Toon posts:

AKG K-500 koptelefoon?

Pagina: 1
Acties:
  • 403 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Om een beetje leuk te kunnen gamen en muziek luisteren zonder al te veel overlast gebruik ik een koptelefoon. Tot kort geleden gebruikte ik een headsetje. Dat was niet echt geweldig geluid.

Nou heb ik beneden bij de stereo van mn ouders een andere koptelefoon gevonden, er staat op AKG K-500. Het geluid is zeker geweldig veel beter dan met die oude headset, en hij ziet er kwalitatief opzich ook wel goed uit.
Ik vraag me af hoe goed deze koptelefoon is in vergelijking met bijvoorbeeld sennheiser koptelefoons waar ik vaak van gehoord heb. Het merk AKG heb ik nog nooit van gehoord.

Zou ik met bijvoorbeeld een sennheiser koptelefoon een beter geluid kunnen krijgen? Want ik merk nu toch wel dat een andere koptelefoon veel kan schelen, dus heb ik wel wat geld over voor een goed geluid.

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-08 19:58
excuus voor mijn flauwe post:

[search=sennheiser akg]

Verwijderd

Topicstarter
Zo te zien is AKG dus opzich wel een goed merk :)

Alleen het type kan ik bijna nergens vinden, ook weinig met google. Wel de 501 maar die ziet er toch duidelijk anders uit.

• w00Dy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-08 14:36

w00Dy

Make soap, not war

nog nooit van AKG gehoord ? n00b, ;)

maar sennheiser ruled wel ! alleen niet van die DJ hoofdtelefoons want die worden xtra gepusched in de basssectie.

* w00Dy heeft een Sennheiser HD575 voor kerstmis aan zichzelf kado gedaan >:)

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Op zondag 23 december 2001 14:29 schreef w00Dy het volgende:
nog nooit van AKG gehoord ? n00b, ;)
lol.. jah..bekend merk wel.. ok ok .. niet voor de gamers consumenten :) dat moet ik wel toegeven

zowel AKG als senheisser is zeer goed.. ik denk dat sennheiser wat comercieler is en beter voor AKG kan gaan

ik wou altijd de geile koptelefoon van sennheisser: HD580 (ja...ik wil liever ook diegene met een buizenvoorversterker die zo patserig op de folders staan! :9~)

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

• Duck-Twacy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-10-2024

Duck-Twacy

I'm hit!

op de AKG site http://www.akg-acoustics.com/ staat ie niet meer, zal we een oud model zijn

Verder is AKG een prima microfoon/koptelefoon fabrikant (meen oook Duits?) net als Sennheiser, Beyerdynamic.

Tis jammes dat http://headwize.com/index.htm momenteel "under construction" is

edit: lol Oostenrijks, edelweiss!

2 crush your enemies, 2 win the Tournament

• zimbab
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-06-2021

zimbab

Personal Jesus

Op zondag 23 december 2001 14:32 schreef gitaarwerk het volgende:

[..]

ik wou altijd de geile koptelefoon van sennheisser: HD580 (ja...ik wil liever ook diegene met een buizenvoorversterker die zo patserig op de folders staan! :9~)
de Orpheus!! :P dat is voor mensen die in de 20.000 piek voor een koptelefoon over hebben omdat hun kamer te klein is voor goede luidsprekers. :? snap jij het of snap ik het?

• AtomicShockwave
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-08 16:53

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

akg is een bruut professioneel merk. die maken zeker geen troep. in vergelijking tot sennheiser is het misschien wel beter, maar zeker ook duurder! mijn maat heeft een microfoon van dat merk, dat ding is helemaal van staal, heeft tooninstelling en alles, kost dan ook een paar honderd piek! dus ik denk dat je met sennheiser wat goedkoper af bent, alhoewel de kwaliteit van sennheiser ook toppie is, als je van bas houdt tenminste :)

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-08 19:58
Op zondag 23 december 2001 14:47 schreef Duck-Twacy het volgende:

Tis jammes dat http://headwize.com/index.htm momenteel "under construction" is
que? Bij mij doet'ie het gewoon!

• Duck-Twacy

Duck-Twacy

I'm hit!

Op zondag 23 december 2001 16:02 schreef Lampje het volgende:

[..]

que? Bij mij doet'ie het gewoon!
bij mij ook maar :
"The Commercial Links database is currently undergoing a re-design. Please check back in a few weeks to see the new application, which will include more product information as well as mini-reviews. "

• Nikel
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Ik heb een "Realistic pro-20" koptelefoon. Heeft iemand daar ooit van gehoord? Ik heb geen idee wat ie gekost heeft maar hij klinkt wel goed zit ook wel fijn.

• Duck-Twacy

Duck-Twacy

I'm hit!

Tandy? :)

he: post no 500!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Op zondag 23 december 2001 15:01 schreef zimbab het volgende:

[..]

de Orpheus!! :P dat is voor mensen die in de 20.000 piek voor een koptelefoon over hebben omdat hun kamer te klein is voor goede luidsprekers. :? snap jij het of snap ik het?
maar hij blijft zeer geil!!,..dat moet je wel toegeven :P

Als je verder et geld ervoor over hebt,..om een goeie koptelefoon te hebben (neem wel gesloten,..zijn toch natuurgetrouwer) een AKG :) ze hebben btw ook top microfoons..

Hebben jullie wel eens de duurdere dingen van sennheisser gezien? die zijn ook erg tof!!.. die komen ook neit in foldertjes enzo.. jah.1 tje.. die langwerpige condensator mic.. dis ook erg mooi..ik heb zon ding eens gezien..en mee gewerkt (lokale radio,..) perfecet droog geluid

• Duck-Twacy

Duck-Twacy

I'm hit!

Zomerteen ga je het nog hebben over Neumann microfoons :)

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

alleen met buis erin graag :9~
hebbe die dan ook koptelefoons :?
hehe

• Duck-Twacy

Duck-Twacy

I'm hit!

Geloof t niet, misschien een ideetje voor ze..

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

laat ze et maar lekker op mic's houden.. dan blijven ze op dezelfde hoogte zitten :)

Pagina: 1