out....niks dus..

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-08 17:11
Op zondag 23 december 2001 15:27 schreef Dievenbaker het volgende:
hoe voer ik een ping uit?
zoek op een warez site naar het proggie 'ping.exe' :+

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-08 15:02

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Tsjek de diverse FAQ's eens. Staat overal in hoe je een netwerk maakt, en hoe je je inet kan delen.

Braaikamer - Smoke&BBQ

Verwijderd

Topicstarter
als ik mijn netwerkkaartje (niet voor chello, maar de tweede) opnieuw instaleer neemt hij automatisch de DNS instellingen van Chello over...klopt dat?

• Blizard
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Als je je computer lokaal niet kan 'pingen' heeft dit volgens mij niks te maken met chello (aangezien dit nog een stapje verder is).
Gewoon zorgen dat je de juiste ip-adressen hebt ingevuld en dat de netwerk-adaptors goed zijn geiinstalleerd.

Verwijderd

Topicstarter
wat moet ik verder bij host en domein invullen bij het chello protocol zodat dat netwerkaanmeld scherm niet meer verschijnt?

Verwijderd

Inderdaad gepruts. Sorry hoor maar je snapt er dus inderdaad geen hout van.

Heb je al de faq gelezen en op breedband.pagina.nl gekeken ? Daar staan diverse links, maar dan moet je wel even het een en ander gaan lezen en verder zoeken, want je logica klopt niets van.

Verwijderd

Op zondag 23 december 2001 16:04 schreef Dievenbaker het volgende:
wat moet ik verder bij host en domein invullen bij het chello protocol zodat dat netwerkaanmeld scherm niet meer verschijnt?
Dit betekent dat je dus niet op het Chello netwerk zit (verkeerde IP-nr), aanmelden heeft dan ook geen zin.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-08 15:02

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Inderdaad, ik wil absoluut niet lullig over komen, maar lees de diverse FAQ's e.d. eens door.
Misschien is het e.e.a te hoog gegrepen voor je ?

Braaikamer - Smoke&BBQ

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.