Toon posts:

400/500 up en 16/45 down??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Op een ander board (fxp) beweert er een gast dat hij een upload heeft van 400 tot 500 kb/s en 16 tot 45 kb/s down heeft, het komt doordat hij vroeger A2000 had maar Chello heeft deze overgenomen, maar omdat het A2000 netwerk veel sneller is en hij heeft een upgrade gevraagd en gekregen naar Semi-Professional voor de zelfde prijs :? en nu haalt hij deze snelheden :?

Het kan dus zijn dat hij down en up heeft omgewisseld, maar dan nog vraag ik het me nog af of deze snelheden dan realistisch zijn.

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:38
wat voor modem heeft die gast ???

volgensmij is het technisch nieteens mogelijk.......

'k kan je in ieder geval vertel;len dat als hij via het COM21 systeem werkt, dat er PER wijk een max is van 2 mbit UP. Dus 256KB....

Verder lijkt me het idd een beetje stierenpoep allemaal :P

• mr_daTA
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-11-2025

mr_daTA

Probeert student te zijn

Nou... Ik help wel eens op een basisschool en daar staat een Com21. Kennisnet bla bla enzo.

De instellingen van die Com21 waren echt helemaal verkeerd. WIj haalden een download van 1 kb/s maar een upload van 60/s tot 70 kb/s.
Het is dus volgens mij geen onzin, het kan wel. Geloof me ik heb het zelf gezien. Natuurlijk hebben we het direct gemeld en is het aangepast. We hebben nu 30 tot 40 kb/s down en 15/16 up.

Chance favors the prepared mind

Verwijderd

Topicstarter
Hij zegt dat een vriend van hem bij UPC in Amsterdam werkt en dat hij hem een bedrijfs abbonoment heeft gegeven voor 99 piek waar normaal een bedrijf f350,- voor betaald :?
Zij konden gewoon instellen hoeveel upload hij kreeg.

en hij gebruikt de laatste chello box een silvere ofzo iets :?
Maar zijn die snelheden dan wel mogelijk?

Maar dat ze dit voor medewerkers doen dan zou ik het nog wel begrijpen, al vindt ik 400/500 up wel een beetje te, maar dat ze nu ook kennissen gaan voortrekken vindt ik een beetje te ver gaan, tuurlijk ben ik jaloers, maar geef toe een naaste kennis ff van 16 up naar 500 helpen is toch niet normaal! :(
Ik dok niet voor niets 100 ballen per maand :(

MM

ps. Is hier geen chello medewerker onboard die hier een stokkie kan tussen steken :+

Verwijderd

Op zondag 23 december 2001 20:44 schreef MM het volgende:
Hij zegt dat een vriend van hem bij UPC in Amsterdam werkt en dat hij hem een bedrijfs abbonoment heeft gegeven voor 99 piek waar normaal een bedrijf f350,- voor betaald :?
Zij konden gewoon instellen hoeveel upload hij kreeg.
350 piek vind ik ook nog errug goedkoop...500kb/secs zal wel 4 of 4.5 mbit zijn... 350 piek betaal je meestal voor 2 mbit...of zelfs nog meer aangezien het via het kabelnetwerk gaat en dat is niet gebouwd voor dat soort snelheden
Dus ik had tenminste wel op 1000 piek per maand gerekend al dan niet meer

Verwijderd

Zo'n upload kan wel degelijk. Ik zit ook in het A2000 gebied en een tijd geleden had ik ook deze snelheid. Nu kan het helaas niet meer :'(. En nu het niet meer kan denk ik dat ik wel mag vertellen hoe ik het heb gedaan.

Maar ja, wat hebben jullie daaraan.

R.I.P. arcadia.a2000.nl ;(

Verwijderd

Op zondag 23 december 2001 23:31 schreef RedDot het volgende:
Zo'n upload kan wel degelijk. Ik zit ook in het A2000 gebied en een tijd geleden had ik ook deze snelheid. Nu kan het helaas niet meer :'(. En nu het niet meer kan denk ik dat ik wel mag vertellen hoe ik het heb gedaan.

Maar ja, wat hebben jullie daaraan.

