Toon posts:

Wordt @home onder XP geinstalleerd ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg binnenkort een nieuw systeem met waarschijnlijk WinXp voorgeinstalleerd. Ook willen wij dan meteen een kabelabonnement bij @home nemen. Mijn vraag is:

Gaat @home moeilijk doen en moet ik perse een oudere winversie gaan installeren. Of installeren ze het kabelmodem en de netwerkkaart en laten ze de rest aan je over ? Of doen ze sowieso niet moeilijk en geven ze een preekje van : "Let op want we ondersteunen we het niet officieel" blablabla

bvd

• AppleMooz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-02 14:40
Volgens mij installeren ze alles keurig.. Alleen hun helpdesk ondersteunt XP nog niet.

• AEZscf
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:37
Gaat lukken.

• Extra300s
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-05-2024

Extra300s

Get a live!

Voor zover ik weet doen ze géén installatie onder XP!
Dus als jij voor het volledige pakket gekozen hebt, die compleet met installatie, denk ik dat je een ANDER OS moet installen :? Ik zit in het zelfde schuitje.

Install je win 2000 die lijkt volgens mij nog het meest op XP, en dan maar "afkijken" ?

ps: weet jij trouwens of per februari de prijs omhoog gaat als je de aanvraag gedaan hebt voor die tijd? Of mogen wij nog genieten van de lagere maandkosten?

Wie?

NIKON D70 | flitser: SB-800 | AF-S Nikkor 12-24 ED DX | AF-S Nikkor 24-85 ED DX| AF-S Nikkor 80-200mm ED F1:2.8 D | Sigma 90mm F2.8 EX Macro 1:1 ! www.josla.com

Verwijderd

In principe werkt elke internetaccount onder Windows XP. Het feit blijft dat de provider wellicht geen service biedt voor windows XP.

Elke provider is bezig uit te zoeken welke instellingen voor hun van van toepassing zijn in Win XP.

Dus het werkt wel, maar ze bieden (tot nu toe) wellicht nog geen service ervoor!

greets
:P

Verwijderd

De installateur kan een beetje moeilijk gaan doen, maar als je hem zegt dat je het op eigen risico doet zal die de installatie wel afmaken...
Laat hem echter GEEN software van @home installeren
Dat is nl. rommel :r

Verwijderd

Op zondag 23 december 2001 14:40 schreef Extra300s het volgende:
ps: weet jij trouwens of per februari de prijs omhoog gaat als je de aanvraag gedaan hebt voor die tijd? Of mogen wij nog genieten van de lagere maandkosten?

Wie?
Iedereen gaat een tientje meer dokken...
Ik hoop dat ze het geld gaan gebruiken om de mail en news server te upgraden, wat een brakke bakken zijn dat :r

Verwijderd

XP werkt gewoon goed met XP, tis alleen dat ze daar niks willen ondersteunen omdat ze het nog niet echt kennen/genoeg ervaring hebben.

Het enigste wat je moet nistellen is de naam van je pc, dat moet het CP-nummer worden (bv. CP12345-a). Verder alle IP-handel op automaitsch laten staan, en je hebt gelijk verbinding!

Verwijderd

Topicstarter
weet ik , het gaat me ook puur om de installatie

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:02
Moved naar [forum=4].
Toch ietsje meer Internet.

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:45

backupdevice

No Risk , Full Push

Op zondag 23 december 2001 15:09 schreef SirWilliam het volgende:
weet ik , het gaat me ook puur om de installatie
Het enige wat ze oen is een filter plaatsen en als het nodig is een gaatje boren. Als jij de netwerkkaart inbouwd, heb je alleen je cp nummer nodig.

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:48

Wildfire

Joy to the world!

Ik heb onlangs een relaas gelezen van een kwade klant: de monteur zette de PC aan, zag XP staan, pakte zijn spullen weer in en reed weg met de mededeling dat "@Home niet aan XP doet"...

Het zal dus echt van de monteur afhangen. Een beetje monteur zal het gewoon installeren en zeggen dat je geen ondersteuning van de helpdesk hoeft te verwachten.

Je kunt zelf nog altijd zeggen dat XP echt meteen op Internet kan mits er een netwerkkaart wordt gebruikt die ondersteund wordt door XP. En dat zijn er meer dan in Windows 9x/ME...

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• Marcel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 15-08 11:12
Ik heb me drie weken geleden aangemeld en kreeg de mededeling dat ze geen installaties uitvoeren onder XP. Vervolgens heb ik fijn het doe het zelf pakket genomen, kan ik tenminste zelf bepalen wat ik uitspook.

• Fantomas
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Is het nou niet zo, dat ze bij dat doe-het-zelf pakket
wel je modem installeren (je coax splitten en dat kastje erop gooien) maar dat je de netwerkkaart er zelf in moet douwen.Want dan moet je dat gewoon doen, scheelt je ook nog eens de installatiekosten en het configureren is een lachertje.

Verwijderd

Topicstarter
Inderdaad: lijkt mij ook de beste optie , scheelt sowieso 150 ballen. Configureren in dit geval is dan toch alleen, de workgroep en hostname invullen in XP ?
Pagina: 1