Toon posts:

Wat eerst te upgraden?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Aloha,

Ik wil n wat snellere binnenboel in me comp, maar heb niet de poen om het in 1 keer te doen. Dus het is voor mij eerst of n nieuwe videokaart, of nieuw mobo, proc en RAM.

Mijn huidige specs:
Aopen AX6BC 440BX mobo, Pentie3 - 500, 384MB SDRAM, GeForce1 Annihilator pro DDR 32MB en voor de rest harddisk, flop en zo...

Eerlijk gezegd zat ik nu ff aan een nieuwe videokaart te denken. Een Leuke GF3 Ti200 64MB bijvoorbeeld; zijn niet al te duur nu en errug goed naar het schijnt. Nieuwe mobo/proc weet ik nog niet; Intel (bevalt me goed tot nu toe) of AMD (ook errug goed; ik weet het.)

Dussehh... ken iemand mij ff wat wijzer maken en met goeie argumenten komen?

Alvast bedankt, jongens.

• HielkeJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
ik zou er eerst een Radeon 8500 inzetten en dan later een AMD ofzo :)

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Ik zou eerder een niuewe proc + mobo kopen ,heb je volgens mij veel meer aan ,met die geforce kan je alles nog wel spelen.

• Stropdas
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-07 20:06

Stropdas

Insert subtitle here

Ikzelf zou er een andere CPU inzetten. Alles voor de }:O

Weet niet wat je er mee wil gaan doen hehalve dat het je stoer lijkt om een nieuwe videokaart te hebben

Honda VFR800fi '99 | Volvo S60 '04

Verwijderd

een nieuwe CPU + mobo (SiS + Athlon 1600+ ofzow) met DDR Ram natuurlijk (echt een must) scheelt VEEEL meer dan een snelere vid. kaart, kijk maar naar 3D mark scores van anderen (moet je ff 3D mark installen) en dan gem. van een 500mhz CPU met een GF3 vs. een 1500mhz CPU met een GF1 DDR

weet wel wat er sneller is :)

Verwijderd

Topicstarter
Okee; misschien inderdaad wel handig om te vermelden waar ik het beessie voor gebruik:

CD's converten, bakken, muziek luisteren, soms lichte fotoshopdingetjes en games. Zoals Wolfenstein, UT, ColinMcRae2, Fifa2k2, CM en moet er bij zeggen dat ik het belangrijker vind dat deze games vloeiend lopen dan dat het er superscherp uitziet, maar 'stottert'.

Voorbeeld hiervan is Colin McRae2; draait echt alleen subliem op n kaal geinstalleerd Windows 98...

Oh ja, en verder vind ik t belangrijkst van me comp dat ie gewoon verdomd stabiel loopt (ben ik nl. gewend) en niet crasht!!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Mooi mobotje met proc eerst. kijk naar mijn sig

ik heb amd xp en een goed mobotje bestelt de rest laat ik er lekker in.

maandje sparen en ken ik weer een GF3 kopen dus zo doe ik het

en ga nou niet cijfertjesneuken van 3dmarks aub het gaat erom dat JIJ tevreden bent. niet de rest van ow jij hebt maar 3000 whwha ik heb lekker 3200 |:(

3-fase Victron 3x MP 6.5kVA | 30kWh Voltsmile LFP | MPPT 450/100 + 2x MPPT | VM-3P75CT Grid Meter

Verwijderd

Op zondag 23 december 2001 14:10 schreef ThaNetRunner het volgende:
en ga nou niet cijfertjesneuken van 3dmarks aub het gaat erom dat JIJ tevreden bent. niet de rest van ow jij hebt maar 3000 whwha ik heb lekker 3200 |:(
3D mark cijfertjes zijna anders beste manier om te zien of je ergens tevreden mee WORDT |:(
Op zondag 23 december 2001 14:10 schreef ThaNetRunner het volgende:kijk naar mijn sig
Allemaal een prettig kerstfeest een een voorspoedig maar vooral gelukkig 2002!
ja dat is je sig, dus?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Op een PIII maakt zo'n videokaart weining uit.
zelf een PIII-450, zit een MX 64MB kaart in, maar de resultaten zijn niet verschrikkelijk hoger in vergelijking tot mijn TNT2 als ik deze vergelijk met mijn AMD 800.
Dus ik zou eerst gaan voor een nieuwe processor. Die Geforce kaart kan nog wel even mee hoor.

Verwijderd

Topicstarter
Ok, lijkt me duidelijk. Nog ffies doorsparen dus.

Thx, jongens! :7

Verwijderd

Neem eerst een snellere processor. Je PIII 500, doet het prima met je GF1 DDR. Zet je er een andere videokaart in dan zal het nauwelijks sneller zijn. Je kan kiezen voor een PIII 1Ghz. via een converterkaartje. Of een Celeron 1,1 Ghz. Dat zijn snelle processoren. of je verkoopt je moederbord met processor en koopt een AMD processor en moederbord.
Pagina: 1