Ik heb net me Swiftech waterblok gesloopt :)

Pagina: 1
Acties:

• Rempage0611
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23-09-2025

Rempage0611

9405 WP @ 2x SMA Sunny Boy

Topicstarter
Ik keek eens naar de aansluitingen die erop zaten en dacht: laat ik die eens uitboren.

Uiteraard wist ik dat dit mis kon gaan, en dat was ook het geval. Als je ze uitboort, vallen ze op het draaigedeelte uit elkaar. Ik kan morgen gewoon ff nieuwe aansluitingen kopen, dus echt boeiend is het niet.

Wat ik wel erg vreemd vin is hoe klein de diameter van die aansluitingen is, op het kleinste gedeelte is dit 5mm!

En ik me maar afvragen hoe het kwam dat een vriend van me met een kleinere pomp meer waterflow als ik had... (hij heeft een maze-2)

• Dirk J
  • Laatst online: 19-04 11:46
Nou... Leuk? :? :P |:(

• Zero_D575
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-05 08:05
Heheh doe je goed :P ;)

Verwijderd

Weet je wat voor schroefdraad er op die dingen zit? Ik wil er binnenkort rechte koppelingen aan zetten. Waarschijnlijk ook wat grotere diameter, die ik nu heb belemmeren mn flow een beetje.

Gelukkig kan ik op t werk veel soorten koppelingen krijgen. Zit er niet heel wazig schroefdraad op? Ik heb de TEC kit, maar (nog) geen TEC. Dus ik moest de coldplate erop zetten, anders past ie niet. Zitten er ineens hele wazige schroefjes in het blok. Geen ID welke. Maar ik moest kortere hebben, maar wou ze nog niet gaan mollen.

Mijn buurman heeft een hele verzameling, met hele wazige schroefdraden ertussen uit zo'n beetje de hele wereld, maar deze zat dr niet tussen.

Dus nu hangt ie mbv de zwaartekracht vast aan 2 schroefjes die los erin hangen met wat thermische pasta zodat ze dr niet uitdonderen.

• Rempage0611

Rempage0611

Topicstarter
Op zondag 23 december 2001 19:16 schreef CS-AlCoHoLiC het volgende:
Weet je wat voor schroefdraad er op die dingen zit? Ik wil er binnenkort rechte koppelingen aan zetten.
Het is gewoon normaal scroefdraad niet tegendraads ofzo. Je kan er volgens mij gewoon andere koppelingen op zetten. Ik ga morgen ff naar de gamma, en dan zal ik hier posten of ik geschikte koppelingen kon kopen.

• SideSwipe
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-05 13:13

SideSwipe

ZijZweep / SaaitSwiep !

Goed bezig Herman! :P

Trotse vader x 2!| Profiel volspammen mag hier: Klik

Verwijderd

Hmz, dat swiftech blok is trouwens wel ZEER degenlijk.
heb net nog ff zitten sleutelen aan m'n mcw 462. Heerlijk blok. zat een peltier in van de vorige eigenaar. ff eruit gehaald en weer gemonteerd. draai nu 19 graden stressed met m'n tb800@980 (nog geen vmod gedaan, toch maar eens doen)

• mrknowitall
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-05 16:32

mrknowitall

Hardware junkie

Al je dan toch bezig bent zou je gelijk grotere nippels/tules of hoe die dingen dan ook heten kunnen monteren :

Afbeeldingslocatie: http://www.insane-hq.org/~mrknowitall/Swiftech-mod.JPG

One of the animals has left its cage today.

Verwijderd

Op zondag 23 december 2001 19:37 schreef Rempage0611 het volgende:

[..]

Het is gewoon normaal scroefdraad niet tegendraads ofzo. Je kan er volgens mij gewoon andere koppelingen op zetten. Ik ga morgen ff naar de gamma, en dan zal ik hier posten of ik geschikte koppelingen kon kopen.
tegendraads was het wel haha

linkse draad heet dat!

• Rempage0611

Rempage0611

Topicstarter
Op maandag 24 december 2001 00:30 schreef roalte.nl het volgende:

[..]

tegendraads was het wel haha

linkse draad heet dat!
Nop, gewone rechtse draad (ok ik noemde het verkeerd) die je overal op heb.

• Rempage0611

Rempage0611

Topicstarter
Op maandag 24 december 2001 00:27 schreef mrknowitall het volgende:
Al je dan toch bezig bent zou je gelijk grotere nippels/tules of hoe die dingen dan ook heten kunnen monteren :

[afbeelding]
Hoe kom je daaraan????????????

• php
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

php

Waarschijnlijk zit er gasdraad op, 1/8" of zo. Uitboren naar 1/4", nieuwe draad erin tappen, en gewone slangpilaren erop zetten. (is het blok van alu? Probeer dan aan nylon pilaren te komen).

Waar kan je slangpilaren kopen: Bij de technische groothandel. Koop trouwens eerst die dingen, ga dan pas boren. De maat voor 1/4" weet ik effe niet meer, uit mijn hoofd moet je 11 of 12mm boren.

Nylon slangpilaren willen nog wel eens metrische draad hebben.

Bij de Gamma hebben ze geen slangpilaren, bij de Praxis wel, maar ook daar is de doorgang maar klein.

• mrknowitall
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-05 16:32

mrknowitall

Hardware junkie

Op maandag 24 december 2001 01:48 schreef Rempage0611 het volgende:

[..]

Hoe kom je daaraan????????????
Hoe bedoel je :?
De foto heb ik gemaakt met mijn digi-cam.
Het blokje heb ik geboord met 15 mm (ff uit men hoofd) dat gaat net. Ook weer ff uit men hoofd 3/8 getapt en er nieuwe nippels ingedraaid met een beetje vloeibare pakking rommel.

One of the animals has left its cage today.

• Vinz
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-04 09:07
En ik me maar afvragen hoe het kwam dat een vriend van me met een kleinere pomp meer waterflow als ik had... (hij heeft een maze-2)
Dat is het probleem waar ik nu mee zit: meten van de waterflow.
Hoe heb jij dit opgelost?

minds are like parachutes, they work only when opened.

• php
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

php

Pompje in emmer water, slang in maatbeker, en klokken hoe lang het duurt voor maatbeker vol is. Even rekenen, en voila, het aantal liters per minuut/uur/whatever.

Niet elk probleem heeft een moeilijk antwoord.....

• Rempage0611

Rempage0611

Topicstarter
Ik heb bij de gamma wat nieuwe koppelingen kunnen kopen. Het zijn 1/4' dingen, en dat is ook de maat van het tapdraad wat er standaard in zit.

Hij doet het dus weer, en ik kan eindelijk weer op een normale computer GoT-en.
Pagina: 1