Toon posts:

alarmpjes en ictjes

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn hondje blaft als ik niet thuis ben
door nu een luid signaal af te geven op het moment dat hij blaft word hij stil. tadaaaa de oplossing:
ik kan zoiets dus niet in elkaar zetten! wie wel? let vooral op rondzingen (luid signaal activeerd luid sinaal)
sirene heb ik wel 12 v = (hondje heb ik ook al)

als dit op de verkeerde plaats staat dan word een berichtje ook gewaardeerd.
sirene heb ik wel 12 v = (hondje heb ik ook al)

wellicht uitdaging voor iemand?

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-08 16:05

Jag

Lijkt me niet extreem moeilijk (ook niet erg makkelijk ofzo). Rondzingen ga je geen last van hebben, aangezien je niet het microfoon signaal versterkt, maar dat alleen maar gebruikt om een relais open te zetten.

Dat is dan ook ongeveer het idee: microfoon -> preamp -> relais -> sirene.

Verwijderd

Op zondag 23 december 2001 15:43 schreef Jag het volgende:
Lijkt me niet extreem moeilijk (ook niet erg makkelijk ofzo). Rondzingen ga je geen last van hebben, aangezien je niet het microfoon signaal versterkt, maar dat alleen maar gebruikt om een relais open te zetten.
Waarna het systeem zichzelf triggert?

Je kunt eventueel (met een condensator + weerstand) een soort timer inbouwen die zorgt dat het een seconde of 5 niet triggert nadat hij heeft gereageerd.

Verwijderd

Topicstarter
ja die kant moeten we op en dat met dat triggeren dat was inderdaad wat ik bedoelde met "rondzingen"
voor nu alvast bedankt! :)
kan iemand wat specifiekers zijn? schema's componenten! *D

Verwijderd

Je hebt zelfbouw kidjes van velleman.
Ik d8 dat er ook een bij zat voor hetgeen dat je nodig zou hebben.

ik zou het ffkes opzoeken (typenummer + prijs)

ik heb het ffkes opgezocht je kan het kidje mk114 ( f 21,95 ) kopen. Dit is een simpel 1 kanaals laagspannings lichtorgel. Hier een mic aansluiten als ingang en als uitgang die sirene die je had.

suc 6

Verwijderd

Topicstarter
thx uncleworm, alleen met deze oplossing krijg je dus wel het rondzing effect |:(
ik had dit al es geprobeerd en dat werkte dus niet wel zou je zoiets kunnen gebruiken om de zaak te triggeren maar er moet dan een delay in
iemand hier nog een oplossing voor?

Verwijderd

je kan heel simpel een delay inbouwen

weer een kidje ertussen zetten!!

maar zo word het wel een hele zooi.

Verwijderd

ik dacht aan zoiets:
Afbeeldingslocatie: http://picserv.mediamonks.net/pics/ERREDTESHHE
Ik ben alleen ff vergeten om een inverter tussen de geheugencel-uitgang en het linker relais te zetten, dus dat moet je je maar ff inbeelden. Maak alles van TTL-ic's, en klaar is kees! (Gewoon ff op het net zoeken voor de layout van TTL's)

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

lekker veel diodes gebruiken.. en relais :P
(ik ben geen electronica held..weet wel wat alles is..mar ksnap er niet te veel van :P )

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 08:55
Kan je je buren niet de AB van de tv geven?

hondje blaft->buurman chagrijnig>buurman zet tv hard> hondje stil> buurman blij>buurman zet tv weer zacht

Beetje ouderwets, maar wel een prima feedback loop :o

Wanneer je een kleine delay in je sirene wilt bouwen, kan je ook eens kijken naar de ne555 timer.

circuitsonline

Daar staan een paar schakelingen met de ne555 en ook een relaisvertraging schakeling. (geen idee wat die doet :o )

vertraging

een ander voorbeeld van een schakeling met de ne555. Op de ne555 zit een resetpin. Met een beetje fantasie zou je die kunnen gebruiken om de sirene bijvoorbeeld maximaal een 10 seconden actief te laten zijn en dan uit te schakelen, totdat er weer een blaf komt.

Verwijderd

Topicstarter
Lampje:
Briljant! alleen is de huidige situatie met de buren reeds verslechterd! (hoezo dat?) ;)
Ik snap trouwens niet zo veel(geen hol) van ttl-ic'tje
kan je wat specifieker zijn

wel alle bedank voor nu :)

Verwijderd

Topicstarter
niemand meer info
desnoods een link waar ik deze vraag beter kan gaan stellen?? :'(
Pagina: 1