Of heb je geen dualboot??
blup
Verwijderd
Ik heb dan nog nooit van Rune gehoord, maar ik vind het toch een vrij wazig screenie. Text onderin is niet te lezen, zie ook niet helemaal waar nu de grond is
Zal wel aan mij liggen
Ik heb op dit moment Q3 (150fps), UT (200fps) en RTCW (70fps) draaien op mijn GF2MXje en slackware
Jammer dat single player voor RTCW nog niet werkt, maar multiplayer werkt perfect!
Spellen met wine heb ik nog nooit geprobeerd eigenlijk, kan ik ook denk ik niet want ik heb geen windows op mijn pc en ik neem aan dat je toch op de een of andere manier een installatie van de windows versie op een HD moet hebben ergens?
[ps de aangegeven fps-en zijn tops he
Rookworst zonder R is ook worst.
Er is er best veel beschikbaar voor Linux. Naast lokigames beginnen nu ook andere bedrijven spellen uit te brengen voor Linux (voorbeeldje is Transgaming Sims). Ik wil eigenlijk wel een creatures3, SpaceTripper of TuxRacer 1.0 onder de kerstboom vinden.
En de performance van Linux ligt meestal net iets onder die van Windows 9x, en net iets boven die van NT e.d. Gamen in Linux is dus zeker wel mogelijk, en lekker ook. Alleen maken die brakke NVidia-drivers het wat lastig om rare dingen uit te proberen zoals TV-out switching, meerdere X-en naast elkaar, reso-change en dan naar framebuffer heen-en-weer, TV-out en Monitor tegelijk en dan switchen van reso met alleen monitor. Vind ik wel jammer. Maar als je geen rare dingen doet, dan kun je perfect gamen onder Linux.
Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!
www.lokigames.com onder andere...Op zondag 23 december 2001 15:49 schreef Skinkie het volgende:
Waar haal jij die spellen vandaan? Gewoon kopen of zijn ze ergens onder de GPL verkrijgbaar, als je het originele spel hebt. (Ik heb de originele spellen voor windoze wel)
Rookworst zonder R is ook worst.
Huh.. moet ik hier wat typen of zo ?
Verwijderd
Als je RTCW / Quake2 / Quake3 hebt voor Windows dan kun je gewoon hele windows Game directory over kopieeren naar Linux (bijvoobeeld) daarna haal je ff de linux patch op ftp.idsoftware.com <- o.a. dacht ik en dan draaien ze op Linux en goed ook. Ik speel al een paar jaar games alleen onder Linux. Ik heb niet eens Windows maaruh ik moet wel zeggen ik speel eigenlijk alleen maar idgames en id heeft meestal aardig snel linux patches enzo. Alhoewel bijvoorbeeld RTCW ook prima in wine wilde draaien bij mij. Wel in een window trouwens dus ook weer niet zo geslaagd maar goed het werkteOp zondag 23 december 2001 15:49 schreef Skinkie het volgende:
Waar haal jij die spellen vandaan? Gewoon kopen of zijn ze ergens onder de GPL verkrijgbaar, als je het originele spel hebt. (Ik heb de originele spellen voor windoze wel)
Verwijderd
wine/winex hebben geen windows nodig. ik heb dit ook niet op mijn PC en ik draai perfect HL/CS, starcraft en diablo II onder winex van Transgaming. RTCW zou hieronder ook draaien en dan zou je single player kunnen spelen. Ik heb dit wel nog niet zelf geprobeerd.Op zondag 23 december 2001 15:42 schreef BezurK het volgende:
Spellen met wine heb ik nog nooit geprobeerd eigenlijk, kan ik ook denk ik niet want ik heb geen windows op mijn pc en ik neem aan dat je toch op de een of andere manier een installatie van de windows versie op een HD moet hebben ergens?
Dat is me met wel meer dingen opgevallen, dat het in GNU/Linux sneller gaat.
Goed gesupporte hardware is uiteraard wel een vereiste.
Niet alleen transgaming support spellen, je hebt transgaming alleen nodig als je direct3d nodig hebt, SecuRom, SafeDisc of InstallShield 6, voor de rest voldoet gewone wine perfect (is vask zelfs beter in bepaalde dingen), alle OpenGL spellen zoals HalfLife werken er nml in en je hoeft niet $5 per maand te betalen. (Niet dat WineX slecht is of zo, maar waarom commercieel als het ook met gewone wine kan)Op maandag 24 december 2001 17:54 schreef tomazzz het volgende:
zoals ik al zei www.transgaming.com kijk daar eens ff!
There are two major products that come out of Berkeley: LSD and UNIX.
We don't believe this to be a coincidence. -- Jeremy S. Anderson
In short: just say NO TO DRUGS, and maybe you won't end up like the Hurd people. -- Linus TorvaldsI
2x MT v3 | EMS v149 VNS v119 BMS v113 | Home Battery Control for Home Assistant & Node-RED | M5Stack RS485 | AstraMeter as virtual CT002
want ik hoef alleen maar hl-cs te hebben !!!
(snel ff dl)
ps is het een beetje makelijk om hl-cs werkent te krijgen ???
ik moet namelijk mijn NVidia drivers installen en daar is 1 klein probleempje bij:
ik moet uit X desktop environmet komen en ik weet niet hoe
weet iemand een command dat ik kan intypen in een Konsole zodat ik uit X ga en dus mijn drivers christelijk kan installen ?
BaatZ. Want niet álles kan lekker zijn.
Verwijderd
maar je gebruikt waarschijnlijk kdm/xdm ofzo..dus als je uitlogt kom je direct weer in x...je moet dus ff naar een console gaan en die killen..
ctrl + alt + 1 om naar console te gaanOp zondag 06 januari 2002 00:09 schreef Mad-Cow het volgende:
mooi dat er een topic is over Linux en Games.
ik moet namelijk mijn NVidia drivers installen en daar is 1 klein probleempje bij:
ik moet uit X desktop environmet komen en ik weet niet hoe
weet iemand een command dat ik kan intypen in een Konsole zodat ik uit X ga en dus mijn drivers christelijk kan installen ?
ctrl + alt + 7 om terug te gaan naar X
Naar character mode : init 3
Terug naar X : init 5
of ff rebooten....
iOS N3rd
In slackware is XDM/KDM runlevel 4 volgens mij...Op zondag 06 januari 2002 00:42 schreef davar het volgende:
tik in een console 't volgende
Naar character mode : init 3
Terug naar X : init 5
of ff rebooten....
hij gebruik idd de UT engineOp zondag 23 december 2001 15:42 schreef BezurK het volgende:
[ps de aangegeven fps-en zijn tops heenne, gebruikt rune de UT engine? het lijkt er nogal op nml]
Ps. RTCW onder Redhat 7.2 @ 130fps op m'n geforce 2
Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz