Toon posts:

cpu tempsensor stuk, wat nu?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik start vanochtend mijn computertje op (zie sig)en ik wil even kijken hoe de temperatuur is. Ik gebruik hier altijd voor mbm5 of/en asus probe. Asus probe geeft helaas n/a en hetzelfde bij mbm5.
Toen heb ik het met speedfan geprobeerd maar die geeft -56 graden aan dus dat is ook niet helemaal goed.
Ik kan me case temp nog wel zien en ik gebruik win2k

Vraag 1. Kan een tempsensor zomaar stuk gaan/ op zijn?

Vraag 2. Hoe kom ik nou achter me temperatuur van me cpu?

Beetje anders
Vraag 3. Aangezien mijn dondervogel 1400 met deze koeler (Cooler Coolermaster Th.Brd/FCPGA 1,5Ghz EP56\11 Socket A)
al zonder dat ik mijn toestenbord of muis aanraakte naar de zestig graden steeg, wil ik graag weten wat is een andere veilige, dus niet boven de 60 graden, combinatie
(geen oc'er maar vooral silence) (en ook wat voor stille in me voeding, die maakt een hoog irri geluidje)

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 11:35
^<>^

Je kunt toch je bios gebruiken daarvoor. :? En zo wat als die het niet meer doet :) Als die altijd prima gelopen heeft hoef je je daar niet echt druk om te maken. :o

Verwijderd

Topicstarter
sorry voor de schop maar ik wil toch nog erg graag een antwoord op mijn vraag hebben :'(

• Skaah
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Hou een thermometer tegen je cpu, wel eerst ff de heatsink weghalen he, terwijl ie aanstaat natuurlijk, LOL!

• Scyth
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-03-2024

Scyth

Fat finger, three beer

Hij heeft gelijk jongens... Als je niks zinnigs te zeggen hebt, zeg dan even niets :o
Wat je kan proberen is bij de Blokker ofzo zo'n temperatuurmeter voor buiten op te halen, en die onderin je heatsink plakken. Zo lezen andere tweakers ook temperaturen op plaatsen waar normaal geen tempsensors zitten.
Iets anders kan je niet doen.
Heb je nog garantie??? Want dan is het gewoon een garantiekwestie...

Mobo laten maken kan volgens mij wel, maar das verschikkelijk duur, en zelf aan het soldern slagen lijkt me niet erg verstandig...

Dell Studio XPS 16
Project: BavBierSub 1.0 BavBierSub 2.0

Pagina: 1