R.I.P. arcadia.a2000.nl ;(
Vertel toch maar :)

Verwijderd

Ok, het zat zo: Als ik m.b.v. het arp commando het mac adres van mijn modem koppelde aan arcadia.a2000.nl, dan kreeg ik een ongelooflijke uploadsnelheid. Ongeveer 3 Mbit. Mijn download bleef hetzelfde: 1,5 Mbit. Natuurlijk moest ik wel nog wat meer instellen enzo, maar je krijgt het idee.

Sinds een paar weken is arcadia weg... niet meer te pingen op 62.108.1.18. :'( ;(. Jullie mogen condoleren.

• Xandrios
Op maandag 24 december 2001 00:38 schreef RedDot het volgende:
Ok, het zat zo: Als ik m.b.v. het arp commando het mac adres van mijn modem koppelde aan arcadia.a2000.nl, dan kreeg ik een ongelooflijke uploadsnelheid. Ongeveer 3 Mbit. Mijn download bleef hetzelfde: 1,5 Mbit. Natuurlijk moest ik wel nog wat meer instellen enzo, maar je krijgt het idee.

Sinds een paar weken is arcadia weg... niet meer te pingen op 62.108.1.18. :'( ;(. Jullie mogen condoleren.
je max is ALTIJD 2mbit up.

Simpel zat. De Com Hardware onderstuend NIET meer.
(je modem kan wel meer aan, maar de "centrale" waar de modems zich aanmelden, en wat ook de verbinding naar "de buitenwereld" is, heeft max 2Mbit up.

En die 2Mbit is dan voor een hele wijk.....

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21:31
Dat si niet waar, een com21 modem kan afhankelijk van het type 30 of 43 mbit/s down en ongeveer 10 mbit/s up. De comcontroller is meestal met 100 mbit ethernet of 155mbit atm met de rest van het netwerk verbonden.

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh

Verwijderd

Op maandag 24 december 2001 12:09 schreef Cutebritney het volgende:

[..]

je max is ALTIJD 2mbit up.

Simpel zat. De Com Hardware onderstuend NIET meer.
(je modem kan wel meer aan, maar de "centrale" waar de modems zich aanmelden, en wat ook de verbinding naar "de buitenwereld" is, heeft max 2Mbit up.

En die 2Mbit is dan voor een hele wijk.....
Daar heb je het mis. Hou er ook rekening mee dat ik een Lancity modem gebruik. Ik ben echt niet zo'n zielige gast die stoer gaat doen over zijn verbinding. :(

Wake up, Chello is niet overal hetzelfde.

Verwijderd

Topicstarter
Maar om weer on-topic te komen vindt ik het zwaar matig van chello dat ze vage kennisjes ff zo'n 400 tot 500 up verschaffen voor de zelfde prijs dat ik voor 16 dok :(

• Xandrios
Op maandag 24 december 2001 13:51 schreef RedDot het volgende:

[..]

Daar heb je het mis. Hou er ook rekening mee dat ik een Lancity modem gebruik. Ik ben echt niet zo'n zielige gast die stoer gaat doen over zijn verbinding. :(

Wake up, Chello is niet overal hetzelfde.
Bij jou zou dat mischien idd. Het Com systeem bij @home iig hangt ALTIJD aan een max van 2Mbit up lijntje. En ik weet bijna zeker dat het ook niet mogelijk is om daar een snellere verbinding aan te hangen.

Maar 'k vraag m'n pa morgen wel ff, die heeft een tijd bij @home gewerkt :)

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-08 12:38

Crazy D

I think we should take a look.

Op maandag 24 december 2001 18:14 schreef MM het volgende:
Maar om weer on-topic te komen vindt ik het zwaar matig van chello dat ze vage kennisjes ff zo'n 400 tot 500 up verschaffen voor de zelfde prijs dat ik voor 16 dok :(
Chello is daar niet de enigste in hoor, gebeurt bij meer ISP's (ik denk alleen dat als ze je pakken en erachter komen dat je dat als medewerker hebt gefixed ze niet zo blij met je zullen zijn).

Exact expert nodig?

Pagina: 1